Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11

    Standaard

    Inderdaad, óf een speakersim, óf een mix.

  2. #12

    Standaard

    *mic (kl*te autocorrect)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Het is voor iedereen beter als jullie met zijn allen wat zachter zouden spelen, zeker tijdens repetities. Dat komt het doelgericht oefenen ten goede. Hard kan de PA, dat hoeft de band niet te produceren op het podium. Mic voor je cab, en zo heb je dan ook minder overspraak, en let erop je oren krijg je maar één keer!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Ja, gitaargeluid over DI klinkt idd nergens naar. Voor een eerlijk gitaargeluid is een microfoon de beste oplossing. En als je de microfoon recht voor de speaker zet, (bijna) tegen het doek aan, zou je eigenlijk geen last moeten hebben van de rest. Klein beetje overspraak van de drums is op zich niet erg toch?

    Ik heb nog wel een andere vraag. Speelt de rest ook via in-ear waar ze jouw gitaar op horen?

    En wat Miyaru zegt, zachter spelen komt het oefenen alleen maar ten goede. Als het te hard gaat wordt het één grote brij aan geluid en hoor je niet meer wat iedereen aan het doen is.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 24 augustus 2020 om 11:17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Wil je per se in ear spelen?

    Mijn filosofie is altijd om dingen zo simpel mogelijk te houden. Dat werkt bij mij eigenlijk altijd het beste, wat het ook is (set up van veel pedalen ipv direct in de amp, twee versterkers gebruiken ipv eentje, delay over de ene amp en reverb over de andere ipv gewoon een reverbje over allebei de amps, de simpele voor de hand liggende oplossing werkt voor mij doorgaans het best. Met alles wat je extra aansluit krijg je ook weer problemen erbij.

    Vandaar dus m'n vraag.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Als je gewend bent aan in-ear is het wel echt heel fijn spelen, hoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Ik heb ook tijdje met een microfoon voor een versterker gespeeld. Zo wordt de gemiddelde band al jaren uitversterkt zonder problemen met overspraak dus dat gaat ook prima voor je IEM. Zoveel werk is dat ook weer niet met opbouwen lijkt me. Met een externe speakersimulatie heb je kabels en hardware nodig lijkt me.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Als je gewend bent aan in-ear is het wel echt heel fijn spelen, hoor.
    Wie weet. Ik heb in ieder geval een hekel aan koptelefoons. Zonder volume op het podium (dus volledig stil) zou ik nooit kunnen. Maar speel ook niet meer live.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik speel live met IEM maar de repetities doe ik met een monitor. Ik heb niets met IEM maar mijn band (en de vorige trouwens ook) vindt het errug gaaf, dus ik dan ook maar. Tot nu toe meer na- dan voordelen ontdekt bij de repetities.

  10. #20

    Standaard

    als gitarist kun je prima met zo een hippe 1 tot 5 watt buizenamps en/of powersoaks en een microfoontje zonder in ear spelen.

    de gitaristen die op die manier bezig zijn zullen ook van de band zelden de vraag krijgen om op in ear over te gaan.
    Wel is het zo dat als de rest van de band stopt met versterkers sjouwen en over gaat op in ears. Dat jij geen reet meer van de halve band mee zal krijgen.
    Bij mijn huidige band is er ook een gitarist die met een mic voor zijn 30W amp staat te spelen. Die heeft er wel een inear bij omdat hij anders bijna 10 kanalen mix niet hoort... Alleen drums is ook niet alles. Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
    https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/

    de bands die vriendelijk doch dwingend verzoeken in ears te doen geven best vaak een indirecte voorzet voor het "en nu zachter of moven" ultimatum langs gaat komen
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top