Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Maarre...de laptop stuurt toch uit via de interface, en die stuurt je monitors toch aan? Dat kan toch real-time met inpingelen?
    Ja dat zou ik ook verwachten. Maar blijkbaar krijg ik mijn real time gepingel alleen via de koptelefoon terug en niet via de main out. In ieder geval niet via direct monitoring, via daw wel maar als ik gewoon pingel zonder opnemen doe ik dat liever zonder daw.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Blijkbaar een bekend probleem (of designfeature): https://support.native-instruments.c...outputs-en-us-

    Mijn interface heeft zo zijn eigen onvolkomenheden bij gebruik van direct monitoring (namelijk heel zacht tov de rest). Daarin gebruik ik als ik gewoon wil kwallen en niet opnemen daarvoor een programmaatje dat VSTHOST heet. Is gratiesj, installeert niks (dacht ik...volgens mij is het gewoon een enkele executable file, al weet ik dat niet 100% zeker meer), en daarme stuur ik input direct naar output.
    Niet ideaal, maar het werkt.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 september 2020 om 19:27

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Blijkbaar een bekend probleem (of designfeature): https://support.native-instruments.c...outputs-en-us-
    Oké... maar het zou bij veel andere interfaces wel moeten kunnen dus?

    Op zich heb ik het nu wel aan de praat, hetzij via een extra mengpaneel.
    Gezien het grote verschil in volume tussen veel nummers en dus steeds wat bij regelen via de mixer lijkt me wel handig. Want volgens mij is dat bij de meeste andere interfaces ook niet handig te regelen toch (dedicated volumeknop voor host en inputs)?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb gitaar en mic via m'n interface op de Mac aangesloten. Monitorspeakers gaan via de interne soundkaart, vind ik handiger qua volumeregeling, maar kan dus ook de speakers op de interface aansluiten, dan regel ik het volume op de interface (Saphire Pro24DSP). Ik speel meestal via Bias Amp 2 (standalone) op de computer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top