Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 71 van 101 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 1001
  1. #701
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Echt heel strak resultaat hoor en wat een mooie diepe kleur heeft dat sapele...!!

    Kan niet anders als een topgitaar worden.. of zet ik je nu onder druk?

  2. #702
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik ben de kalmte zelf.

  3. #703
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hahaha dat denk ik ook wel ja.

  4. #704

  5. #705
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ik kreeg 'm al wat eerder door via een collega uit Oss.... hij is leuk, vooral in deze uitvoering:


  6. #706
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mijn geïmproviseerde spuitcabine: in elk probleem schuilt de schoonheid van de oplossing. Dit is op mijn zolder, daar kom ik bijna nooit. Er kunnen wat ramen open voor de ventilatie, en ik heb met duct-tape en afdekplastic een hele hoek afgeplakt. De gitaar komt gewoon aan een balk te hangen.









    De haak in de body zit op de plek waar later de strap button komt. Ik zag net op tijd dat die bij een Firebird niet in het midden van de body zit.



    Nu ga ik de gitaar nog een keer nalopen, de hals afplakken, het sapele ontvetten met nafta en dan: spuiten maar !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 februari 2021 om 20:00

  7. #707
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De eerste twee lagen transparante amber nitro lak zitten op de body ! Ik ben dik tevreden: dit is precies de kleur die ik zocht. Ik laat deze lagen drogen, en dan spuit ik morgen de tobacco donkerbruine randen. Dat wordt spannend, met spuitbussen.

    Eerst alles afgeplakt waar geen verf mag komen:



    De eerste laag amber:



    De tweede laag. Dit is volgens mij de perfecte basiskleur voor de tobacco burst.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 februari 2021 om 16:02

  8. #708
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De kleur is op foto’s lastig te zien, door de verschillen in de lichtinval. Maar ik heb nog één laag amber gespoten. De lak zit er volgens mij netjes op, behalve een druiper aan de rand. Die moet ik er morgen even uitschuren, maar dat kan, want de rand wordt later nog heel donkerbruin.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 februari 2021 om 19:59

  9. #709
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het opbouwen van de tobacco burst. Dat ging niet overal even goed, het is de eerste keer dat ik een burst probeer, en pas de tweede body die ik lak.

    Eerst heb ik wat druipers in het -droge- amber voorzichtig weggeschraapt en -geschuurd.





    Het is echt niet te doen om de kleur goed op de foto te krijgen, maar na een nacht drogen ziet het amber er ongeveer zo uit:



    En toen was het tijd om de randen van de burst met ‘tobacco brown’ te maken. In totaal zitten er nu 4 lagen op.



    Laag 1:





    Laag 2:




  10. #710
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Laag 3:





    Laag 4:



    Ik heb met laag 4 de hele achterkant een laag bruin gegeven, niet alleen de rand:



    De leermomentjes. Het is niet handig om een druiper meteen te proberen weg te wrijven met een lapje. Na schrapen en bijschuren ziet dat er zo uit. Gelukkig komt hier de slagplaat.



    Ik heb geprobeerd heel dunne lagen te spuiten, maar toch is er deze druiper.



    Ik heb de spuitbus voor het spuiten een half uurtje en tussen de lagen in heet water gezet, en hem voor iedere spuitlaag minstens twee minuten geschud. Toch zitten er hier en daar putjes in de lak. Niet in het hout !



    Zo ziet de ‘burst’ er nu uit. Ik vind hem redelijk mooi ! Het midden is iets roder als ik eigenlijk wilde, en de rand mag van mij nog wat donkerder. Misschien zwart ?

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 1 maart 2021 om 21:23

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top