Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard TV Jones Powertron in strat

    Ik vroeg me af....zijn er hier lieden die weleens een TV jones Powertron (of powertron plus), of iets soortgelijks, als brughumbucker in een HSS strat hebben gestopt?

    Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
    Ik vind het wel interessant om een keer te proberen, maar ze zijn eigenlijk wat te prijzig om dat gewoon zomaar, ongefundeerd, eens uit te proberen.

  2. #2

    Standaard

    yes , in meerder gitaren en ze kunnen best vet klinken in de brug afhankelijk van hoeveel output ze hebben en welke magneet je gebruikt ! heb ze in een tele gehad in een strat geprobeerd en in heel veel gretch achtige gitaren ! het grote nadeel wat ze hebben vind ik de afwijkende maat ! en de prijs word een stuk goedkoper als je ze zelf maakt LOL

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door defectmusic Bekijk bericht
    ...afhankelijk van hoeveel output ze hebben en welke magneet je gebruikt...
    Geen idee wat je bedoelt.

    Enniewho, ik heb een TV Jones Powertron in een alder telecaster en dat is een soort rafelige bonkige agressieve son of a bitch die ergens tussen Billy Gibbons en RL Burnside klinkt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door defectmusic Bekijk bericht
    het grote nadeel wat ze hebben vind ik de afwijkende maat !
    De Supertrons bijvoorbeeld niet, maar de Powertrons zijn er ook in humbuckermount, dat maakt het wel wat gemakkelijker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    een soort rafelige bonkige agressieve son of a bitch die ergens tussen Billy Gibbons en RL Burnside klinkt.
    Hmm, dat zou best eens de moeite kunnen zijn, is eens een keer iets heel anders.
    Toch eens ebay of zo in de gaten houden; op marktplaats heb ik TV jones nog niet zo vaak voorbij zien komen.

  5. #5

    Standaard

    Om twee redenen wijkt mijn ‘kennis’ af van je vraag:
    - ik heb standaard TVJones pups
    - in een mahonie semi hollow

    Waarom ik toch post, is omdat de vraag me boeit. Als maatvoering een issue is, dan zit je met de standaard pups goed, zo ook met de poen. Zo duur zijn ze niet.

    Je hoort en ziet er wisselende meningen over. Veel meer aanslaggevoeligheid van veel andere humbuckers, maar niet zo Gretschie als de duurdere pups. Mijn HiLo’s klonken behoorlijk Gretsch achtig in welke gitaar dan ook.
    Die zou ik niet zonder meer in een bestaande strat zetten en helemaal niet in brugpositie. Ik behoor tot de groep die erg blij is met mijn TVJ standaard setje. En de gitaar waar ze inzitten.
    De enige TV waar ik graag naar kijk dus.

    De TVJ pups zitten in een van de weinige gitaren waarvan ik de brugpup (alleen de brugpup) wel gebruik.
    Ik zou dus afgezien van maat en poen ook kijken naar de verhouding in weerstandswaarde van je strat pups en d pup die je wilt bijplaatsen. Ik veronderstel dat jij ook de II en IV standjes wil gebruiken.

    Leuke vraag waarop ik maar zijdelings kan antwoorden. Succes met je zoektocht.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Waarom ik toch post, is omdat de vraag me boeit. Als maatvoering een issue is, dan zit je met de standaard pups goed, zo ook met de poen. Zo duur zijn ze niet.
    Misschien begrijp ik de opmerking verkeerd, maar TV Jones elementen zitten toch stuk voor stuk (althans, de typen die ik ken) zo rond de $130,-. Dan nog verzendkosten, import, BTW bij rechtstreeks bij TV Jones bestellen. Bij vd Haar zitten de TV jones zo tussen de €130,- en €160,-. Voor mij is dat allang niet meer de prijsklasse van goedkope pickups.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik zou dus afgezien van maat en poen ook kijken naar de verhouding in weerstandswaarde van je strat pups en d pup die je wilt bijplaatsen. Ik veronderstel dat jij ook de II en IV standjes wil gebruiken.
    Dat is wel een goeie om over na te denken inderdaad. Standje neck + middle wil ik nog weleens gebruiken, maar brug + middle nooit, dus ik denk dat ik daar nog wel mee weg kom. Ik vind het beoordelen op weerstandswaarde om een output te gokken ook altijd wel lastig. Als voorbeeld; mijn PRS heeft de laagste output pickups in mijn collectie, maar op 1 of andere manier zijn die zo dynamisch (of de rest compressed), dat ik die net zo goed in het rood kan jagen bij dezelfde instellingen.

