Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik speel live met IEM maar de repetities doe ik met een monitor. Ik heb niets met IEM maar mijn band (en de vorige trouwens ook) vindt het errug gaaf, dus ik dan ook maar. Tot nu toe meer na- dan voordelen ontdekt bij de repetities.
    Ik heb op een groot podium gestaan met 9 man band, waarvan 4 zangeressen. De tafel was een Behringer X32 en de geluidsman had alles voor IEM voor elkaar. Zo had ik een 16-kanaals mixertje aan mijn microfoonstatief waarmee ik mijn eigen persoonlijke mix kon maken. Als je dat goed voor elkaar hebt is het echt te gek, want je kunt jezelf zo hard horen als je wilt. En de rest ook. Wil je dan toch een beetje entourage horen doe je één kant uit.

    Voor een doorsnee viermans rockbandje hou ik ook wel van de eenvoud van een monitor, maar als je de tijd en de spullen hebt om IEM goed voor elkaar te maken werkt dat ook echt wel goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    als gitarist kun je prima met zo een hippe 1 tot 5 watt buizenamps en/of powersoaks en een microfoontje zonder in ear spelen.

    de gitaristen die op die manier bezig zijn zullen ook van de band zelden de vraag krijgen om op in ear over te gaan.
    Wel is het zo dat als de rest van de band stopt met versterkers sjouwen en over gaat op in ears. Dat jij geen reet meer van de halve band mee zal krijgen.
    Bij mijn huidige band is er ook een gitarist die met een mic voor zijn 30W amp staat te spelen. Die heeft er wel een inear bij omdat hij anders bijna 10 kanalen mix niet hoort... Alleen drums is ook niet alles. Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
    https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/

    de bands die vriendelijk doch dwingend verzoeken in ears te doen geven best vaak een indirecte voorzet voor het "en nu zachter of moven" ultimatum langs gaat komen
    Ik zou er gewoon meteen uitstappen als andere mensen niet meer op versterkers zouden spelen. Maar dit is allemaal afhankelijk van genre en smaak en dat soort dingen.

  3. #23

    Standaard

    Fractal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
    https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/
    Dat klinkt in interessant!
    Ik speel als enige in de band IEM, eigenlijk voornamelijk vanwege gehoorbescherming en ik maar niet kan wennen aan spelen met doppen omdat ik mezelf dan nooit goed genoeg hoor.
    Ik hoor nog redelijk wat van de drums en blazers maar dat er iets door zou komen zou de ervaring wel kunnen verbeteren.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik zou er gewoon meteen uitstappen als andere mensen niet meer op versterkers zouden spelen. Maar dit is allemaal afhankelijk van genre en smaak en dat soort dingen.
    bij invalklusjes op toetsen kom ik ook in "all amp" bands langs.
    Klein detail. Ik gebruik een toetsen versterking setje die mee kan komen met hun 4x12 brulkasten. Niet veel toetsenisten hebben dat.
    backline = 1500W bag end infrasub+1500 w 12 inch top als toetsensetje
    Die gaat in zo een geval gewoon op dezelfde stand als de gitaarversterkers en het drumstel.

    Meestal blijkt na een paar nummers dat hun stoere "fu*k you versterkers moet je gewoon laten brullen" verhaal. DAN ineens niet meer op gaat voor andere bandleden
    Klachten van gitaristen en bassisten dat het zo hard is.... terwijl je alleen net zo hard bent als hun versterker
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #26

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken. Er staat nu eerst een speakersim van mooer in de bestelling. Het voordeel daarvan is dat het dan allemaal in de flightcase gemaakt kan worden.
    Voor de toekomst een mic in of voor de speakerkast.
    Tja zachter spelen lijkt voor als nog geen optie met deze jongens daarom doe ik in-ears zodat ik er niet nog meer herrie boven op gooi. Als zij mij straks niet kunnen horen moeten ze ook voor in-ears gaan of zachter spelen.

    De Fractal en Kemper optie’s zijn in dit muziek genre uit de boze. Zelfs mijn 250watt solid state doet wat wenkbrauwen fronsen.


