Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 79
  1. #11

    Standaard

    Heel erg John Mayer - Gravity vibes.
    En dat is positief want ik vind die live versie daarvan echt heerlijk.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vaak zijn dit soort dingen lastiger goed te krijgen dan een flinke overstuurde riedel notenbrij
    Is dat zo?

    Lekker gespeeld hoor @arnold

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Wederom dank heren. Of er vorderingen zijn? Heb nog geen nieuwe opnames gemaakt. De opname hier was letterlijk de eerste keer dat we het doornemen en nu zijn we er mee aan het schaven en de gitaarpartijen wat meer op elkaar aan het afstemmen,nu loopt het dus voor geen meter. Is met meer nummers die we spelen zo. We nemen het even snel door en dan gaat het aardig maar zodra we wat afspraken maken en er kritisch mee gaan oefenen, loopt het stroever. Work in progress dus, het principe van het moet eerst slechter gaan voordat het weer beter word.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Het nummer bij onze eerste optreden, had voor de zekerheid even een briefje neergelegd omdat ik me niet erg zeker voelde over het schema en verkloot het vervolgens helemaal. Maar dit is even de enige opname die ik van het nummer heb en ben over de eind solo wel tevreden.
    https://youtu.be/MGYJZVngoV8

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 26 september 2021 om 18:32

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik vind je gitaarspel beter dan dat je zelf waarschijnlijk zult vinden. Je solo's zijn vol gevoel en best een mooie vibrato en dito sound. Helaas rammelt de band aan alle kanten en vraag me af of dit echt beter gaat worden. Vooral de drums zijn erg onzeker en dit werkt door op de rest. De andere gitarist/zanger heeft eigenlijk best een prettig stemgeluid. Ik zou het zeker nog wat tijd gunnen maar als er geen progressie in zit na verloop van tijd keuzes moeten maken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jouw gitaarspel is helemaal prima, het geluid kan ik moeilijk over oordelen en ik snap niet dat je die LP laat staan voor dit nummer. Drummer is verre van en ik kan mij niet indenken dat dit gaat veranderen. Gevoel voor ritme heb je of heb je niet en hij heeft het niet. Volgens mij spelen jullie ook heel zacht en ik snap dat zoiets vaak onontkoombaar is, maar ook dat draagt niet bij tot een goede sound.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het belangrijkste is dat jullie er lol in hebben.
    Daar is dit bandje voor bedoeld. Hobby, niks meer of minder.
    Je sound en speeltechniek zijn helemaal prima. Je benadert die uitfase sound met die strat helemaal. Mooi gedaan!
    Op sommige locaties moet je je volume aanpassen en dat doen jullie hier helemaal. Je staat in een tentje van 4 bij 4 dus zou het debiel zijn om harder te gaan.
    Wat ik al zei: lol is belangrijker dan dat die drummer niet helemaal lekker timed. De meeste mensen op dit forum spelen niet beter. Lekker zo doorgaan en de mensen plezier bezorgen en vooral jezelf is belangrijker ! Kortom: goed gedaan, maat ! 👍

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Dank voor de complimenten over mijn spel. Ik weet dat we rammelen en dat het niet erg strak is. Ik denk/hoop dat we nog wel wat stappen kunnen maken maar heel goed zullen we niet worden. De drummer heeft voordat we begonnen 18 jaar niet gedrumd en de zanger heeft zijn hele leven niet meer dan een beetje thuis op een akoestische gitaar wat cowboy akkoorden gespeelt. We zijn toevallig bij elkaar gekomen omdat we van ongeveer dezelfde muziek houden. De voorwaarden van ons bandje was dat we niet elke week kunnen oefenen vanwege drukte met werk en we hebben geen ambitie om veel op te treden, ook omdat we weten dat er heel veel betere bluesbandjes rondlopen dan wij.
    We zijn toevallig bij elkaar gekomen en niveau van spelen was geen criterium. De drummer weet ook van hemzelf dat hij niet heel strak is en we zouden dan ook nog eens een bassist moeten vinden die hem wat kan steunen in het ritme.
    Maar zoals ik zei, we zijn voor de lol bij elkaar en als je bedenkt dat het de zanger zijn eerste optreden is en hij nog nooit dit soort nummers had gezongen en toen we begonnen we echt waardeloos waren en niet door een nummer kwamen, dan hebben we al wat stapjes gemaakt
    IK maak ook best wat fouten hoor maar ik geef toe we schrokken zelf ook een beetje hoe wankel het nog is bij het terug luisteren.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 27 september 2021 om 08:52

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Het belangrijkste is dat jullie er lol in hebben.
    Daar is dit bandje voor bedoeld. Hobby, niks meer of minder.
    Je sound en speeltechniek zijn helemaal prima. Je benadert die uitfase sound met die strat helemaal. Mooi gedaan!
    Op sommige locaties moet je je volume aanpassen en dat doen jullie hier helemaal. Je staat in een tentje van 4 bij 4 dus zou het debiel zijn om harder te gaan.
    Wat ik al zei: lol is belangrijker dan dat die drummer niet helemaal lekker timed. De meeste mensen op dit forum spelen niet beter. Lekker zo doorgaan en de mensen plezier bezorgen en vooral jezelf is belangrijker ! Kortom: goed gedaan, maat ! ������
    Goedemorgen en bedankt man. Je omschrijft exact wat onze insteek is. Maar wat de anderen zeggen is ook waar.

    Hier nog een voorbeeld van ons werk. volume is inderdaad niet heel hoog maar vertekend ook een beetje door de telefoon opname. Drummer gaat ook weer alle kanten op met het ritme maar verder wel aardig geslaagd hoop ik.
    https://youtu.be/kvMlLYG4r20
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 27 september 2021 om 10:33

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leuk toch?
    Die gozer die met dat duimpje omhoog zo blij met jullie muziek is is ook goud 😆
    Die zal wel wat bakkies op hebben daar, maar hij geniet er op zijn manier van en jullie staan lachend jullie ding te doen. Top 👌

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top