Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 79
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vaak zijn dit soort dingen lastiger goed te krijgen dan een flinke overstuurde riedel notenbrij. Of zoals een bekende gitarist zei, Satriani... ok.. maar kan je ook iets van John Lee Hooker?
    Wat een populaire antipopulaire onzin.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mooi gespeeld. Jammer dat t maar een paar seconden lang duurt?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Mooi gespeeld. Jammer dat t maar een paar seconden lang duurt?
    Dank heren, of de video doet het niet goed ( nummer duurt 6min) of dit is een stille hint dat ik te lange solo's speel.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Oh sorry ik zag alleen een SoundCloud,?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.427

    Standaard

    In het begin van deze post staat idd een soundcloud linkje. Maar hierboven staat een video. Ik vind het wel leuk om hier een soort document van onze vorderingen met dit nummer te maken.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat een populaire antipopulaire onzin.
    Nahja voor beide valt iets te zeggen toch?

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nahja voor beide valt iets te zeggen toch?
    lle gitaarspelen vergt oefening. Alle genres en technieken vergen oefenen. Maar het valt me op dat t vaak de niet shredders zijn die t nodig vinden om shredden af te doen als nitenkakkerij en aan te geven dat shredders geen blues of whatever kunnen spelen. Tsja... Lekker belangrijk. Not.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    lle gitaarspelen vergt oefening. Alle genres en technieken vergen oefenen. Maar het valt me op dat t vaak de niet shredders zijn die t nodig vinden om shredden af te doen als nitenkakkerij en aan te geven dat shredders geen blues of whatever kunnen spelen. Tsja... Lekker belangrijk. Not.
    Ik hoorde afgelopen week een verhaal over het MBO; dat zou niets onderdoen voor HBO maar alleen een verschil tussen praktisch en theoretisch onderwijs aanduiden, het bekende "lager onderwijs" adagium. Het ging vooral over de toegang tot de studentencafé's en zo. Dat probleem is natuurlijk ontstaan door de HBO'ers op Uni horeca toe te laten en dan krijgen vervolgens MBO lui ook het idee dat ze studenten zijn.OP zich kan ik het vanuit de HBO nog wel een beetje snappen. Destijds HBO Delft kreeg ik les van docenten en op de TU. Als je dan ook nog exact dezelfde boeken als op de TU of erger er bij rekent..... tja dan mag ik ook op de feestjes zijn. Ik ben overal geweest en nergens geweigerd trouwens, maar dat lijkt nu anders te zijn.

    Nahja, ik ben niet zo onder de indruk van schredden, net als dat een blues sound ook niet zaligmakend is. Soms, heel soms heb ik wel eens het idee dat wij iedereen met rust moeten laten.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dat laatste vooral. Ik ben onder de indruk van shredders maar ook van gitaristen van t less is more principe etc. Uiteraard zijn goede bluesy bends ook moeilijk, maar als je (PePe, no hard feels) er toch over begint, die heb je sneller onder de knie dan e.o.a. megaloman 8 finger tapping arpeggio of wat dan ook Maar idd, het maakt allemaal niet uit, laat elkaar met rust en geniet van wat je aanspreekt en laat de rest in zijn waarde. Uitspraken over wat de ander wel/niet zou kunnen etc zijn kinderachtig en betekenisloos

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.427

    Standaard

    Ja ik vind steve lukather geen lekkere blues speler, en vind Clapton daar veel beter in. Maar is Clapton dan de betere speler? Ik ben een simpele pentatonische blues speler en heb misschien een "betere" feel voor blues dan sommige metal spelers hier maar ik mag qua techniek nog niet in hun schaduw staan. Ik vind snelle runs op gitaar enorm lastig en een grotere uitdaging dan een blues lickje.
    Maar feel is niet echt te leren denk ik. Als BB King twee noten speelde dan raakte me dat meestal gelijk maar als Joe Bonamassa dezelfde licks speelt dan raakt het me een stuk minder ondanks dat de man ze perfect speelt en ook veel sneller is dan BB King.
    Kortom, het is een kwestie van gevoel en voorkeur en techniek is daar een onderdeel van maar niet bepalend. Dit is een terug kerende discussie hier dus laten we het hier maar even rusten.

    Wat ik interessanter vind, is horen jullie vorderingen en ben ook wel nieuwsgierig wat jullie van mijn sound vinden. Heb nu eindelijk voor mijn gevoel wel de sound gevonden die ik wil. Ik gebruik nu een modeling van een Bassman een boost, een tubescreamer (gebruik hier alleen de boost) en een beetje delay. Mijn Amp is clean tot standje 10 dus gebruik de ampmodeling van een Bassman om een klein randje gain te krijgen met de volume pot helemaal open.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 5 juni 2023 om 14:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top