Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64

Discussie: Amp sims

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Cap edge is de positie die jij dan wil, op de overgang van cap naar conus. De 0 staat voor de afstand van de microfoon tot het speakerdoek welke gebruikt is voor het maken van de IR. 0 is op het speakerdoek. Hoe hoger, hoe verder van het doek af, volgens mij hanteert RedWirez dan inches als afstand.

    Zie ook: https://v1.redwirez.com/ir/DialingInYourTone.pdf

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ah, dan heb ik de goede gekozen

    Thx!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Nu nog op zoek naar een goede gratis IR voor een 1960B met G12-65'ers...
    Maar de Greenbacks van Redwirez zijn ook best aardig, zo op het eerste gehoor.

  4. #44

    Standaard

    Kleine waarschuwing
    Beet uitkijken met Irs en loaders
    Voor je het weet ligt de gitaar in de hoek en ben je alleen nog maar bezig met software tweaken

    Vele zijn je voorgegaan !!!

    Maar als je een nieuwe hobby zoekt, heb ik niks gezegd
    Smiley

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Haha, ja daar was ik me vanaf het begin al wel bewust van, maar vind dit toch wel even leuk om te ontdekken.

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Offtopic: de Mercuriall ReAxis heb ik toevallig gisteren aangeschaft. Als klant van Mercuriall (heb de Spark vorig jaar aangeschaft) kreeg ik een nieuwsbrief met een link voor 50% korting (aanbieding was 72 uur geldig) op de ReAxis plugin. Nu dus $45 i.p.v. $90. Zat er al een tijdje over na te denken maar voor 4 tientjes in euro wilde ik de knoop wel doorhakken.
    Gefeliciteerd. Ik vond het echt een geweldige plugin. Ik heb zelf de Triaxis preamp nog steeds en verbaas me erover dat hij zo goed is nagemaakt. Vooral Lead Yellow 2 is imo. fenomenaal voor die solos a la Michael Schenker, Petrucci etc.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Michael Schenker en Petrucci liggen soundwise wel een stukje uit elkaar, tenminste vroeger wel, heb geen idee wat Schenker nu gebruikt.

    Even op de post terugkomen waar ik de (gratis) Mercuriall JCM800 preamp aanprijs, dat doe ik nog steeds, maar heb ontdekt dat je daarbij geen poweramp nodig hebt, alleen een IR is voldoende.

    Heb bovendien nog een paar leuke andere gratis en redelijk overtuigende sims gevonden:

    Rectifier: https://vst4free.com/plugin/960/
    Vind 'm wel lekker, zeker met een tubescreamertje ervoor. Petrucci sound all the way.

    JCM800/Plexi: https://vst4free.com/plugin/1545/
    Lang niet slecht, maar voelt en ziet er een beetje uit als een Valvestate en die kunnen trouwens best goed klinken.

    5150III:
    https://drive.google.com/file/d/0B4q...NBeXVqeTg/view
    Verrassend!

    Ik vermaak me wel
    Laatst gewijzigd door Henri H; 2 oktober 2020 om 22:49

  8. #48

    Standaard

    Heb tijdens deze regenachtige dag de SL Marshall plugins van Mercuriall en Softube nog een keer met elkaar vergeleken. Gevoelsmatig heb ik toch een voorkeur voor de 1959 SLP van Softube ontwikkeld.

    Niet vanwege de amp zelf maar vooral omdat er een hele fijne cabinet simulatie met drie verschillende microfoon/type preamps van Tony Platt bijzit. Daarmee is het allemaal net wat prettiger om een mooie en bruikbare sound in te regelen met wat meer balans tussen te vol vs. te bright.

    Ik weet niet wanneer ik hem ga aanschaffen (waarschijnlijk na een kortingsactie ;-) maar het is wel een echte aanrader!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 oktober 2020 om 18:30

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Leuke update Theo!

    Ik gebruik nog steeds de Mercuriall JCM800, maar heb ook de "Lextac" ontdekt.
    Dat is een Bogner Extacy sim, en zo'n 10 jaar geleden stond die amp hoog op mijn verlanglijstje, maar vond 'm te duur.
    De Lextac is gratis.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Van de week ook even de Bias FX 2 demo gedownload, geinig spul hoor, mooie sounds.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top