Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 101 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 1001
  1. #501
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Nachtje over geslapen, maar ik denk toch dat ik spijt krijg als ik er geen banjo tuners op zet. Meteen de knoop doorgehakt en de Kluson Firebird 6 In Line Treble Set Of Banjo Tuners (Nickel) besteld. Niet de goedkoopste optie: van een bedrijf in Engeland. Maar zij leveren als het goed is snel (3 - 7 dagen), de verzendkosten zijn veel lager dan uit USA (€ 8,-) en er komt geen gedonder en extra kosten met taxes en zo.
    Is ook wat waard. Ben benieuwd naar je ervaringen...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #502
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Is ook wat waard. Ben benieuwd naar je ervaringen...
    Ik ook !
    Ruim 200 eutjes blijft een hoop geld voor een paar tuners ... Voor wat ik nu in totaal heb uitgegeven koop je al een halve Gibson 2019 Firebird. Of een hele Epiphone 2020. Maar dan had ik een stuk minder lol gehad.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 december 2020 om 14:04

  3. #503
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar de hoogte van die Klusons en de hoek van de snaren achter de topkam. De kop is nu iets minder dan 15 mm dik. Desnoods moet ik de achterkant nog fineren om die nog iets dikker te maken. Maar dat is geen probleem.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 december 2020 om 15:32

  4. #504
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Ik denk dat de halsverbinding stevig genoeg wordt. Aangezien je deze lijmt haalt hij ook stevigheid uit de zijkanten. Dat doet een bolt on hals niet bijvoorbeeld. Mijn prs project had ook maar 8mm onder de hals en 5cm tot het eerste element en zit behoorlijk goed vast. Ik neem ook aan dat je er geen 013 snaren in standaard stemming op gaat zetten...

  5. #505
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik denk dat de halsverbinding stevig genoeg wordt. Aangezien je deze lijmt haalt hij ook stevigheid uit de zijkanten. Dat doet een bolt on hals niet bijvoorbeeld. Mijn prs project had ook maar 8mm onder de hals en 5cm tot het eerste element en zit behoorlijk goed vast. Ik neem ook aan dat je er geen 013 snaren in standaard stemming op gaat zetten...
    Haha nee: .010 of hooguit .011. Maar als de gitaar .013 niet aan zou kunnen zou ik twijfelen over de stevigheid. Maar ik denk intussen dat het wel goed zit. Eerst de verbinding hals/body maar eens vloeiend maken. En dan denk ik dat ik hem er gewoon maar in lijm.

  6. #506
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De schacht van de Klusons is 8 mm, en de bushings zijn 10 mm. Wat is de beste manier om de gaten in de headstock te boren ? Een gat van 10 mm, of een gat van 8 mm met aan één kant een eind van 10 mm voor de bushing ?


  7. #507
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.921

    Standaard

    Het huis zet je met 2 schroefjes op de achterkant vast, dus dat gaat nergens meer heen. Zou dus met een gat van 10 door en door prima kunnen (en is volgens mij gebruikelijk).

    Veel mechanieken zet je met maar 1 schroefje in de achterkant vast of hebben helemaal geen schroefje, maar een pinnetje dat in het hout steekt (daar een gaatje voor voorboren) om te borgen.

    Maar als het je lukt om precies 2 diameters netjes gecentreerd te boren zou ik dat denk ik ook wel doen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #508
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De schacht van de Klusons is 8 mm, en de bushings zijn 10 mm. Wat is de beste manier om de gaten in de headstock te boren ? Een gat van 10 mm, of een gat van 8 mm met aan één kant een eind van 10 mm voor de bushing ?

    Die stinkdure mechanieken kwamen zonder technisch blad...??

  9. #509
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het huis zet je met 2 schroefjes op de achterkant vast, dus dat gaat nergens meer heen. Zou dus met een gat van 10 door en door prima kunnen (en is volgens mij gebruikelijk).

    Veel mechanieken zet je met maar 1 schroefje in de achterkant vast of hebben helemaal geen schroefje, maar een pinnetje dat in het hout steekt (daar een gaatje voor voorboren) om te borgen.

    Maar als het je lukt om precies 2 diameters netjes gecentreerd te boren zou ik dat denk ik ook wel doen.
    Ok thanks !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die stinkdure mechanieken kwamen zonder technisch blad...??
    Haha, ze zijn nog niet binnen ... Die zwerven nog ergens in een haven of op een vliegveld.
    En op internet is er maar weinig over te vinden
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 december 2020 om 22:49

  10. #510
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oké bijzonder.

    Zeker vanwege de prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top