Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    wat is "tremolo flutter"?
    Ik ken het alleen als effect / met opzet dus, maar ik heb het idee dat hier iets anders bedoeld wordt.
    Nee hoor. Ik bedoel hetzelfde effect als wanneer je een klap op je tremolopook geeft. Het gebeurt nu alleen net iets té gemakkelijk. Als in: als ik bij vooral de g-snaar ergens in het midden van het fretboard een noot behoorlijk hard aanslaat, je het effect ook even kort hoort.

    @Pascual: thanks voor de suggestie maar ik wil hem graag op 008 houden (wel heavy bottom setje). Ik ben er inmiddels achter dat als ik niet meer oefen als nu, 009 voor mij toch net wat te zwaar is. Als ik het echt niet op kan lossen sla ik wat minder hard aan. Gebeurt ook niet zo vaak dat ik zo hard aansla maar toch.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mooie 80’s hair metal shred machine, gefeliciteerd! Ik neem aan dat je niet in een country band speelt?
    Niet bepaald nee haha. Death metal
    En kinderliedjes in de klas haha.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Nee hoor. Ik bedoel hetzelfde effect als wanneer je een klap op je tremolopook geeft. Het gebeurt nu alleen net iets té gemakkelijk. Als in: als ik bij vooral de g-snaar ergens in het midden van het fretboard een noot behoorlijk hard aanslaat, je het effect ook even kort hoort.
    Ik schat jou hoger in vwb tremolo's / floyds dan mijzelf, maar toch even nog voor de zekerheid / ten overvloede en zo:
    Staat je baseplate parallel met de body (of eigenlijk met de snaren)?
    Aan 1 zijde van het scharnierpunt trekken de snaren, aan de andere zijde de veren. Idealiter staat die plaat precies in het dode punt; in mijn ervaring is ie dan wat stabieler als wanneer die naar voren of naar achteren staat. Ik vind de toon dan ook beter, overigens.

    Meer veren of zwaardere veren kan volgens mij allebei; als je de veerconstante hoger maakt (door meer veren parallel te zetten, of minder veren met ieder een hogere veerconstante) zal de trem minder bewegen door de bewegingen van de snaar. Via google lees je van alles, maar zonder exacte getallen van de betreffende veren kan ik niet zeggen wat beter is.
    Ik zat laatst op de FU-tone site te kijken, naar "heavy duty", "light duty" en "super heavy duty", maar er staat gewoon níks bij. Zonder getal kan ik er helemaal niks mee; geef gewoon een veerconstante van standaard, en alle andere opties, dan kun je op zijn minst een vergelijk maken.
    Volgens mij ben ik dure technische veren zonder enkele specificatie ook alleen nog tegengekomen bij gitaren

    Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
    Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 23 augustus 2020 om 13:10

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik schat jou hoger in vwb tremolo's / floyds dan mijzelf, maar toch even nog voor de zekerheid / ten overvloede en zo:
    Staat je baseplate parallel met de body (of eigenlijk met de snaren)?
    Aan 1 zijde van het scharnierpunt trekken de snaren, aan de andere zijde de veren. Idealiter staat die plaat precies in het dode punt; in mijn ervaring is ie dan wat stabieler als wanneer die naar voren of naar achteren staat. Ik vind de toon dan ook beter, overigens.

    Meer veren of zwaardere veren kan volgens mij allebei; als je de veerconstante hoger maakt (door meer veren parallel te zetten, of minder veren met ieder een hogere veerconstante) zal de trem minder bewegen door de bewegingen van de snaar. Via google lees je van alles, maar zonder exacte getallen van de betreffende veren kan ik niet zeggen wat beter is.
    Ik zat laatst op de FU-tone site te kijken, naar "heavy duty", "light duty" en "super heavy duty", maar er staat gewoon níks bij. Zonder getal kan ik er helemaal niks mee; geef gewoon een veerconstante van standaard, en alle andere opties, dan kun je op zijn minst een vergelijk maken.
    Volgens mij ben ik dure technische veren zonder enkele specificatie ook alleen nog tegengekomen bij gitaren

    Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
    Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden
    Thanks voor de uitleg maar ik durf best te stellen dat ik best aardig met floyds overweg kan gaan. Hij is goed afgesteld.

    Zoals je 2e alinea had ik het ook al een beetje bedacht. Maar ik zocht idd even bevestiging. Ik zat idd ook naar die FU tone veren te kijken maar met alleen die namen kan je inderdaad niks. Misschien een mailtje er aan wagen.

    De gitaar speelt echt geweldig. Ben er heel blij mee. Ik heb nog nooit gehad dat als ik een gitaar kocht ik er gelijk nog wel zoeen wilde maar dat is in dit geval wel zo haha. Zou het ook wel vet vinden als deze gitaar bestond maar dan met een schuine single coil bij de neck. Ik vind dat altijd wel sexy. RR's vind ik met 2 pickups ook heel vet, maar 1 of een HS config vind ik nog veel mooier.
    Edit: Eigenlijk zoals de RR's van Roope Latvala. Anders dan nostalgie heb ik niet heel veel met Children of Bodom, maar die oude jacksons van Roope en Alexi vind ik echt heel vet.

    Laatst gewijzigd door Jasper.; 23 augustus 2020 om 14:26

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
    Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden
    Haha, gewoon doen joh. Wat maakt het uit wat een ander er van vindt. Genoeg overrijpe metalheads die nog dat soort gitaren bespelen. Tim Aldridge van Abramelin bijvoorbeeld (hoewel ik dat groene niet echt geweldig vind):


    Hoewel, hij heeft nog wel haar...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Gave gitaar Jasper!!!! Was ik vroegah ook gek van, maar mijn metal days liggen lang achter me. Trouwens als metalhead in bands speelde ik overigens basgitaar (Tot een random star aan toe!!!). Heb er helaas geen foto's meer van.

    Veel plezier met je RR, en shred away zou ik zeggen..........

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Bedankt en komt helemaal goed! Die random star is ook vet trouwens!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Thanks voor de uitleg maar ik durf best te stellen dat ik best aardig met floyds overweg kan gaan. Hij is goed afgesteld.
    Haha, dat dacht ik al wel, maar ik dacht toch effe checken....je weet ooit nooit

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Haha, dat dacht ik al wel, maar ik dacht toch effe checken....je weet ooit nooit
    haha geen probleem

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik snap nou waarom die punt achter jouw nickname staat. De vorm is voor mij het niet helemaal, vind een standaard V model mooier. Maar Randy Rhoads is sowieso al een plus eh... punt en alleen een brughumbucker is sowieso dikke rock natuurlijk. Goedgekeurd. Punt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top