Nummer 2 van vier: een 00. Ik had een setje mal hout liggen, Rode Gomboom, en ik was wel eens benieuwd naar die kleinere modelletjes. Een OM heb ik al, en ik heb me een beetje ingelezen in die 0, 00, 000. Kortere mensuur, en dan een aansluiting bij de 12de fret.
Hiervan dus al helemaal weinig plaatjes, want de meeste stappen heb ik al in diverse eerdere projecten op de foto gezet...

Het hout is vrij apart. Leuke wilde tekening, en erg wisselend in stevigheid. Hier en daar voelt het alsof je er zo met je nagel in kunt krassen.



Wat ik nog nooit had geprobeerd, maar wat wel een deftig effect heeft, is een binding langs de toets van hetzelfde hout. Je ziet er van boven niks van, maar de fretgleufjes aan de zijkant zijn onzichtbaar:



En dit is hem geworden:



Hij speelt lichter dan mijn OM, die kortere mensuur voel je daarin wel. En ik merk dat ik toch wel graag een klein beetje meer ruimte heb. Ik kom niet vaak hoog op de hals, maar áls ik die kant op ga, dan is het wel fijn om daar een paar frets meer ruimte te hebben...