Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 76
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard Johnny Winter Firebird - wordt dit mijn volgende zelfbouw ?

    Ik heb hier een paar mooie stukken donker walnoot liggen. Daarvan wilde ik eigenlijk de Rosewood Telecaster van George Harrison nabouwen, tot mijn oog viel op de Gibson Firebird van Johnny Winter. En dat vind ik ook een prachtig instrument. Verder denk ik dat het walnoot daarin beter past. De ‘echte’ is van mahonie, geloof ik.

    De Firebird wordt een veel uitdagender project, vooral door de gelijmde hals met een angle. Dat heb ik nog nooit gedaan.

    Goed, om te beginnen heb ik wat foto’s van de Gibson, en ik heb al wat .pdf files op ware grootte. Het is jammer dat de .pdf met daarop de afmetingen in cm die op guitarplanscollection te vinden was niet meer bestaat. Heeft iemand de afmetingen van een Firebird, of de .pff met daarop de maten ? Ik ga binnenkort de .pdf die ik heb op A0 uit laten printen, maar ik wil voor de zekerheid natuurlijk wel alles goed nameten.





    Ik wil er ook graag de ‘banjo tuners’ op hebben. Die zijn te koop, maar wel behoorlijk aan de prijs ...





    https://www.partsisparts.net/catalog...verse-firebird


    Dot is de .pdf die ik hier (maar dan op ware grootte) heb.



    Alle tips en zo: van harte welkom ! Als ik begin met bouwen zal ik er een nieuw topic over maken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Volgens mij heb ik die nog ergens. Ga even zoeken voor je maar pin me er niet op vast.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hier staan een paar pdfs van firebirds en nog veeel meer. Kan niet checken of het wat is want ik zit niet achter mijn pc

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik die nog ergens. Ga even zoeken voor je maar pin me er niet op vast.
    Graag ! Er staat me iets van bij dat de body in totaal 50 cm lang is, en ik ben benieuwd of mijn walnoothout groot genoeg is ...

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wow ! Dat scheelt niet een bietje ! Zouden dat echte Klusons zijn ??



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 augustus 2020 om 20:47

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik die nog ergens. Ga even zoeken voor je maar pin me er niet op vast.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Hier staan een paar pdfs van firebirds en nog veeel meer. Kan niet checken of het wat is want ik zit niet achter mijn pc
    Wacht effe, loos alarm. Ik bekeek mijn .pdf nog eens goed, en de maten staan er (heel klein) wél bij. En ook nog in mm. ! Maar als je iets kan vinden hou ik me aanbevolen.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 augustus 2020 om 20:49

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2008
    Locatie
    Zuidhollandse eilanden
    Berichten
    178

    Standaard

    Realiseer je wel dat de Firebird van origine een nechtrough ontwerp is hals en body zijn dus uit één stuk met een scarf joint voor de kop zoals in deze foto te zien is

    zie voor het hele verhaal dit topic van Kauer op TGP https://www.thegearpage.net/board/in...rebird.988890/

    succes met de bouw, ik zal het topic zeker volgen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top