Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 86 van 101 EersteEerste ... 3676848586878896 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 851 t/m 860 van 1001
  1. #851
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Over de neck dive: er komt nog wat gewicht bij in de body: elektronica, brug, tailpiece. Dat kan de gewichtverdeling nog iets veranderen, maar ik verwacht niet dat het veel gaat helpen. Dat zit er nu allemaal dus nog niet in.

  2. #852
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Dubbele strapbevestiging ?
    Eentje aan de zijkant, eentje aan de achterkant, en dan een vernuftige riem ?
    Zag daarover iets in het filmpje dat EdP postte.

  3. #853
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Dubbele strapbevestiging ?
    Eentje aan de zijkant, eentje aan de achterkant, en dan een vernuftige riem ?
    Zag daarover iets in het filmpje dat EdP postte.
    Er is van alles aan te doen, maar meestal speel ik toch zittend. Ik zag ook: klittenband in de band naaien, ter hoogte van je schouder. En zelfs iemand die loden gewichtjes in de controlruimte plakte

  4. #854
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Bij een neckdivende Iceman heb ik de controlecavityplaat vervangen door een dikke stalen plaat. Opgelost.

  5. #855
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je vooral thuis speelt ga je toch meestal zitten neem ik aan?

  6. #856
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    O srry dat zij je al. Zon neopreen basgitaar band helpt ook trouwens.

  7. #857
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mijn favoriete hobby: de elektronica. Niet dus. Totaal geen kaas van gegeten. Ik heb er al eens wat vragen over gesteld, dus sorry als ik in herhaling val.

    Ik heb eerst een soldeerplankje gemaakt met dezelfde layout als alles heeft in de Bird.



    Ik heb deze potmeters. Ik begrijp dat de ‘A’ voor de toonregelaars is, en de ‘B’ voor het volume ? Of betekent de ‘A’ hier ‘ampere’ ? Zijn dit de goede pots ? De ‘500 K’ heb ik uit het schema.





    Ik heb de gaten voor de studs van het tailpiece iets dieper geboord (ze waren niet diep genoeg). Ik heb vast één stud gemonteerd; met de andere wacht ik tot ik de aardedraad er tussen kan klemmen en hem meteen op de goede plaats vast kan solderen, zodat ie niet afbreekt of zo.



    Over het ‘shielden’: geen enkele elektrieke gitaar die ik hier heb is geshield, en ik heb nooit last van bijgeluiden, te veel feedback, brom of ruis. Is het toch nodig om alle holtes te shielden ?

    Verder wordt het nog even spannend of er 8 draden (als ik goed tel) door het gat tussen de gleuf onder de slagplaat en de control cavity kunnen. Dat gat is nu 6 mm. Ik wil alles eigenlijk solderen met dunne draad. Maar dat is niet afgeschermd ...





    Dit is nog een stukje van dat vintage ‘cloth wire’ dat ik wil gebruiken voor de aarding naar het tailpiece. Volgens mij is dat in elk geval geshield.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 april 2021 om 16:30

  8. #858
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    In het foldertje bij de Artec humbuckers staat dat de groene draad de ‘signal’ is, en zwart de ‘aarde’. In het Stewmac schema wordt de groene draad aan de ‘aarde’ verbindingen gesoldeerd, en zwart aan een pooltje van de potmeter. Zijn de kleuren in de schema’s omgedraaid, of kloppen de kleuren tussen de twee schema’s wel goed ?





    De echte elektronica-mensen zeggen dan: ‘Meet het door !’ maar ik heb geen idee wat ik moet meten en hoe. Ik heb hier wel een multimeter liggen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 april 2021 om 16:47

  9. #859
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iedere fabrikant is vrij om de kleuren te kiezen. Ik zou mij aan het schema van de fabrikant houden.

  10. #860
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Iedere fabrikant is vrij om de kleuren te kiezen. Ik zou mij aan het schema van de fabrikant houden.
    Dat Artec schema zegt dus dat ‘groen’ het signaal is. Die moet dus niet aan de aarding vast zitten, maar aan het pooltje van de pot waaraan in het Stewmac schema ‘zwart’ zit ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top