Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 101 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 1001
  1. #541
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Jawel hoor ! Het gaat er idd om dat ik dacht dat de gaten pas na het lakken geboord moeten worden. En die tailpiece studs zitten niet gelijmd, maar zitten wel loeistrak in die gaten geklemd als ‘t goed is.
    Dus eigenlijk kan ik ‘t beste de hele gitaar helemaal afmaken (behalve de elektronica) en dan pas lakken ?
    Ja als je die studs erin gaat boren na het lakken riskeer je toch weer wat lakschade. Is niet onmogelijk natuurlijk. Misschien moet je de gaten weer wat ruimer maken na het lakken maar met een boortje heel licht de andere kant op draaiend erdoor gaat het meestal prima. Ik doe trouwens voor het lakken een total set up. Mocht het echt niet goed gaan kan je de hals nog loshalen met hete stoom. Maar dat zal waarschijnlijk wel je lak verpesten als die erop zit.

  2. #542
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De Kluson 6-in-line banjo tuners zijn binnen ! Eerste indruk: heel fraai, prachtig afgewerkt, solide, draaien soepel, en ik vind de nikkel uitvoering prachtig. Ze passen mooi bij de brug en tailpiece: ook nikkel. Bijna jammer dat de pickups chroom zijn. Goede en snelle service van WD Music Products UK, en mijn eerste bestelling ooit uit het buitenland. Wel prijzig: omgerekend kosten die dingen € 35,- per stuk.

    Deze stemmechanieken zijn een gemoderniseerde uitgave van de oorspronkelijke jaren ‘60 Firebird tuners.
    Volgens mij is Kluson opnieuw gestart een tijdje terug en zijn toen alle producten opnieuw ontworpen (daar kun je je vraagtekens bij zetten) en getekend, want dat laatste bleek ook niet altijd gebeurd te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Jawel hoor ! Het gaat er idd om dat ik dacht dat de gaten pas na het lakken geboord moeten worden. En die tailpiece studs zitten niet gelijmd, maar zitten wel loeistrak in die gaten geklemd als ‘t goed is.
    Dus eigenlijk kan ik ‘t beste de hele gitaar helemaal afmaken (behalve de elektronica) en dan pas lakken ?
    Volgens mij is lakken altijd de laatste klus op het poetsen/polijsten na.

  3. #543
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ja als je die studs erin gaat boren na het lakken riskeer je toch weer wat lakschade. Is niet onmogelijk natuurlijk. Misschien moet je de gaten weer wat ruimer maken na het lakken maar met een boortje heel licht de andere kant op draaiend erdoor gaat het meestal prima. Ik doe trouwens voor het lakken een total set up. Mocht het echt niet goed gaan kan je de hals nog loshalen met hete stoom. Maar dat zal waarschijnlijk wel je lak verpesten als die erop zit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij is lakken altijd de laatste klus op het poetsen/polijsten na.
    Ok, helder weer ! Thanks again. Als allerlaatste gaat trouwens de elektronica er nog in.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij is Kluson opnieuw gestart een tijdje terug en zijn toen alle producten opnieuw ontworpen (daar kun je je vraagtekens bij zetten) en getekend, want dat laatste bleek ook niet altijd gebeurd te zijn.
    Deze zien en voelen er in ieder geval prima uit. En als ik een echte JW lookalike wil maken dan mot ik trouwens wel. Er zijn geen andere.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 december 2020 om 20:27

  4. #544
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De gaten voor de Kluson banjo tuners zitten in de kop.

    Uittekenen en priemen:



    Voorboren met 3 mm:



    En dan langzaam, met een plaat MDF er onder tegen uitbraak, 10 mm.





    De bushings pers ik later nog in de gaten.



    En daar zitten ze dan. Ik moet ze nog perfect uitlijnen om ze vast te schroeven.









    Deze template heb ik gebruikt voor het uittekenen:


  5. #545
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de bushings met een bout, moer en ring op hun plaats ‘geperst’. Ik heb bij de eerste even geprobeerd of ik ze er ook weer voorzichtig uit kan tikken: dat is wel zo handig bij het lakken.













    Uitlijnen:



    Gaatjes om de tuners vast te zetten.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 december 2020 om 18:43

  6. #546
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De tuners zitten voorlopig op hun plaats. Het zijn behoorlijke joekels; de hals wordt er lekker zwaar van. Firebirds staan bekend om hun ‘neck dive’: daar werken die tuners flink aan mee, vermoed ik.









    De knuppen aan de achterkant van de headstock.







    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 december 2020 om 19:56

  7. #547
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Fraai. Ben je er tevredenover?

  8. #548
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Fraai. Ben je er tevredenover?
    Yep. Ik heb lang lopen dubben of ik al dat geld er aan uit moest geven, maar ik denk dat ik spijt gekregen had als ik het niet gedaan had.

  9. #549
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.817

    Standaard

    Ja, ziet er schitterend uit!!!
    Wat een doeltreffend eenvoudige oplossing zoals je die bushings hebt geplaatst met behulp van een bout en moer!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #550
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je had ook de kolomboor als 'pers' kunnen gebruiken. Maar ze zitten er mooi in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top