Hallo alwetend internet.

Ik heb een dv little mark 250 watt en via de di gaat die naar mijn soundcraft ui 12 mixer te samen met mijn mic en vandaar uit gaat het naar mijn akg in-ear zender. Mijn gitaar staat in drop C# en gaat via een diversiteit aan fuzzen en drive pedaaltjes naar de gitaarversterker
Daarna gaat de gitaarversterker naar een vox 4x12 en dit klinkt log zwaar en precies goed voor een stonerrockband.

Mijn in-ear klinkt schel, ielig en futloos want die krijgt alleen het di signaal met de welliswaar de fuzzen enzo maar niet de kleuring van de Vox speaker.
Nu zijn er mijns inziens 3 opties.
1. Ik eq de shit uit het aux kanaal dat naar de in-ear gaat zodat het in de buurt komt van het echte geluid
2. Ik laat de soundcraft er een moddeling over heen gooien zodat het wat klinkt, maar tot dus ver krijg veel meer ruis dan prettig. Het voelt dynamisch niet hetzelfde aan.
3. Ik hang ook tijdens repetities een mic voor de speaker met de nadelen dat hij ook de drums enzo op pikt. En meer kabels.
Als zanger / gitarist heb ik meer opbouw werk dan de drummer althans zo lijkt het.

Wat zijn jullie suggesties en tips en hoe doen jullie het?

De drummer en bassist zijn zo luid dat ik mijn eigen zang niet hoor. Of ik alles moet nog harder zetten en ik moet van alpine oordoppen naar peltor oorkappen wat betekent dat alles weer harder moet.

Groet Martijn.