Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Dit had ik met mijn Solars. De eerste dagen vond ik mijn E-shape veel vetter maar ik kreeg na een tijdje een veel grotere klik met mijn S. En toen werd de E niet meer bespeeld.

    Maar met de Jackson die ik net heb had ik gelijk een hele sterke klik die alleen maar sterker wordt.

    Kan dus beide voor mij.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.194

    Standaard

    Persoonlijk kan ik een gitaar pas echt goed beoordelen na een paar weken thuis spelen en repeteren. Tuurlijk voel je in de winkel wel of het iets is of niet, maar of het een lang en gelukkig huwelijk wordt of meer een bevlieging is komt later pas.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13

    Standaard

    Yup, kost mij ook redelijk veel tijd... Als ik een gitaar (2e hands) koop is het bij het testen ook vooral 'is er iets waarop ik direct afknap'. Ziet hij er verder in orde uit en voelt het ok, dan koop ik hem en merk ik na een tijdje wel of het echt iets is of dat hij toch weer op marktplaats gaat.

    (Of in de praktijk, aan de verzameling toegevoegd wordt aangezien ik een stuk meer moeite heb met verkoop van gitaarspul dan met de aankoop)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik ben al decennia bezig met de Stratocaster. Probleem is, HOE wil je hem hebben? Halsprofiel, houtsoorten, toets radius, fretwerk, er zijn zoveel variabelen. IMHO: goedkoop Stratje kopen en die helemaal kapot customizen totdat ie naar je zin is. Dan weet je tenminste wat je lekker vindt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Ik herken het helemaal. Sterker nog, ik heb vaak wel meer tijd nodig dan een week om een instrument goed te kunnen beoordelen. Tenzij ik een hele rij in één keer kan testen, zoals ik heb gedaan toen ik mijn telecaster nieuw kocht. Toen heb ik er een stuk of 6 verschillende getest, bij Feedback in Rotterdam toen nog. Gewoon een paar uur in een testruimte met 5 of 6 verschillende telecasters. Die heb ik inmiddels ruim 13 jaar, dus dat was een goeie. Hij is door de tijd heen wel behoorlijk verbouwd, en de volgende stap is nieuwe elementen. Dus wat Munkie zegt, is ook wel een goeie.

    Maar goed, tweedehands ligt dat veel lastiger. Ik heb één keer een instant Eureka-moment gehad, toen ik bij een Sigma western ging kijken. Daar was ik instant verliefd op. En dan nog kan ik hem pas echt beoordelen na een paar weken intensief spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    mijn custom shop strat en ik werden pas na 2-3 maanden echt vriendjes. daarvoor was ik een lespaul guy
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Volledig herkenbaar en het kan inderdaad twee kanten op. Aanvankelijk dik tevreden zijn en er later toch op afknappen of lang moeten wennen en daarna niet meer anders willen. Persoonlijk voorbeeld: ik heb jarenlang op Stratocasters afgegeven tot ik steeds beter snapte dat het vooral met de bolle radius toets (7,25") is in combinatie met vintage frets dat ik het niet fijn vond spelen. Uiteindelijk dus een Strat gehaald met 9,5" radius toets en medium jumbo toets en iets minder ielige elementen. Paar maanden het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik merkte dat ik het ook met de bodyvorm en de plaatsing van knoppen niet kon vinden. Ik heb liever de grotere body en andere trem van een jazzmaster, het bonkige van een Telecaster, het onhandige van ene hollowbody of de sound met ballen van een les Paul. Dus na een ruime proefperiode alsnog afgeschoten en geconcludeerd dat een Strat niks voor mij is.
    Even zo goed had ik wel een paar semi hollows gehad maar waren nooit blijvertjes. Tot ik er één met een full holoow kon ruilen en toen was het liefde op het eerste gezicht. O sorry, dat was niet na een week
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik heb gitaren waar ik aanvankelijk heel blij mee was maar die al jaren, bij wijze van, hun koffer niet meer uitgekomen en dat je dan ineens zo'n ding oppakt en dan denkt, maar....dat is gewoon een fantastisch ding!... de beste gieter EVER!... wat bezielde mij...
    en dan na een jaartje beste gieter ever krijgt iemand anders weer de wisseltrofee want dat is het, wissel. Of je moet 2 gitaren hebben, dan zijn de kaarten onderling wel geschud natuurlijk.


    Ik heb het wel met andere dingen. Mijn Chandler tube driver en Fender "63 reverb zijn al decennia lang onaantastbaar.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 september 2020 om 17:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als ik een gitaar erbij koop, speel ik daar altijd een behoorlijke tijd vrijwel exclusief op. Dan gaat 'ie het rek in en pak ik 'm weer als ik denk dat ik 'm 'nodig' heb.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als ik een gitaar erbij koop, speel ik daar altijd een behoorlijke tijd vrijwel exclusief op. Dan gaat 'ie het rek in en pak ik 'm weer als ik denk dat ik 'm 'nodig' heb.
    Met als gevolg dat ie een paar maand werkeloos staat. Tenminste, zo werkte dat bij mij wel. Ik heb inmiddels nog maar één gitaar, en dat is mijn geluid. Een tweede zou er eentje zijn voor een enkele keer. Dat vind ik zonde. Daarom maar één plank.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top