Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 101 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 1001
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb toch maar een triplex plaatje in de cavity gelijmd. Dat maakt het hout waar de knoppen en de jack in komen 6 mm dik. Dat is stevig genoeg.









    Volgende klus: uitfrezen van de bekabeling en de 3 way switch holte. Ik weet niet of ik de holtes voor de mini pickups vast ga maken; ze hebben allemaal ongeveer dezelfde maat, maar ik denk dat ik wacht tot ik pickups binnen heb. Daar moet ik nog even over nadenken, en sparen ... Ik kreeg een mail van Vox Humana over de Mojotone mini humbuckers, maar die gaan me meer dan € 300,- kosten. Dat wordt me te gek, of ik moet deze maand de Staatsloterij winnen.





    Beetje geschuurd: mooie lijnen ! En onzichtbare lijmnaden. De nerf loopt er zelfs mooi in door: bijna jammer dat ik de randen van de sunburst zwart ga spuiten.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 september 2020 om 13:55

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De belly cut. Hout weghalen is altijd spannend. Ik ben niet echt goed in ‘uit de vrije hand tekenen’, dus ik heb met wat foto’s en hulplijnen een zo vloeiend mogelijke curve gemaakt. Eerst op de papieren template; die heb ik daarna weer met carbonpapier op de body overgezet.














  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Met de shinto rasp en een schuurpapiertje zat de belly cut er in een kwartiertje in.













    Ik vind ‘m aardig lijken. Misschien kan de zijkant nog wat ‘dieper’, maar dit is wel een subtiel randje.




  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Dat ging prima met die shinto rasp. Ik wilde voor het afronden van de zijkanten van de body een ‘afrondfreesje’ (6,3 mm) kopen, met alle risico van uitbraak en meer van die rampen, maar ik denk dat ik met de hand ook een heel eind kom. Hoe doen jullie dat ?

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 september 2020 om 14:18

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Teststukjes.

    Met de rasp en schuurpapier: geen probleem om de hoeken af te ronden.



    Ik ben aan het zoeken om de mooie diepe kleur in het sapele te krijgen. Ik heb wat stains geprobeerd. Als die droog zijn zal ik er wat Tru Oil op wrijven.



    Ik heb drie stains geprobeerd: poppy red, mahogany brown, en ancient amber.







    De lichte stroken zijn het ‘kale’ mahonie.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 september 2020 om 18:46

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De scarf joint zit in het sapele van de hals. Ik had enorme ruzie met de ryoba zaag vandaag: de snede was totaal scheef. Ik heb met lintzaag, rasp, schaven en schuurblok de hoeken goed en recht moeten maken. Helaas geen foto’s van de mislukking, want toen had ik effe flink de pis lauw. Maar uiteindelijk is alles toch nog zo’n beetje goed gekomen. Morgen ga ik de kop met de hand op de goede dikte zagen (Ja, daar heb ik nou echt zin in. Not ...) en de joint lijmen.

    Hoek van 13 graden.



    Japanse ryoba zaag in actie. Hier ging het nog even redelijk.



    Na een boel corrigeren schaaf en schuur ik de zaagvlakken recht, glad en haaks.







    Zo komt ie te zitten. De headstock moet nog wel op 15 mm gezaagd worden.



    De template naast de hals.



    Door al dat geouwehoer is de hoek geen 13 graden meer, maar 11 graden. De hoekdinges ligt op de foto nog met een hoek van 13 graden naast de scarf joint. Met 11 graden kan ik wel leven.



    Gisteren heb ik de belly cut nog wat dieper gemaakt.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 september 2020 om 16:15

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Scarfjoint ziet er nu netjes uit. Die dingen kom je wel eens tegen in een bouw, dan is het zaak de rust te bewaren en indien nodig even een bakkie te gaan doen tussendoor. Ik had bij mijn baby bird een ongelukje met het inboren van de elektra, langs achterkant begonnen richting humbucker routing. Boor zo door de esdoor top naar buiten.... Dan moet je ook even tot 10 tellen en veel bakjes koffie doen. Maar weer wat geleerd, om altijd van voor naar achter te boren, als het dan hersteld moet worden valt het minder op.

    Maar zoals gezegd, scarfjoint ziet er netjes uit nu. En mooi stukje body hout ook.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik had bij mijn baby bird een ongelukje met het inboren van de elektra, langs achterkant begonnen richting humbucker routing. Boor zo door de esdoor top naar buiten.... Dan moet je ook even tot 10 tellen en veel bakjes koffie doen. Maar weer wat geleerd, om altijd van voor naar achter te boren, als het dan hersteld moet worden valt het minder op.
    Been there ... door de jack richting pickup.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 september 2020 om 16:12

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Zo komt de scarf joint te zitten:



    Ik moet de kop nog dunner zagen ... met de hand. De lintzaag trekt dat niet. Ik hoop dat ik het trek, na gisteren. LOL



    Deze modderfokkende chunks moest ik gisteren afzagen om de hoek van de scarf joint te herstellen. En een uur raspen, schaven en schuren.



    De kleuren/stains. Volgens mij is het het beste als ik gewoon het mahonie blank lak, uitlopend naar zwart voor de sunburst.





    Van boven naar beneden:

    - 4 druppels mahogany brown, 2 druppels poppy red en 1 druppel charcoal black, met daarover Tru Oil;
    - ‘Kaal’ sapele, met rechts Tru Oil;
    - Poppy red met half Tru Oil;
    - Weer kaal sapele met olie;
    - Mahogany brown, met rechts Tru Oil.


    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 september 2020 om 21:38

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb toch maar eerst de scarf joint gelijmd. Dan zit de kop in ieder geval recht op de hals. Als die vast zit zaag ik de kop op de goede dikte. Livin’ on the edge, hahaha !








 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top