Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 67 van 101 EersteEerste ... 1757656667686977 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 661 t/m 670 van 1001
  1. #661
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zou je die z-poxy ook als eindlaag kunnen gebruiken? Natschuren en polijsten? Of moet daar echt lak overheen?
    https://youtu.be/kXb2EO1Tan8

  2. #662
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je dat wil kan je beter rustins plasticcoat gebruiken. Droogt ook sneller en trekt zichzelf meer glad. Maar werkt ook prima als sealer/filler.

  3. #663
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Grappig dat je dat zegt; daar heb ik een aantal body's (en halzen) mee gedaan.
    Mooi spul wel, vond ik. Wel veel schuurwerk als je het met de kwast aanbrengt.

    Maar je zegt dat het ook als sealer/filler werkt? Zou je daar ook nitro overheen kunnen spuiten?

  4. #664

    Standaard

    @D3nnis: De kitesurfboardjes die ik destijds gemaakt heb hadden ook een toplaag van UV-bestendige epoxy. Aangezien deze menig aanvaring met zandbanken hebben overleefd betekend wel dat het een kneiterharde afwerklaag is . Wel helpt het als je je werkstuk een paar uur kunt verhitten. Hierdoor hardt de epoxy beter uit en verdwijnen eventuele belletjes. Epoxy is ook goed naar hoogglans op te poetsen.
    SPELUHHHHHHH!!!

  5. #665
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Grappig dat je dat zegt; daar heb ik een aantal body's (en halzen) mee gedaan.
    Mooi spul wel, vond ik. Wel veel schuurwerk als je het met de kwast aanbrengt.

    Maar je zegt dat het ook als sealer/filler werkt? Zou je daar ook nitro overheen kunnen spuiten?
    Geen probleem volgens mij. Het is een 2k coating die chemisch uithard. Er zitten dus geen oplossingsmiddelen in die doorgaans de boosdoender zijn van chemische reacties.

  6. #666
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ga ik eens een keer proberen, thanks!

  7. #667
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het wordt eentonig, maar in die fase zitten we nu eenmaal. Z-Poxy op de achterkant, en weer tot morgen drogen.





    De kleur is prachtig, maar ik denk dat de ‘basis’ nog een (dunne ?) laag transparant amber nodig heeft om de kleur van de Johnny Winter Firebird te benaderen. En dan tobacco bruin naar de zijkanten. Ik ga er eerst alles maar weer eens afschuren, en dan kan ik het hout terugbrengen naar deze kleur met een laag Z-Poxy verdund met alcohol.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 januari 2021 om 23:11

  8. #668
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Toch zijn die bouwtopics niet goed voor mij.... Het volgen van dergelijke topics zorgt voor een bak inspiratie, nieuwe ideeen en zin om weer een nieuwe bouw te starten....
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #669
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Toch zijn die bouwtopics niet goed voor mij.... Het volgen van dergelijke topics zorgt voor een bak inspiratie, nieuwe ideeen en zin om weer een nieuwe bouw te starten....
    Mission accomplished. Wanneer begin je ? En wat ga je bouwen ?

  10. #670
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    haha ik dacht dat ik besloten had op een rhoads achtig model. Maar nu zag ik laatst weer de klassieke flying v van gibson, en dat blijft toch ook wel heel gaaf. Dus ik moet nog eens twee ontwerpjes intekenen en beslissen ;-)
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top