Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 101 EersteEerste ... 2836373839404888 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 1001
  1. #371
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Studs voor het tailpiece: voor of na het lakken in de body plaatsen ?
    Na. Of wou je ze meelakken?
    Laatst gewijzigd door Woml; 6 november 2020 om 10:09 Reden: Wat was het nou... Na of Ja..? Naja...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #372
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Na. Of wou je ze meelakken?
    :-D

    Na inderdaad. Anders miet je ze weer afplakken... gedoe. Propje papier erin. Ik moest na het lakken wel even met een ruimer wat lak wegschrapen van de rand aan de binnenkant, want de bushings pasten niet meer.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #373
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    fitten met koordjes is prima voor de uitlijning, maar als je een kleine halshoek wil om de brug zo dicht mogelijk tegen de top te kunnen zetten, is het toch raadzaam om fitting te doen met snaarspanning, zodat je niet voor de verrassing komt dat je brug uiteindelijk toch niet laag genoeg kan. enfin da's mijn ervaring

  4. #374
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mockup.








  5. #375
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    fitten met koordjes is prima voor de uitlijning, maar als je een kleine halshoek wil om de brug zo dicht mogelijk tegen de top te kunnen zetten, is het toch raadzaam om fitting te doen met snaarspanning, zodat je niet voor de verrassing komt dat je brug uiteindelijk toch niet laag genoeg kan. enfin da's mijn ervaring
    Daarom ga ik zo lang mogelijk wachten met het lijmen. Ik heb nog geen tuners, bijvoorbeeld, en de hals moet nog worden gefret en helemaal worden afgewerkt. Met snaarspanning zullen de snaren trouwens eerder hoger dan lager boven de toets komen te liggen.
    Verder lijkt me het hele spuitwerk ook een stuk makkelijker als de hals nog niet vast zit !

  6. #376
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    .
    Verder lijkt me het hele spuitwerk ook een stuk makkelijker als de hals nog niet vast zit !
    Je hals-body verbinding is dan anders dan als je hem meespuit. Niet dat dat erg is maar wel anders dus. Ik heb ooit de hals met een lijmklem vastgezet en toen alle snaren er op spanning op om de hoek te testen. Ging net tussen de d en g door.

  7. #377
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je hals-body verbinding is dan anders dan als je hem meespuit. Niet dat dat erg is maar wel anders dus.
    Klopt. Over hoe ik de goeie kleur krijg ben ik nog steeds aan het piekeren. De hals wordt iig helemaal zwart, en de body ‘tobacco burst’. Ik weet nog niet of de randen donkerbruin worden of ook zwart. Als ik de hals en de body heb gespoten kan ik de verbinding na het lijmen nog wel wat extra lagen geven voor ik alles schuur en polijst. Maar: ik ben er nog niet helemaal uit.

    De ‘tobacco burst’ maak ik waarschijnlijk door eerst een laag (of meer) transparant amber, dan transparant tobacco brown naar buiten langs de randen, en dan nog eventueel zwart voor de zijkanten met wat overlap op de body. Maar ik moet eerst wat proefjes maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb ooit de hals met een lijmklem vastgezet en toen alle snaren er op spanning op om de hoek te testen. Ging net tussen de d en g door.
    Probleem is dat ik nog geen tuners heb; ik wil Kluson banjo tuners, maar die zijn reteduur (tegen de € 200,-), dus die bestel ik pas als ik zeker weet dat de gitaar het waard is. Maar als ze er zijn ga ik eerst alles proberen voor ik de hals lijm !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 november 2020 om 18:06

  8. #378
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.981

    Standaard

    Mockup ziet er fraai uit! Gaaf gitaartje gaat dat worden.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #379
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Mockup ziet er fraai uit! Gaaf gitaartje gaat dat worden.
    Thanks ! Ongeveer halfweg nu, schat ik. De volgende grote klus wordt de hals.

  10. #380
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De side dots. Ik ben half tevreden: één stip zit iets lager dan de rest, en ik maakte natuurlijk de klassieke fout om de dubbele dots bij de 12e fret te vergeten. Gelukkig weet ik meestal toch wel waar die zit.

    Opvullen en opnieuw boren had gekund in het rosewood: schuurstof en houtlijm. In de witte plastic binding kan ik niet opvullen. Maar: ze zitten er in !

    EDIT: Ik heb nog wel een staafje wit. Ik kan proberen de foute gaatjes daarmee te vullen en ze dan opnieuw te boren. Dat kan ik in een teststukje wel eens proberen. Maar ik vermoed dat het er alleen maar lelijker van wordt.

    Eerst maar weer een teststukje, om te kijken hoe het boren gaat. Dat gaat makkelijk en nauwkeurig, zonder problemen.



    En toen in het eggie. Uittekenen van het midden tussen de frets, en de plaats in de breedte markeren met een kruishout, en daarna een ponsje.









    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 november 2020 om 17:40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top