Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard *Noob vraag* kan mijn Mark IV naar een Mooer radar om met koptelefoon te spelen?

    Dag allemaal

    Ik ben al een tijdje op zoek naar 'iets' om op mijn Mark IV te spelen zonder mijn huisgenoten de gordijnen in te jagen. Ik heb een TwoNotes Torpedo Captor X in het vizier, maar die doet iets teveel damage aan de portemonnee.

    Nu kwam ik laatst voorbij een Mooer Radar. Alleen ben ik niet zo technisch aangelegd, dus ik vroeg me af of ik die zonder al te veel 'tussenschakels' kan aansluiten aan op mijn Mesa Mark IV combo?
    De amp heeft nl. een effectloop 'send'. Dan wou ik op die mooer een hoofdtelefoon aansluiten en scheuren maar.

    Kan dit?
    Of heb ik toch sowieso bepaalde software/koppeling met... nodig?
    kan ik het geluid van de box dan uitschakelen door de 'record' modus aan te zetten (knop output level uittrekken).
    Werkt zo'n mooer ook als loadbox om uitput op te vangen of heb ik dan toch nog een torpedo captor nodig?

    Alvast bedankt voor jullie informatie!
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    De mooer Radar is geen loadbox. Werkt vanaf line signaal, dus niet een speaker out erop aansluten, maar een line out of fx send. Als je de top "stil" kan krijgen met een rec stand is dat mooi, anders je mastervolume dicht, maar wel een cab aansluiten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Voor wat het waard is, voor zover ik weet hoef je geen cab of load aan te sluiten mits je de mastervolume maar op 0 zet. Zodra je signaal naar je eindtrap gaat sturen door de MV open te draaien zonder speakercab aangesloten gaat de boel naar de klote. Ik had ooit zoiets toen ik met mijn JCM bij Peter van Weelden was. Hij had e.e.a. even aanstaan zonder speakercab, waarna ik informeerde of dat geen kwaad kon. Bovenstaande was een samenvatting van zijn antwoord. Veiligheidshalve kun je gewoon je cab aangesloten laten uiteraard.

    De Mooer heeft een poweramp simulatie die je op het pedaal in moet schakelen als je deze achter een pre-amp (zoals fx-loop send) hangt. Daarnaast kun je in de Mooer 1 van de beschikbare speakercab IR's kiezen, je koptelefoon aansluiten en spelen.

    Additionele software is alleen nodig als je via de line-out van de Mooer je pc in wilt gaan via een interface om zo via je pc te spelen en/of op te nemen.

    Als je trouwens aan het kijken bent voor de Mooer Radar, dan kan ik ook de Nux Solid Studio aanraden. Heeft tenminste dezelfde functionaliteiten als de Mooer Radar.

    Echter als voordeel de aanwezigheid van fysieke draaiknoppen op het pedaal i.p.v. 1 draaiknop welke meerdere functies kan hebben, zoals op de Mooer. Nux heeft ook lagere latency en biedt mogelijkheid tot langere IR's samples indien je op een gegeven moment eigen IR's er op wilt laden.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 31 augustus 2020 om 17:42

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties! De Nux kende ik niet, maar lijkt me ook goed.
    De vele opties (EQ!!) in de Mooer schrikken me wat af. Ik krijg al haren van de EQ op mijn mark IV, dus ik hou het liever eenvoudig.
    Op de enkele youtube filmpjes die ik gevonden heb, lijkt de Nux ook mooier te klinken, maar dat is subjectief.

    Als ik het goed begrijp kan ik beide pedalen (via instrumentenkabel) aansluiten op de FX send van mijn amp?
    Ik heb dan toch wel nog gewoon mijn drie kanalen (clean/rhy1/rhy2) en alle gain/drive/eq knoppen ter beschikking?

    Tis nieuw voor me en op youtube zijn er allemaal gekke koppelingen met laptops en pre-amp pedalen (?)...ik ben er geloof ik iets te lang uit geweest
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp kan ik beide pedalen (via instrumentenkabel) aansluiten op de FX send van mijn amp?
    Ik heb dan toch wel nog gewoon mijn drie kanalen (clean/rhy1/rhy2) en alle gain/drive/eq knoppen ter beschikking?

    Tis nieuw voor me en op youtube zijn er allemaal gekke koppelingen met laptops en pre-amp pedalen (?)...ik ben er geloof ik iets te lang uit geweest
    Correct, aansluiten via normale instrumentkabel op de FX-send van je versterker. In ieder geval op de Nux moet je dan achter op het pedaal met de kleine wipschakelaartjes het ingangssignaal instellen ("-10dB" en "Line"). Op de Mooer zal zoiets ook wel in het menu verstopt zitten.

    Versterkerkanalen, gain en de EQ potmeters zijn voor de FX loop geplaatst dus die werken dan gewoon. Echter de graphic EQ op de Mark IV zit volgens mij na de FX loop in het circuit. De instelling daarvan zou dan niet meegenomen worden in de FX-send. Alleen op de Mark V zit de graphic EQ ook voor de FX loop gepositioneerd volgens mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb de Mooer Radar besteld - de laatste bij de Bax webshop. Als het goed is krijg ik het vanavond binnen. IK ben benieuwd, en zo gauw ik hem getest heb doe ik hier verslag.

    Het is ook tof dat het voor bas ook bruikbaar is, en ben nieuwsgierig hoe het klinkt met mijn Sansamp Bassdriver DI/Pre-amp.

    Voor het geld lijkt het erg leuk te zijn, kan ook niet wachten totdat het er is!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mmmm, de Mooer Radar komt niet vanavond, was opeens niet meer op voorraad. Ook is hij vandaag € 6,= goedkoper!!!! Ik boos; Bax gebeld met de vraag of dit allemaal niet anders kan, en een vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn geeft me de € 6,= terug en in plaats van twee weken wachten laat ze er één uit Amsterdam komen via Goes naar Zaanstad........ Zo kan het ook!!!!

    Die Mooer Radar's gaan als warme broodjes schijnbaar, moet nu wel even tot woensdag wachten, maar dat is beter dan twee weken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Mmmm, de Mooer Radar komt niet vanavond, was opeens niet meer op voorraad. Ook is hij vandaag € 6,= goedkoper!!!! Ik boos; Bax gebeld met de vraag of dit allemaal niet anders kan, en een vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn geeft me de € 6,= terug en in plaats van twee weken wachten laat ze er één uit Amsterdam komen via Goes naar Zaanstad........ Zo kan het ook!!!!

    Die Mooer Radar's gaan als warme broodjes schijnbaar, moet nu wel even tot woensdag wachten, maar dat is beter dan twee weken.
    Van Amsterdam naar Zaanstad was te ingewikkeld zeker.....

    Precies wat jij meemaakt was voor mij de reden om nooit meer wat bij Bax te kopen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Nou Erik, ik begin ook erg aan Bax te twijfelen....... Ze vergeten dat € 135,= toch geld is, en dat als je klanten wegblijven dat gevolgen gaat hebben......

    Maar ja, voor nu heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven. We gaan het zien of het midden volgende week ergens toch binnen komt, en ik niet twee weken moet wachten op dat ding.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top