Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Egnater Renegade

  1. #1

    Standaard Egnater Renegade

    Hallo,ik heb een vraag over bovenstaande versterker.
    Op het internet lees ik vreselijke dingen over Egnater.
    Zelf speel ik al weer een jaar of zeven zonder problemen met de Renegade.
    Ok,de bijgeleverde buizen waren vreselijk,dus die heb ik meteen vervangen en als reserve opgeborgen,maar verder niets.
    Het viel me trouwens op dat er bij deze versterker merk transformeren gebruikt zijn.Uit taiwan weliswaar maar toch.

    Zijn er hier ervaringen,goed of slecht,met de Renegade?
    Dus niet met andere Egnater versterkers.

    Alvast bedankt,Piet

  2. #2

    Standaard

    Je speelt al 7 jaren over deze versterker en klinkt niet ontevreden. In hoe verre is iemand anders zijn/haar mening dan relevant?

    Een korte zoekopdracht leverde dit topic op: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...nater-renegade

    Weliswaar een paar jaartjes oud, maar misschien heb je er iets aan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Egnater staat naar mijn weten ook prima bekend. Bruce Egnater is ook best wel een behoorlijke naam onder de grote versterkerbouwers.

  4. #4

    Standaard

    Dat zal ik je vertellen,sjtevll.Als anderen problemen hebben ondervonden die ik niet ken dan kan ik daar uit, voorzorg,maatregelen op nemen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik heb goede ervaringen met Bogner versterkers waarna ik overstapte naar de Kemper Profiler.
    Omdat ik toch een buizenversterker dacht te missen, kocht ik een gebruikte Egnator Renegade 65 Top.
    Prachtig ding om te zien en ook die buizenblend tussen 6l6 en el34 is mooi.
    Ik gebruikte een Bogner 212 os cabinet met V30's
    Ik vond ik hem best wel goed, maar helemaal 'mijn 'geluid kreeg ik niet gevonden.
    Overstuurd vond ik hem snel fizzy klinken. Ook na het wisselen van de voorversterker buizen en het juist biassen bracht niet voldoende verbetering voor mijn gevoel. ( gaat wel erg makkelijk op de Renegade).
    Voor thuisgebruik ging ie wel erg hard en de 15 watt stand bracht hierin vrijwel geen verbetering.
    Ik gebruikte daarom een alesis quadraverb in de loop, waardoor ik het uitgangsvolume stevig kon terug draaien. Ik heb hem verder een jaar of wat zonder problemen gebruikt waarna ik hem heb verkocht.
    Al na een dag was ik hem alweer kwijt (voor hetzelfde lage bedrag wat ik ervoor betaald had ) en die koper draaide er voor een overdrive geluid een vrij 'rare- extreme instelling in, Ik kan het me niet meer echt herinneren , maar vrijwel alles ging op de 10 ( ook mid bas en treble ) en verdomd! dat klonk helemaal niet verkeerd.
    De Bogner shiva die ik daarna kocht vond ik echter ook Fizzy klinken en opnieuw bracht biassen en het wisselen van buizen niet het resultaat wat ik ervan verwachtte, of wat ik me van eerdere exemplaren meende te herinneren.
    Ik denk dat de buizen van tegenwoordig de kwaliteit niet hebben die een jaar of 15 geleden nog vanzelfsprekend was? Hoe dan ook, voor de lage prijs waarvoor de Egnators van de hand gaan kun je weinig beters vinden denk ik.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 25 augustus 2020 om 20:33

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik heb goede ervaringen met Bogner versterkers waarna ik overstapte naar de Kemper Profiler.
    Omdat ik toch een buizenversterker dacht te missen, kocht ik een gebruikte Egnator Renegade 65 Top.
    Prachtig ding om te zien en ook die buizenblend tussen 6l6 en el34 is mooi.
    Ik gebruikte een Bogner 212 os cabinet met V30's
    Ik vond ik hem best wel goed, maar helemaal 'mijn 'geluid kreeg ik niet gevonden.
    Overstuurd vond ik hem snel fizzy klinken. Ook na het wisselen van de voorversterker buizen en het juist re biassen bracht niet voldoende verbetering voor mijn gevoel. ( gaat erg makkelijk op de Renegade).
    Ik was hem na een dag alweer kwijt (voor hetzelfde lage bedrag wat ik ervoor betaald had ) en die koper draaide er voor een overdrive geluid een vrij 'rare- extreme instelling in, Ik kan het me niet meer echt herinneren , maar vrijwel alles ging op de 10 ( ook mid bas en treble ) en verdomd! dat klonk helemaal niet verkeerd.
    De Bogner shiva die ik daarna kocht vond ik echter ook Fizzy klinken en opnieuw bracht biassen en het wisselen van buizen niet het resultaat wat ik ervan verwachtte, of wat ik me van eerdere exemplaren meende te herinneren.
    Ik denk dat de buizen van tegenwoordig de kwaliteit niet hebben die een jaar of 15 geleden nog vanzelfsprekend was. Hoe dan ook, voor de lage prijs waarvoor de Egnators van de hand gaan kun je weinig beters vinden denk ik.

  7. #7

    Standaard

    Hartelijk bedankt voor je verhaal!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top