Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 96 van 101 EersteEerste ... 46869495969798 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 951 t/m 960 van 1001
  1. #951
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.921

    Standaard

    Plak dan eerst even de openingen af zodat het schuursel niet in de potmeter terecht komt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #952
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.981

    Standaard

    Hoeft er niet gelijk de schuurband op te zetten. Gewoon een korrel 1000 schuurpapiertje. Leg je op tafel en even 3 keer met de potmeter erover. Op die manier komt er niks in de potmeter terecht.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #953
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Een kennis van me blijkt in de coronatijd óók een Firebird gebouwd te hebben. Het is een kit uit China, met alles (pickups, tuners, elektriek, wat verf en lijm etc.) er op en er aan. Dat kitje kostte hem incl. transport en invoerrechten 300 eutjes, en klinkt als Een Klok !







    Zal ik ook maar weer es beginnen ??
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 oktober 2021 om 20:48

  4. #954
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Ik ben niet zo puriteins in dingen maar bij een firebird wil ik, mag ie nog best geschroefd zijn, toch graag die center block verhoging zien.
    Ik had ook eerst even een filler gebruikt, wat kost dat nou. Kleine moeite groot plezier.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #955
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ben niet zo puriteins in dingen maar bij een firebird wil ik, mag ie nog best geschroefd zijn, toch graag die center block verhoging zien.
    Ik had ook eerst even een filler gebruikt, wat kost dat nou. Kleine moeite groot plezier.
    Smaken verschillen, daarom bouwen we allemaal zelf. Het is niet mijn Bird, maar dat ding heeft wel wat !

  6. #956
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Een kennis van me blijkt in de coronatijd óók een Firebird gebouwd te hebben. Het is een kit uit China, met alles (pickups, tuners, elektriek, wat verf en lijm etc.) er op en er aan. Dat kitje kostte hem incl. transport en invoerrechten 300 eutjes, en klinkt als Een Klok !







    Zal ik ook maar weer es beginnen ??
    Zou leuk zijn als je weer begint.

  7. #957
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Smaken verschillen, daarom bouwen we allemaal zelf. Het is niet mijn Bird, maar dat ding heeft wel wat !
    Tuurlijk. Maar de vorm is ook anders, kleiner ook. In feite is er niks wat echt Firebird is, meer een soort firebird vibe.
    Ik ben ook wel fan van telebirds en andere mongrel renderings maar dat heeft altijd iets te maken met het form follow function principe.
    Daar ben ik dan wel puriteins in
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #958
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Zal ik ook maar weer es beginnen ??
    Ja, natuurlijk! Zit ik hier ’n beetje voor Jan Doedel te wachten.....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #959
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Jaja, hij is er nog.

    Ik ga beginnen met het bespeelbaar maken van de gitaar. Eerst heb ik de toets recht afgesteld met de truss rod: die is aardig recht.

    De frets liggen er niet perfect in; er zitten met een liniaal erover de nodige hobbels in. Dat wordt dus om te beginnen een hoop schuren met mijn (eerst 400 grit) leveling beam.

    Afplakken van de toets:



    Afplakken van de pickup om te zorgen dat metaalvijlsel er niet door de magneten in/op wordt getrokken:



    Leveling beam met 400 grit schuurpapier beplakken:





    Wordt vervolgd !


  10. #960
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Jaja, hij is er nog.

    Ik ga beginnen met het bespeelbaar maken van de gitaar. Eerst heb ik de toets recht afgesteld met de truss rod: die is aardig recht.

    De frets liggen er niet perfect in; er zitten met een liniaal erover de nodige hobbels in. Dat wordt dus om te beginnen een hoop schuren met mijn (eerst 400 grit) leveling beam.

    Afplakken van de toets:



    Afplakken van de pickup om te zorgen dat metaalvijlsel er niet door de magneten in/op wordt getrokken:



    Leveling beam met 400 grit schuurpapier beplakken:





    Wordt vervolgd !

    Fijn dat je het weer opgepakt hebt, toch een beetje het lichtpuntje van GN al heb je nu wat concurrentie van Napoje.
    Hoe denk je dat die verschillen in frethoogtes zijn ontstaan? Ik heb ook het nodige gefret en dat nooit zo meegemaakt. Alles met volle lengtes Dunlop en Framus fretdraad en wellicht heb ik een slechter ontwikkeld kwaliteitsgevoel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top