Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Supermooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze gaat klinken!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Weer een aantal stappen gemaakt. En ook weer een major f*ckup...

    Eerst maar eens wat shielding aangebracht. Alleen in de pickup cavities, in een Thinline is het shielden van de volledige control cavity natuurlijk nogal lastig:


    Control plaatje met 3 standen schakelaar en Alpha pots. Hier mist nog een draadje tussen de schakelaar en de volume pot. Daar zou ik later pas achter komen


    Elementen en de brug op hun plaats:


    En toen sloeg het noodlot toe. Bij het solderen van de pickups. Ik had natuurlijk even de top van de gitaar met iets moeten afdekken ter bescherming. Dat dus niet gedaan en toen lande er een druppel soldeertin op de lak. Dat gaat natuurlijk dwars door de lak heen. Tip voor een ieder, wegvegen maakt de vlek alleen maar groter en is ook niet fijn voor je vinger. Resultaat:


    Gelukkig is dit prima te repareren (nitro). Ik heb al een druppel lak aangebracht. Geen foto hiervan, want op een foto zie je er al gelijk niets meer van. Dit zorgt nu nog voor een verdikking, dat zal ik 3 weken laten drogen en daarna is het een kwestie van met een scheermesje schrapen, schuren en polijsten.

    Als laatste heb ik nog de sleuf voor de topkam gemaakt:


    De topkam zit hier prima in, blijft mooi op zijn plek zitten zonder lijm.


    Volgende stap is het plaatsen van de hals en vervolgens afstellen! En dan nog wachten tot ik de reparatie van het laatste plekje kan afmaken.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Hoog tijd voor weer een update:

    De toets heb ik van een beetje olie voorzien. In dit geval is dit optisch mooi en het zal het hout beschermen tegen het zweet en vet van mijn klauwen


    Na montage staat ze inmiddels in het rek bij de overige zelfbouwers


    Komend weekend kan ik het laatste plekje op de lak bijwerken. Dan staat er ook lang genoeg spanning op de snaren om de trussrod goed te stellen, die lijkt een klein slagje nodig te hebben. Daarna is het ook tijd om fatsoenlijke foto's te maken. Ook zal ik even kijken of ik het voor elkaar krijg om een fatsoenlijke geluidsopname te maken.

    Verder heb ik in de tussentijd niet stil gezeten. Er ligt inmiddels genoeg hout klaar voor de volgende 2 gitaren, waaronder een heel mooi stuk quilted maple voor een carved top.

    Daarnaast wilde ik een nieuwe vlakbak maken. Daarin ben ik een klein beetje (veel) doorgeschoten. Als IT-er bedacht ik dat het prima mogelijk zou zijn om zo'n ding aan te sturen met een paar stappenmotoren en een Arduino. Kortom, er staat nu een CNC in de schuur.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Prachtig resultaat, helaas heb ik de skills niet om dit te kunnen maar kan er wel van genieten als een ander ze toont.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wat een mooi ding zeg! Alleen 1 ding: die radius aan de rand had gewoon een binding moeten zijn
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Goed idee van die epoxy. (met mn werk heb ik dagelijks met epoxy te maken). Dat afwegen hoef je je niet druk om te maken. Kan met maatbekertjes op volume, en anders een keukenweegschaal. Bij polyservice epoxy heb je wel wat speling hoor.

    Anders heb je nog Resion epoxy, en Wilsor epoxy met trage harder, die is ook mooi transparant, en in hobby-hoeveelheden te verkrijgen.

    Epoxies gaan doorgaans goed op alle soorten hout, en alle soorten stain etc. Je hoeft je niet druk te maken over of je nu op water of oplosmiddel basis bezig bent. Door het op een warme plek (gewoon binnenshuis) te leggen wordt het doorgaans binnen 24 uur keihard.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top