Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 101 EersteEerste ... 2129303132334181 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 1001
  1. #301
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ik denk dat op johnny winter zijn gitaar ook het nodige lichaamsvuil zit haha. Als je die een keer schoon maakt is hij misschien ook een stuk meer amberkleurig.
    Maar goed, ik zou proberen de kleur van de foto te benaderen als je een johnny winter gitaar maakt. Dus gaan voor iets meer roodbruin ipv amberkleurig. Vind hem overigens ook mooier ook. Meer warmte en meer matchend bij wat je van een firebird verwacht.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als je nú al zo donker gaat lakken, wordt die gitaar onherroepelijk nog donkerder in een paar jaar als je gaat spuiten in nitro.

    Grappig genoeg, sommige kleurstoffen vervallen en worden juist lichter (zoals rood!) maar de lak zelf vergeelt en zal dus de boel weer wat donkerder maken. En niet elk stuk hout is hetzelfde. Sommige stukken mahonie kunnen heel donker zijn anderen veel lichter. Ik denk niet dat Gibson de kleurlakken per stuk hout afmixte om 1 consistente look te creeeren gitaar na gitaar.

  3. #303
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Als je nú al zo donker gaat lakken, wordt die gitaar onherroepelijk nog donkerder in een paar jaar als je gaat spuiten in nitro.

    Grappig genoeg, sommige kleurstoffen vervallen en worden juist lichter (zoals rood!) maar de lak zelf vergeelt en zal dus de boel weer wat donkerder maken. En niet elk stuk hout is hetzelfde. Sommige stukken mahonie kunnen heel donker zijn anderen veel lichter. Ik denk niet dat Gibson de kleurlakken per stuk hout afmixte om 1 consistente look te creeeren gitaar na gitaar.
    Daarnaast hangt het er ook nog vanaf wat je gebruikt om de kleur aan te brengen. Zo weet ik dat ecoline over de jaren heen wat kleur verliest. Ik geloof (maar pin me er niet op vast) dat dit met poederbeits een stuk minder is.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #304
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik denk niet dat Gibson de kleurlakken per stuk hout afmixte om 1 consistente look te creeeren gitaar na gitaar.
    Nou.... grappig genoeg eergister op Discovery (of zo) zitten kijken naar How It’s Made (of zoiets) waar ze in de Nashville fabriek de bouw van een Les Paul volgden en het viel me op dat een dame uit de spuit-afdeling daar dus juist zei dat elk stuk hout anders was en om een zo uniform mogelijk resultaat voor alle gitaren te krijgen maakte ze aanpassingen voor iedere gitaar en dat gold juist voor de kleurmix volgens mij!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #305
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Stukje nieuw fineer op de headstock gelijmd en afgewerkt met Z-Poxy. Spekglad.



















    Het ziet er zo niet uit, maar de naad is helemaal glad. Als ik de kop zwart spuit zie je er niks meer van.


  6. #306
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het stukje mahonie dat ik aan de zijkant van de headstock heb aangelijmd is net niet dik genoeg. Ook maar een stukje fineer dan. We zijn nou toch bezig.





    Ik ben begonnen met het glad schuren van de randen van de kop.





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 27 oktober 2020 om 15:37

  7. #307
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Een van de spannendste dingen van de bouw: het uitfrezen van de neckpocket. Ik frees hem eerst ‘vlak’ uit, en als hij diep genoeg is dan frees ik de hoek van 3 graden er in.

    Er moest eerst nog een stukje van de hals af. De verbinding loopt door tot onder het halselement. Later heb ik er nog een paar mm meer afgehaald dan op de foto, om te zorgen dat de verbinding echt helemaal onder de pickupring komt te zitten.





    De hals was nog een fractie breder dan de toets; dat heb ik bijgeschuurd met de leveling beam.





    Toen was het tijd om de hals uit te lijnen. Ik heb dat gedaan met mijn laserwaterpas, en ik heb de uitlijning gecheckt t.o.v. de centerlijn op de body.





    Moeilijk te zien op de foto, maar het laserlijntje raakt het blokje hout precies boven de centerlijn op de hals.



    Ik heb de latten (die ik eerst kaarsrecht geschaafd heb) met afplaktape en secondenlijm strak tegen de uitgelijnde hals op de body geplakt.





    Om de template nog iets strakker te maken heb ik de latten nog afgeplakt met een stuk afplaktape.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 oktober 2020 om 15:43

  8. #308
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De template op z’n plaats.





    De bovenfrees. Die deed een tijd z’n best, gaf toen de geest, deed het weer even, en nu doet ie weer even niks. Iemand enig idee hoe dat kan ? Ik zuig/blaas hem tegenwoordig wel schoon, voor zover dat kan, maar nu doet ie even niks meer ...







    Ik frees steeds maar een mm of twee dieper.



    Ik heb de ronde hoekjes van het gefreesde gat met een beitel recht afgestoken.



    De hals past strak in de pocket.



    En nu moet ik wachten of de frees nog aan de praat wil ...



    Tussendoor: de punt aan headstock is rechts iets te groot. Ik ga daar nog een stukje afvijlen.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 oktober 2020 om 21:38

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien een draadtrekken in het snoer?

  10. #310
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien een draadtrekken in het snoer?
    Wat is dat ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top