Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard Need Your Love So Bad

    Ik improviseer meestal maar wat en studeer zelden op exact naspelen. Maar ben na jaren en jaren weer aan het spelen met anderen en wou dit intro toch kunnen spelen.
    Het tweede lickje gaat nog niet erg soepel maar, al zeg ik het zelf, ben eigenlijk wel trots op het resultaat.
    De sound komt goed in de buurt en ben wel tevreden over de feel. Jaren heb ik niks meer nieuws geleerd maar door het instuderen van nieuwe nummers maak ik eindelijk weer eens stappen op de gitaar.
    Het instuderen van iets nieuws vind ik altijd erg lastig, ik pik het niet snel op en er moet het echt een tijd doornemen voor dat het klikt in mijn hoofd. Daarom haak ik altijd snel af maar nu even doorgezet.
    Misschien voor velen een erg eenvoudig stukje maar voor mij een overwinning en wil het graag even delen.
    Zonder versterker rechtstreeks uit mijn zoom bakje met de looper.https://soundcloud.com/arnoldtims-76...ur-love-so-bad

  2. #2

    Standaard

    Klinkt heel goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Vaak zijn dit soort dingen lastiger goed te krijgen dan een flinke overstuurde riedel notenbrij. Of zoals een bekende gitarist zei, Satriani... ok.. maar kan je ook iets van John Lee Hooker?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Ja, op alles.
    Ja, klinkt heel goed.
    Ja, helemaal als je iets probeert te spelen dat in ieders trommelvlies staat geëtst.
    En ja, als je er dicht bij blijft en er toch een randje eigenheid aan meegeeft.

    En vooral (stokpaardje) meer noten maakt het niet perse meer mooi.

    Volop kudos dus. Goed begin.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Dank heren, we hebben het afgelopen week voor het eerst doorgenomen en dat ging al aardig. Ik ben een fan van BB King en was een beetje vergeten hoeveel Green van hem "geleend"heeft. Ben de laatste jaren meer aan het luisteren naar de "nieuwe"blues helden zoals Bonnanassa, kirk fletcher, josh smith enz.. Luister nu weer met frisse oren naar Green en wat was dat een lekkere gitarist.

  6. #6

    Standaard

    Krijgen we ook het hele nummer te horen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    De eerste keer dat we het doornemen, met wat schroom laat ik het horen. dus let wel dit is de eerste keer dat we het proberen en we zijn een stel roestige muzikanten zoals je zal horen.
    Zanger zingt het voor het eerst in zijn leven en stoeit nog wat met de toonhoogte en de twee gitaar partijen zijn nog wat rommelig en ik fade het out voordat we echt gaan rommelen.
    De drummer had tot een aantal maanden geleden 18 jaar niet meer gedrumd en de zanger heeft maar weinig gezongen in zijn leven en alleen thuis wat akoestische gitaar gespeeld.
    Ik had ook al jaren niet meer samen gespeeld. Ik dek me wel in maar zelf hebben we erg veel lol in en zijn we best wel trots op waar het heen gaat.https://soundcloud.com/arnoldtims-76...-bad-first-try

  8. #8

    Standaard

    Gaat zeker de goede kant op.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Dankje. vanavond gaan we er weer mee aan de slag.

  10. #10

    Standaard

    Zijn er al vorderingen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top