Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Speaker kabel merk?

  1. #1

    Standaard Speaker kabel merk?

    Hoi Allemaal,

    Stomme vraag misschien, heb over het algemeen altijd met combo's gespeeld maar sinds kort een head gekocht. Enig idee wat een goede speaker kabel is? Lees ook wat topics met in and out of phase speaker kabels (zie two rock), echter ben ik hier niet bekend mee. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is en wat je wel en niet goede merken zijn?

    Thx!

  2. #2

    Standaard

    Alleen de duurste merken zijn te vertrouwen. Goed opletten dat er een pijl op staat ivm stroom richting.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Kijk, dit is wat er nou mis is op dit forum. Je komt hier binnen als beginner of als iemand die niet thuis is in de materie, krijg je zo'n antwoord.
    Misschien heel grappig voor de incrowd maar zo wordt het wel een klein wereldje hier.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Hoi Allemaal,

    Stomme vraag misschien, heb over het algemeen altijd met combo's gespeeld maar sinds kort een head gekocht. Enig idee wat een goede speaker kabel is? Lees ook wat topics met in and out of phase speaker kabels (zie two rock), echter ben ik hier niet bekend mee. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is en wat je wel en niet goede merken zijn?

    Thx!
    Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt. Ik zou persoonlijk niet de goedkoopste nemen. Misschien de goedkoopste van een gevestigd snoerenmerk.
    Hangt ook een beetje af van je gebruik. Staat hij in je man-cave of gaat de set regelmatig op en af een podium. Bij dat laatste zou ik voor een wat robuuster kiezen.

  5. #5

    Standaard

    Qua robuustheid zijn de connectors belangrijker dan de kabel. Je kan het beste een kabel nemen met Neutrik connectors, of anders Rean (dochtermerk van Neutrik).

    Goede kabels zijn: Klotz, Cordial, Yellow cable.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Goedkope kabels hebben wellicht wat mindere kwaliteit pluggen. Voor het stukje koperdraad ertussen lijkt het me weinig uitmaken, al verschillen daar in audioland de meningen over.

    Denk dat je bijv. met een kabel als deze geen buil zult vallen: https://www.bax-shop.nl/speakerkabel...ekerkabel-1-5m

    Maar als je je versterker weinig verplaatst en/of weinig de kabels in en uitplugt zullen goedkopere alternatieven ook wel volstaan.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Goedkope kabels hebben wellicht wat mindere kwaliteit pluggen. Voor het stukje koperdraad ertussen lijkt het me weinig uitmaken, al verschillen daar in audioland de meningen over.

    Denk dat je bijv. met een kabel als deze geen buil zult vallen: https://www.bax-shop.nl/speakerkabel...ekerkabel-1-5m

    Maar als je je versterker weinig verplaatst en/of weinig de kabels in en uitplugt zullen goedkopere alternatieven ook wel volstaan.
    Bij korte speakerkabels maakt het inderdaad qua klank minder uit dan bij een lange gitaarkabel. Maar als je veel op pad gaat met de versterker en de connector vaak in en uit het chassisdeel gaat dan is de kans bij goedekope connectors groter dat ie kapot gaat. Dan krijg je bijvoorveeld dat gezeik dat de tip van de connector afbreekt en in het chassisdeel blijft zitten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Wil je een hele goeie speakerkabel ? koop 2 neutrik jacks en een losse meter (of 2) klotz speakerkabel. soldeer het met een goede klodder soldeertin en jobs done voor 10-15 euro!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Alleen de duurste merken zijn te vertrouwen. Goed opletten dat er een pijl op staat ivm stroom richting.
    Ja maar, als de stroom maar één richting uitgaat dan beweegt de speakerconus een keer naar voren of naar achteren en blijft dan alleen nog maar stilstaan. Hoe hoor je dan geluid?
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 15 september 2020 om 12:58

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Kijk, dit is wat er nou mis is op dit forum. Je komt hier binnen als beginner of als iemand die niet thuis is in de materie, krijg je zo'n antwoord.
    Misschien heel grappig voor de incrowd maar zo wordt het wel een klein wereldje hier.
    ja ik vind dat ook nogal storend. het is echt ''oude lullen leren internetten humor'' en verre van grappig.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top