Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1

    Standaard In-ear gitaar geluid verbeteren. Voor zanger gitarist.

    Hallo alwetend internet.

    Ik heb een dv little mark 250 watt en via de di gaat die naar mijn soundcraft ui 12 mixer te samen met mijn mic en vandaar uit gaat het naar mijn akg in-ear zender. Mijn gitaar staat in drop C# en gaat via een diversiteit aan fuzzen en drive pedaaltjes naar de gitaarversterker
    Daarna gaat de gitaarversterker naar een vox 4x12 en dit klinkt log zwaar en precies goed voor een stonerrockband.

    Mijn in-ear klinkt schel, ielig en futloos want die krijgt alleen het di signaal met de welliswaar de fuzzen enzo maar niet de kleuring van de Vox speaker.
    Nu zijn er mijns inziens 3 opties.
    1. Ik eq de shit uit het aux kanaal dat naar de in-ear gaat zodat het in de buurt komt van het echte geluid
    2. Ik laat de soundcraft er een moddeling over heen gooien zodat het wat klinkt, maar tot dus ver krijg veel meer ruis dan prettig. Het voelt dynamisch niet hetzelfde aan.
    3. Ik hang ook tijdens repetities een mic voor de speaker met de nadelen dat hij ook de drums enzo op pikt. En meer kabels.
    Als zanger / gitarist heb ik meer opbouw werk dan de drummer althans zo lijkt het.

    Wat zijn jullie suggesties en tips en hoe doen jullie het?

    De drummer en bassist zijn zo luid dat ik mijn eigen zang niet hoor. Of ik alles moet nog harder zetten en ik moet van alpine oordoppen naar peltor oorkappen wat betekent dat alles weer harder moet.

    Groet Martijn.

  2. #2

    Standaard

    Oh-ja ik heb gitaar door de in-ear zodat ik een toon heb voor zang. En de in-ears sluiten zo goed af dat ik niet zonder het in de mix te hebben mijn gitaar goed hoor.

    Als aanvulling

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt op een gevalletje van "alles moet harder dan de rest...."


    Even voor mijn begrip:
    Jij gaat via line out van de versterker naar een DI en dan naar de mixer, waar jij jouw gitaar via een aux kanaal naar jouw in-ear stuurt, samen met de zang.
    Vraag: klinkt alleen jouw gitaar vlak of ook de zang?
    Vraag: wat voor mic gebruik jij, want optie 3 zou het simpelst zijn met de juiste mic, oftewel dynamisch à la SM57, maar mag ook moderner.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik snap puntje 3 nog niet zo goed, "extra kabels". Als je de microfoon die voor je cabinet staat gebruikt voor IEM heb je de kabel van de preamp out van de versterker niet, toch? Of zitten amp en de mixer in hetzelfde rack?

    Je zou kunnen overwegen om de preamp out via poweramp&speakersim (mooer radar, two notes torpedo cab) naar de mixer te laten lopen....maar als je voor live uitversterken toch alsnog een microfoon voor je cabinet zegt is dat misschien wat overdone.

  5. #5

    Standaard

    Vraag: klinkt alleen jouw gitaar vlak of ook de zang?
    Nee alleen de gitaar klinkt dun snerpend.
    Vraag: wat voor mic gebruik jij,
    Ik heb niet een mic over die zal ik ervoor aanschaffen. En een kleine statief.

    Ik snap puntje 3 nog niet zo goed, "extra kabels". Als je de microfoon die voor je cabinet staat gebruikt voor IEM heb je de kabel van de preamp out van de versterker niet,

    Klopt maar van de di naar de mixer is een kabel van 50 cm. Voor de speaker is een statief nodig en ik heb voornamelijk 10m kabels.

    Maar bedankt voor het meedenken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou gewoon een mic voor de speaker hangen, een sennheiser gebruikte ik zelf altijd toen ik nog live speelde en dat signaal ging naar de FOH en m’n in ear signaal kreeg ik via een behringer mixer waarmee ik m’n eigen mix kon maken.
    Voorwaarde is wel dat iedereen dan hetzelfde systeem gebruikt en inear speelt.

  7. #7

    Standaard

    Hallo Arjan.

    Had je dan geen last van overspraak van bijv. Drums enz via die speaker?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nee, absoluut niet.
    Maar kwam ook doordat ik een eigen mix kon maken via een eigen mixer, zo’n behringer. Did had iedereen in de band did zo kon je elk instrument ook de drums inregelen.
    Ook hielp wel dat voor de drums plexiglas stond, scheelde ook qua bijgeluid.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mgeven Bekijk bericht
    Mijn in-ear klinkt schel, ielig en futloos want die krijgt alleen het di signaal met de welliswaar de fuzzen enzo maar niet de kleuring van de Vox speaker.
    mijn oplossing: digitech cabdryvr ertussen:
    https://www.thomann.de/nl/digitech_cabdryvr.htm
    88€

    of een ander merk. bv Mooer Radar, HoTone Binary IR Cab enz
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die Digitech schijnt een goed ding te zijn en kost de wereld niet. Ik denk dat dit de beste oplossing is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top