Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard HNPGD - Jackson RR24

    Niet dat er hier veel mensen op zitten te wachten maar er mogen wat mij betreft best wel weer wat meer puntige gitaren gepost worden op dit forum.

    Vorige week zondag na lang op marktplaats te hebben gestaan eindelijk mijn Solar E-type verkocht en er stond net op marktplaats een RR24 waar ik de dag daarvoor enorm veel GAS ontwikkeld had. Altijd al zo een willen hebben doordat Tho van dit forum er 1 had. Vond de zwarte met gele bevels altijd heel tof maar kwam er nu dus achter dat er een witte met zwarte bevels is. Minstens net zo vet. Die op marktplaats was me wat te duur, ook na onderhandelingen maar had ook 1 op reverb gezien voor een nette prijs. Daar nog wat af gekregen en afgelopen woensdag kon ik hem eindelijk ophalen bij het pakketpunt.

    Wat een lekkere gitaar. Weet niet of ik de EMG er in laat, hoewel ik die voor mijn muziek nog niet eens zo slecht vind, maar heel veel sustain en speelt heerlijk voor mij. Ik zit nu al te overwegen of ik er in de toekomst misschien nog wel eens 1 bij koop. Eén voor thuis en één voor in de band

    Gisteren mee naar school genomen en ook de meeste kinderen vonden hem helemaal geweldig

    Iemand trouwens een idee hoe je tremolo-flutter verminderd? Ik speel op dunne snaren (008 'heavy' bottom setje in E, 010 hb setje in C) en ik merk (op meer gitaren maar bij deze vrij veel) dat de tremolo nogal snel 'fluttert'. Meer veren? Zwaardere veren?



    En samen met mijn overgebleven Solar waar hij naar mijn idee prima bij past:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeli! Je moet kopen wat jij mooi en goed vindt. En gewoon posten. We willen toch geen draadjes met uitsluitend strats? Ik ben al heel lang uit de pointy headstocks (had ooit een JEM FP77), maar als ik er weer een zie, krijg ik toch weer zin in een FR loaded pointy headstock plank, het liefst in een foute kleur. Slimy green of kanariegeel..

    (Hoeveel veren zijn er nu gemonteerd?)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Vette gitaar, gefeliciteerd!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Niet mijn ding, maar jij bent er blij mee. Congratzzz & happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Je hebt je punt gemaakt, gefeliciteerd!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi, maar wat is jouw punt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ha, die grappen had ik nog niet gehoord

    Thanks iedereen!

    @telerocker: Heb er nu 3 standaard veren in zitten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Een extra veer erbij zou kunnen werken, valt te proberen. Je moet dan wel de klauw iets naar buiten draaien om de spanning te compenseren. Ik merk zelf dat een FR het fijnste reageert met een standaard 009-042 setje. Heb op mijn FR Strat 010-046 liggen en dan is het allemaal te stug. Misschien is een hybride set snaren een optie? (Tussen 008 en 009 in?).
    Anyway, gave plank!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooie 80’s hair metal shred machine, gefeliciteerd! Ik neem aan dat je niet in een country band speelt?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    wat is "tremolo flutter"?
    Ik ken het alleen als effect / met opzet dus, maar ik heb het idee dat hier iets anders bedoeld wordt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top