    Je zou bijna denken dat er een reden is dat je een TVJ Powertron niet vaak in HSS gitaren ziet

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Die reden is niet zo moeilijk
    het zijn Gretsch paf afmetingen en wil je een normale afmeting moet dat besteld worden en ze zijn niet heel erg goedkoop plus dat ze wat afwijken van de Gibson paf sound,
    hetzelfde verhaal gaat trouwens ook op voor de Fender wide range humbucker die je dus ook nauwelijks tegenkomt buiten zijn eigen biotoop,
    99 vd 100 gitaristen willen gewoon een paf of een metal humbucker of iets wat er tussen zit en dat zie je terug in het aanbod,
    dat ik een teleaster met een powertron èn een tele met een wide range heb zal dan ook wel iets over mij zeggen.

    Ik heb de powertron trouwens gecombineerd met een standaard fender strat pickupje en dat gaat prima omdat pickups bij de neck luider klinken dan in de brug en de hoogte screws je vriend zijn.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 september 2020 om 21:34
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Oh ja, ik heb me ook altijd met PAF-tot-metal-humbuckers kunnen vermaken, en ik heb eigenlijk altijd alles van TV Jones en aanverwante pickups links laten liggen "want dat zijn van die lelijke dingen voor in een Gretsch", en daarom niet gehinderd door enige kennis.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vroeg me af....zijn er hier lieden die weleens een TV jones Powertron (of powertron plus), of iets soortgelijks, als brughumbucker in een HSS strat hebben gestopt?

    Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
    Ik vind het wel interessant om een keer te proberen, maar ze zijn eigenlijk wat te prijzig om dat gewoon zomaar, ongefundeerd, eens uit te proberen.
    Ik heb daar geen ervaringen mee, maar ik heb nog een setje Yamaha RS 720B 'tron achtigen' liggen. Ik vond de output te laag tov. mijn instellingen met mijn andere gitaren, Dat is opgelost door een set JB's. Dus ik heb ze hier maar liggen en ze mogen voor een zeer zacht prijsje weg.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Misschien begrijp ik de opmerking verkeerd, maar TV Jones elementen zitten toch stuk voor stuk (althans, de typen die ik ken) zo rond de $130,-. Dan nog verzendkosten, import, BTW bij rechtstreeks bij TV Jones bestellen. Bij vd Haar zitten de TV jones zo tussen de €130,- en €160,-. Voor mij is dat allang niet meer de prijsklasse van goedkope pickups.


    .....


    Je zou bijna denken dat er een reden is dat je een TVJ Powertron niet vaak in HSS gitaren ziet
    Ik kocht een Cort Sunset I of II (de eenvoudigste versie) met twee TVJ pups nieuw voor €350 een jaar terug.
    Vandaar mijn veronderstelling dat de pups je de kop niet zullen kosten.

    En de gitaar is smetteloos dus het is niet zo dat alle poen in de pups is gaan zitten.

    Ik weet dat in de duurdere versie van de Sunset een Bigsby zit maar ook de duurdere errug Gretschie klinkende pups.
    Niettemin ben ik heel blij met met standaard TVJ’s. Open, dynamisch, prachtig hoog en laag en super aanslag gevoelig.
    Vandaar mijn aanname.

    90% van de humbuckers vinnik niet OK ivm te plat/compressed, niet sprankelend genoeg etc.
    Ziehier enige toelichting.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top