Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 66
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die burst is mooi gelukt! Ik heb gemerkt dat dit soort bursts zonder airbrush prima kunnen. Twee kleuren die redelijk dicht bij elkaar liggen. Een cherry burst is lastiger zonder (bijna onmogelijk eigenlijk).

    Over het ZPoxy. Ik gebruik dat spul ook, met handschoenen (ben allergisch voor epoxy helaas) en breng heb aan met een foamroller. Mooi egaal! Welke versie gebruikte jij, die dikker is?

    Ik overweeg ook om gewoon 'normale' transparante epoxy te gebruiken, van bijvoorbeeld de polyservice. iets preciezer afwegen, maar die is wel echt transparant.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Met beits of andere kleurstoffen waarmee je het hout kleurt, kom je inderdaad een heel eind. Een cherry burst is niet te doen. Ik heb onlangs ook een burst gespoten met Dartfords spuitbussen. Kost een hoop extra verf, perfect is het niet, maar het resultaat was een stuk beter dan ik verwacht had! Zonder airbrush dus. Plaatje (de voorste dus):


    Zpoxy die ik gebruikt heb is de PT39. Volgens mij was de andere de PT-41, die heeft een amber tint en was naar mijn idee dus een stukje dunner. Ook ik heb handschoenen als ik dat spul gebruik. Ik ben dan wel niet allergisch, maar gezien de reactie en het warm worden, kan dat spul gewoon niet goed voor je huid zijn

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
    Dit weekend heb ik gewerkt aan de fake/faux/natural binding. Heel simpel afgeschuind met een 45 graden freesbitje met onderlager. Daarna wat schuren en dan ziet het er zo uit:


    De F-hole kon voor een deel met hetzelfde freesje gedaan worden. Wel een aantal mm minder diep, zodat de binding hier minder dik is. De smalle delen moesten echt met de hand gebeuren, met een goedkoop mini-vijltje dus. Dit koste wat tijd om het netjes te krijgen. Hier op de foto bijna klaar (na het maken van de foto zag ik toch nog wat plekjes, helaas niet aan gedacht een nieuwe foto te maken):


    En vervolgens ziet dit er na een paar laagjes lak zo uit:


    Ik ben er tot nu toe dik tevreden over! Op het maple heb ik geen filler gebruikt. Dat zie je na de eerste lagen toch wel terug in de laklaag. Dat gaat dus een aantal keren schuren/lakken/schuren worden om het mooi glad te krijgen, terwijl het sapeli al direct na de eerste laagjes mooi strak is. Deze week staat dus in het teken van spuiten! Mits het niet te vochtig is natuurlijk. Gisteren had ik alweer een laagje willen doen, maar de luchtvochtigheid was echt veel te hoog.
    Supermooi man!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
    Met beits of andere kleurstoffen waarmee je het hout kleurt, kom je inderdaad een heel eind. Een cherry burst is niet te doen. Ik heb onlangs ook een burst gespoten met Dartfords spuitbussen. Kost een hoop extra verf, perfect is het niet, maar het resultaat was een stuk beter dan ik verwacht had! Zonder airbrush dus. Plaatje (de voorste dus):


    Zpoxy die ik gebruikt heb is de PT39. Volgens mij was de andere de PT-41, die heeft een amber tint en was naar mijn idee dus een stukje dunner. Ook ik heb handschoenen als ik dat spul gebruik. Ik ben dan wel niet allergisch, maar gezien de reactie en het warm worden, kan dat spul gewoon niet goed voor je huid zijn
    Ja, ik ken die bussen. Werkt mooi, maar ik was het beu om elke keer een bus te moeten kopen. Airbrush, compressor en ik ben happy. Kan nu ook wat complexere bursts doen (natural/red/black bijvoorbeeld). Of juist heel smalle bursts; heel lastig met een spuitbus. Heb ook een spraygun die een vlakke straal kan spuiten, dus te gek om een kleur neer te leggen op de back van een gitaar (als de top een stain krijgt).

    Die PT39, hardt die vlot uit? Het lijkt erop die 'ie binnen een uur klaar is? De 41 is gewoon een paar uur tot een halve dag lang nat. Dikker vind ik geen probleem; druppel aceton in je epoxy en het vloeit als een tierelier.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Pt39 is inderdaad binnen een uur hard. Dat zou de 41 ook moeten zijn, maar het is ook mijn ervaring dat het bij de 41 rustig een paar uur kan duren.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    cool. ik moet binnenkort een gitaar maken in transparant wit en dan is die amberkleurige epoxy niet fijn werken. Ik zal dan eerst de pores vullen met een zwarte pasta, schuren, dan de transparante epoxy in 2 lagen aanbrengen, vlakken, witte lak erover heen en aflakken maar.

    Alsof t geen moeite kost haha!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Het is even een tijdje stil geweest in dit topic. Maar dat betekend niet dat er niets gedaan is Inmiddels is de gitaar gespoten. Daar heb ik goed de tijd voor genomen. Met name ook omdat de luchtvochtigheid vaak te hoog was om fatsoenlijk te kunnen spuiten. Inmiddels heeft de lak ook een maand kunnen drogen en is het laatste nat schuren ook gedaan. Ranzige foto van tijdens het schuren:



    Deze week verwacht ik verder te kunnen gaan met het polijsten. Daarna opbouwen!

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    strakke faux binding hoor! heel netjes, wordt een mooi gitaartje zo.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Gisteren in de avond nog flink aan het polijsten geweest. Eerst met Commandant M4.



    Vervolgens met een wat milder polijstmiddel (Benton Polish) en afmaken met de bekende Turtle Wax. En dan is dit het resultaat:



    Nog een close-up. Hier zie je nog wat polijstmiddel in het F-gat wat mee naar boven kwam bij het verwijderen van de doeken uit datzelfde F-gat. Geen beschadiging dus, maar roze smurrie



    Eigenlijk te mooi bijna om er maar een simpele standaard hals op te zetten.

    Gisteren kwam ook nog de postbode langs met een topkam, dus alles is aanwezig om hem af te maken!

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wauw, ik had deze nog niet gezien, ziet er super uit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top