Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 90 van 101 EersteEerste ... 40808889909192100 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 891 t/m 900 van 1001
  1. #891
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik ken de ABR 1 brug, weet wat het is. En een doorgezakte brug ken ik ook. Maar dat is nog geen antwoord op wat ik vroeg.
    Wat is de oorzaak van de hellende brug? De verbinding van draadeindjes in de body? De draadeindjes die buigen? Speling op de gaten in de brug? Gewoon even nieuwsgierig.
    Na verloop van tijd schijnt zo’n brug te gaan ‘hangen’ in de gaten waar de schroeven in staan. Door de snaarspanning worden de gaten waar die in zitten langzaam uitgelubberd.

  2. #892
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    In de twee linkjes die ik hierboven gezet heb wordt er redelijk uitgebreid over die 2 Gibson problemen.

  3. #893
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Na verloop van tijd schijnt zo’n brug te gaan ‘hangen’ in de gaten waar de schroeven in staan. Door de snaarspanning worden de gaten waar die in zitten langzaam uitgelubberd.
    Oke, zal misschien een bepaalde tijd zijn van gibson waar de bruggen van een zachter materiaal waren of iets dergelijks. Ik ben benieuwd of dit met de nieuwe bruggen nog zal gebeuren. Je zou verwachten dat als gibson het weet ze daar ook wat aan zullen doen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #894

    Standaard

    Ik heb niet de 89 voorgaande pagina's gelezen, maar wat is er eigenlijk 'Johnny' aan je gitaar? Ik vraag dat omdat de bodyvorm niet overeenkomt met de vintage Firebirds, maar is afgeleid van de reissues (zo te zien tenminste).

  5. #895
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Oke, zal misschien een bepaalde tijd zijn van gibson waar de bruggen van een zachter materiaal waren of iets dergelijks. Ik ben benieuwd of dit met de nieuwe bruggen nog zal gebeuren. Je zou verwachten dat als gibson het weet ze daar ook wat aan zullen doen.
    Het lijkt me meer af te hangen van het hout waar de pinnen in staan. Als dat zachter is is de kans groter dat die gaan ‘hangen’ dan in harder hout.

  6. #896
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef Bekijk bericht
    Ik heb niet de 89 voorgaande pagina's gelezen, maar wat is er eigenlijk 'Johnny' aan je gitaar? Ik vraag dat omdat de bodyvorm niet overeenkomt met de vintage Firebirds, maar is afgeleid van de reissues (zo te zien tenminste).
    Het is geen 1:1 kopie: er zijn zeer veel verschillen met ‘echte’ Firebirds, en zeker met de V van Johnny Winter. Ik heb iets proberen te maken wat lijkt op zijn beroemde gitaar, als een soort hommage, en gewoon omdat ik er zin in had.

    Met de bodyshape heb ik in het begin al eens ruzie gehad. Ik heb real size templates op internet gevonden en gebruikt, en de eerste was echt uit het lood. Ik zag dat pas toen ik templates van body en hals gemaakt had:





    De foute body- en necktemplate (rechts) en de nieuwe die ik heb gebruikt:



    Een greep uit de vele andere verschillen:

    - Geen neck trough
    - Geen gelamineerde hals en middendeel body
    - Geen ‘echte’ Firebird mini humbuckers
    - Geen ‘aflopende’ wings: die van mijn gitaar hebben overal dezelfde dikte
    - De tobacco burst is anders geworden
    - Geen ‘Eagle’ logo op de slagplaat
    - Geen Gibson logo

    Mijn Firebird naast die van dhr. Winter:





    Ik had overigens geen idee dat de bodyshape van Firebirds V in de loop der jaren ook nog is veranderd ! Weer wat geleerd.

  7. #897

    Standaard

    Sjongejonge - is die linkerfoto sjonnie's eigen gitaar, of de gibson relic versie? Want die linker heeft OOK niet de correcte vorm voor een vintage vuurvogel, maar de latere 'swept back' top bout (wat is dat in goed vaderlands?).

    De 60s vorm (en die van de Historic reissue Firebirds) daarvan zie je hieronder, op een, Gibson JW relic reissue (boven de toets gaat de body steiler omhoog - deze modellen passen daarom meestal ook niet in een nieuwe Gibson firebird case). Zie je dat onderscheid eenmaal, dan kun je t niet meer ontzien.


  8. #898
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Who cares? Ken jij een gitaar die 100% hetzelfde is dan toen hij uitkwam?

  9. #899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Who cares? Ken jij een gitaar die 100% hetzelfde is dan toen hij uitkwam?
    Dat was niet het punt - lap je 9-10K voor een Jonnie Boer reissue, met alle krassen erin etcetera, dan wil je als koper wel dat die bodyvorm klopt met het origineel. Dat is dus niet het geval bij de linkerfoto in post #896.

  10. #900
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef Bekijk bericht
    Dat was niet het punt - lap je 9-10K voor een Jonnie Boer reissue, met alle krassen erin etcetera, dan wil je als koper wel dat die bodyvorm klopt met het origineel. Dat is dus niet het geval bij de linkerfoto in post #896.
    Vreemd wereldje die historisch correcte kopietjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top