Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 97 van 101 EersteEerste ... 47879596979899 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 970 van 1001
  1. #961
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Fijn dat je het weer opgepakt hebt, toch een beetje het lichtpuntje van GN al heb je nu wat concurrentie van Napoje.
    Ja, er is maar weinig te doen hier. Jammer !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoe denk je dat die verschillen in frethoogtes zijn ontstaan? Ik heb ook het nodige gefret en dat nooit zo meegemaakt. Alles met volle lengtes Dunlop en Framus fretdraad en wellicht heb ik een slechter ontwikkeld kwaliteitsgevoel.
    Het was de eerste keer dat ik een hals heb gefret, en tijdens het fretten had ik geen idee of het allemaal goed zat. We gingen een aantal frets niet goed in de gleuven, dus die heb ik hier en daar wat dieper gemaakt. Maar het was me al snel duidelijk dat dat beter kan.
    Eerst maar eens zo proberen (vlakken en kronen), en dan maar hopen dat het hele zooitje er niet toch weer uit moet.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 november 2021 om 19:37

  2. #962
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja ik heb 'natuurlijk' altijd bestaande halzen gefret en daar is alles wel helemaal passend.

  3. #963
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Goed. Flink aan de gang geweest met de lekker lange level beam. Het is waar dat sommige frets gewoon veel hoger liggen dan andere, dus dat was even doorpoten. De frets liggen nu ongeveer tm de 14e vlak. Daarna is er wat verval, maar dat mag van mij. Sommige frets zijn na het schuren flink afgeplat, van andere is nauwelijks iets af.











    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 november 2021 om 20:38

  4. #964
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Twee fretjes gecrowned. Misschien is een investering in een goeie crowning vijl geen overbodige luxe; tot nu toe kon ik goed uit de voeten met mijn goedkope Chinees, maar dit is andere koek ...






  5. #965
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoezo "andere koek" zijn deze RVS of zo?

  6. #966
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoezo "andere koek" zijn deze RVS of zo?
    Nee hoor, maar tot nu toe heb ik alleen frets 'licht' geëgaliseerd en gekroond. Deze zijn nu flink plat en daar moet een hoop af. Gaat op zich wel met de Alibaba, maar ik denk dat dat sneller en beter kan met een goed vijltje. Zo trouwens eens proberen hoe dat met een driehoeksvijltje gaat.

  7. #967
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.811

    Standaard

    Misschien een hele domme vraag, maar kan het zijn dat de frets niet diep genoeg in de toets zaten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #968
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Misschien een hele domme vraag, maar kan het zijn dat de frets niet diep genoeg in de toets zaten?
    Dat is helemaal geen domme vraag hoor, en ik denk dat dat bij sommige frets ook zo is. Ik ga toch eerst proberen ze te vlakken en te crownen, en dan maar es kijken of het een beetje goed zit.
    Als dat niet zo is moet ik ze er allemaal uithalen, de slots uitdiepen en er nieuwe fretjes inslaan.

  9. #969
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Als frets niet diep genoeg zitten moet je dat toch kunnen zien? Dan zit er ruimte tussen de onderkant van de fret en de toets. Misschien niet met het blote oog altijd zichtbaar maar als je er een (niet te dik) papiertje tussen kan krijgen lijkt mij dat het niet goed is.

    (Dit is slechts beredeneren van mijn kant hoor, ik heb nog nooit een gitaar gefret, dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis!)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #970
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Als frets niet diep genoeg zitten moet je dat toch kunnen zien? Dan zit er ruimte tussen de onderkant van de fret en de toets. Misschien niet met het blote oog altijd zichtbaar maar als je er een (niet te dik) papiertje tussen kan krijgen lijkt mij dat het niet goed is.
    Dat is hier en daar ook the case, vooral aan de randen. Ik probeer t eerst zo. Maar perfect is 't nog niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top