Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 73 van 101 EersteEerste ... 2363717273747583 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 721 t/m 730 van 1001
  1. #721
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ter vergelijk:





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Heel mooi gedaan! Fan van het spuiten en de kleuren.
    Dank je !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 2 maart 2021 om 15:39

  2. #722
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Ziet er goed uit!
    no life without music

  3. #723
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Dit zijn geen pinholes van de lak denk ik maar dit is echt nog het hout dat niet gevuld is. Je ziet het heel goed aan de linkerkant, die ravijntjes. Dat is een plek waar de lak in is gaan zakken. Wat ik zou doen (en ook doe op mijn gitaren) is de gitaar nu een week laten drogen, na de 5e laag en dan alles blokken en dan opnieuw lakken.
    De langwerpige groefjes kan ik verklaren: daar zit geen epoxyvuller in de houtnerf. De ‘putjes’ heb ik in het kale hout niet gezien, en ook niet in de eerste lagen nitro. Dus ik vermoed dat ik toch een of meer lagen te dik heb opgebracht, ook omdat er daarin hier en daar een loper zat.

    Wat bedoel je met ‘blokken’ ? Met een blok schuren ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    Ziet er goed uit!
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 2 maart 2021 om 22:50

  4. #724
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Je zult over allebei gelijk hebben. Ik heb geprobeerd dunne lagen te spuiten, maar dat mag dus nog veel dunner. En over het drogen: tussen iedere laag zat ongeveer een kwartier, en de laag er onder voelde steeds wel al droog aan.

    Ik zal de kant waar de putjes zitten later ‘liggend’ spuiten met blanke lak, dan lopen die putjes misschien nog iets vol met lak. Verder is het niet zo’n ramp hoor: als je goed kijkt zitten er ook nog wat ‘kiertjes’ waar de poriën niet helemaal gevuld zijn. Het oppervlak wordt dus niet spiegelglad.
    Met zo'n handgreep waar ik het eerder over had kun je heel gedoseerd en dus dun spuiten met alleen dat knopje mis je het gevoel.

  5. #725
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De langwerpige groefjes kan ik verklaren: daar zit geen epoxyvuller in de houtnerf. De ‘putjes’ heb ik in het kale hout niet gezien, en ook niet in de eerste lagen nitro. Dus ik vermoed dat ik toch een of meer lagen te dik heb opgebracht, ook omdat er daarin hier en daar een loper zat.

    Wat bedoel je met ‘blokken’ ? Met een blok schuren ?



    Dat je de putjes niet ziet voor de lak zegt echt niks hoor. Laag na laag lak maakt zo'n put erger dan het aanvankelijk leek.

    Met blokken bedoel ik: schuren met een vlak blok met het schuurpapier op het blok geplakt (Bison spuitlijm is hier trouwens perfect voor: houdt het schuurpapier net genoeg vast dat het niet loslaat tijdens het schuren maar is niet zó vast dat het niet meer los komt na gebruik).

    Geen kurk, trouwens. Kurk beweegt en buigt teveel. Hard blok polyurethaan, desnoods blok hout of nylon.

  6. #726
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ok, dank je !

  7. #727
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik ben nog niet helemaal zeker over het contrast in de tobacco burst. Heeft iemand suggesties ?

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 maart 2021 om 16:59

  8. #728
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De hals & headstock. Die worden hoogglans zwart. Ik zie meteen al dat mijn afwerking niet helemaal perfect was, en met zwarte hoogglans zie je iedere onregelmatigheid. Maar ik vind het geen ramp: ik ben geen relic-fan, maar de gitaar zal er hier en daar al een beetje ‘gebruikt’ uit gaan zien.

    Ik heb de hele body afgeplakt. De uitdaging wordt om een mooie vloeiende overgang tussen het zwart op de hals en het bruin van de body te maken.



    De kale hals:







    Na de eerste laag zwart. Ik spuit ze nog veel dunner als de body ! En het zwart dekt snel; het is geen transparante lak.





    Laag 2.



    Na laag 4.







    Ik zal morgen kijken hoe alles dekt, en dan eventueel nog een of meer lagen opbrengen.

  9. #729
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vind ‘t er prima uitzien!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #730
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik vind ‘t er prima uitzien!
    Gaat de goeie kant op, ja. Het zwart is ook fraai geworden: zo te zien zijn de vier lagen genoeg dekkend. Ik zal morgen bij daglicht wat foto’s uploaden. En dan: beetje schuren (vooral de body, de hals is glad genoeg) en dan blanke lak er over. Ik heb één spuitbus, maar misschien moet ik er een bijbestellen.

    Ik heb nou al zin om dat ding te polijsten. Na het fijnschuren dan ... Maar eerst moet ik dan een maandje geduld hebben om de nitro lak goed uit te laten harden.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 maart 2021 om 22:46

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top