Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: geluid te hard

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2003
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    20

    Red face geluid te hard

    Ik speel op een Samick Artist LP waar ik Gibson 57 en 57 plus heb opgezet over een Peavey VK50 en dan teruggezet naar 2watt vermogen. Over het geluid zeer te spreken, wil mijn pots op de gitaar op max houden, c.q. die regelmogelijkheid nog onder bereik te hebben.
    Ik speel met het volume van de versterker op "1" dwz een mm verder en het geluid wordt voor mijn woonkamer direct te hard.
    Mijn vraag is: Als je minder luidde pickups neemt, is de volumeknop op de versterker dan beter te hanteren? .....of maak ik hier een denkfout
    Ander idee...de potmeter in de versterker veranderen naar hogere waarde?

    Bij voorbaat bedankt voor het meedenken
    #thanks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik denk niet dat lower output pickups veel gaan helpen. Zo heet zijn die 57's ook weer niet. Het is bovendien een dure oplossing voor je probleem. Ik zou investeren in een volumepedaal. Als de VK een send-return heeft, kun je hem ook daarin lussen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Een doosje met een potmeter en een ingang en uitgang tussen je gitaar en versterker kan ook helpen. Eventueel met een treble bypass.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    En als je niet kan of wil solderen:

    https://www.bax-shop.nl/booster-buff...uator-stompbox

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Als je een volume pad ertussen zet verandert je geluid ook omdat je gainstaging verandert, het signaal komt minder hard de versterker in.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Moet ook tussen Send en Return......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Moet ook tussen Send en Return......
    Ook dan verandert je geluid. Heb jaren zo gespeeld met een bakkie met volume pot in de fx loop, om zo solo's te kunnen boosten. Werkte op zich wel maar het kwam erg nauw qua afstellen, net iets teveel terugdraaien en de ballen waren uit het geluid doordat de eindtrap niet meer genoeg in de compressie ging. Voor dat doel vond ik een booster in de loop beter werken.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Volume dimmen voor thuis blijft lastig..... Daarvoor speel ik thuis op een 5 watt '73 Silverface Champ van Fender voor het clean, en overdrive op een Marshall DSL1CR met een ABY switch tussen pedalboard en versterkers. Zo heb je een acceptabel geluid voor thuis, waarvan de buren niet over hun toeren gaan. Uiteindelijk moet iedereen ermee kunnen leven!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Hangt er vanaf wat je wilt. Als je met oversturing wilt spelen blijft het lastig omdat de amp dan volume geeft en dat is wat je thuis niet wilt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hiwema Bekijk bericht
    Ik speel op een Samick Artist LP waar ik Gibson 57 en 57 plus heb opgezet over een Peavey VK50 en dan teruggezet naar 2watt vermogen. Over het geluid zeer te spreken, wil mijn pots op de gitaar op max houden, c.q. die regelmogelijkheid nog onder bereik te hebben.
    Ik speel met het volume van de versterker op "1" dwz een mm verder en het geluid wordt voor mijn woonkamer direct te hard.
    Mijn vraag is: Als je minder luidde pickups neemt, is de volumeknop op de versterker dan beter te hanteren? .....of maak ik hier een denkfout
    Ander idee...de potmeter in de versterker veranderen naar hogere waarde?

    Bij voorbaat bedankt voor het meedenken
    #thanks
    Of je neem deze, ideaal , dan kan je zelfs je versterker vol open zetten op super laag volume
    https://www.bax-shop.nl/speakersimul...-loadbox-8-ohm

    Laat ik die nu net te koop hebben voor 100 euro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top