    Groet Martijn

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mgeven Bekijk bericht
    Tja zachter spelen lijkt voor als nog geen optie met deze jongens
    Roept bij mij toch de vraag op of/hoe jullie horen dat een nummer goed - of in elk geval - volgens afspraak wordt gespeeld.
    Maar misschien is dat helemaal geen issue; gewoon fast and loud....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Altijd mooi, commentaar over op volume spelen.
    Sommigen spreken naar mijn mening knoeperhard en ik vraag me af hoe ze dat doen, anderen vinden mij knoeperhard spelen en vragen zich af hoe ik/wij dat doen, en wéér anderen spelen nog zachter en vragen zich af hoe die anderen dat allemaal doen.
    Bij sommige muziekstijlen hoort nu eenmaal een beetje volume. En een drummer die niet zo lief is voor zijn trommels en bekkens. Geeft toch een andere sound.

  9. #29

    Standaard

    “Maar misschien is dat helemaal geen issue; gewoon fast and loud....”

    De Stoner rock / metal in de hoek die wij spelen
    Denk Wo-fat, Dozer, Truckfighters is simpel, repetitief en als een muur van geluid vol in je gezicht. Ik heb 3 akkoord nummers die alleen door de tempo/intentie een onderscheid maken tussen refrein en couplet.

    Maar dit is wel bijna het luidste bandje waar ik ooit in heb gespeeld. Er zijn wat hardcore bandjes uit mijn jeugd die in de buurt komen.

    Gr M.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    bij invalklusjes op toetsen kom ik ook in "all amp" bands langs.
    Klein detail. Ik gebruik een toetsen versterking setje die mee kan komen met hun 4x12 brulkasten. Niet veel toetsenisten hebben dat.
    backline = 1500W bag end infrasub+1500 w 12 inch top als toetsensetje
    Die gaat in zo een geval gewoon op dezelfde stand als de gitaarversterkers en het drumstel.

    Meestal blijkt na een paar nummers dat hun stoere "fu*k you versterkers moet je gewoon laten brullen" verhaal. DAN ineens niet meer op gaat voor andere bandleden
    Klachten van gitaristen en bassisten dat het zo hard is.... terwijl je alleen net zo hard bent als hun versterker
    Tis een beetje een kwestie van de balans vinden. Verschilt ook sterk per band (samenstelling grote/kleine bezetting, wel/geen blazers, 1 of 2 gitaristen, wel geen achtergrondzangeressen etc.), per genre (singer songwriter, coverband, reggae, funk, motorhead of van die doom metal, gypsy jazz), en per ritme sectie die qua volume natuurlijk veel kunnen verschillen (soms spelen ze heel hard, anderen helemaal niet zo). Daarnaast verschilt het weer of je kleine podia speelt of grotere zalen en binnen of buiten. Dus soms is een klein combootje heel smaakvol, soms helemaal niet. Soms is het nieuwste en beste geluid op zijn plaats, soms (in een punkband bijvoorbeeld) helemaal niet. Soms mag het helemaal niet ruisen, soms is dat niet zo'n probleem (p 90 in een bluesband). Dus tsja, ieder zijn/haar ding.

    Ik vond het zelf altijd een hele kunst om de balans te vinden met mijn toetsenist (die speelde op Rodes en Hammond met Leslie). Als ie een akkoord aanhield en zijn Leslie stond te blazen dan smeerde hij de hele ruimte (en mijn frequentiegebied) helemaal vol. Hangt er dan ook vanaf waar je speelt in de groove en in het akkoord of je jezelf kunt horen of niet natuurlijk. Sta je te hard dan is dat niet fijn, voor de rest niet maar ook voor jezelf niet omdat je de rest niet goed hoort. Sta je te zacht dan hoor je jezelf niet, en de anderen horen je ook niet, schiet ook niet erg op. Ik weet wel dat ik het met een Bluesbreaker combo niet haalde, met een Twin wel maar die stond dan tijdens repetities soms bijna helemaal open. Maar toch: ik speelde nooit harder dan nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top