Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb ooit zoiets gehad dat de elementen te hoog stonden en een snaar hem net raakte. Het zal wel niet maar ik noem het toch evrn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onnione Bekijk bericht
    Flageolet is de boventoon die je los speelt op de 12e toch? ik heb hem gewoon hard gespeeld, omdat ik zag dat je op die manier via de schroefjes op de brug de intonatie kan instellen.
    Mijn topkom is opzich nog wel vrij hoog, (niet afgemeten, op gevoel erop gezet). Zou de hoogte van de kam daar invloed op kunnen hebben?
    Bedankt voor de super snelle reacties!
    Even voor alle duidelijkheid, open snaar en gefrette 12e moeten gelijk zijn of flageolet en gefrette 12e (komt op hetzelfde neer).

    "Vrij hoog" is enorm subjectief. Wil je meer hulp, zul je moeten gaan meten en foto's plaatsen hier wil ook nog wel eens helpen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onnione Bekijk bericht
    De lengte van de hals is gelijk aan die ik gekocht heb . (dit bedoel je toch met mensuur?)
    De topkam heb ik een heel stuk omlaag gebracht. Dit heeft een enorm effect gehad.
    Begrijp eigenlijk niet helemaal hoe dat werkt, maar vrijwel perfect!
    Erg bedankt voor de snelle feedback!
    Mensuur is de afstand tussen topkam en brug.

  4. #14

    Standaard

    Vrij hoog is zeker subjectief, hahaha.. Lol ik wist niet dat die hoogte zoveel uitmaakte. Ik heb nu dat er net een dikke plectrum bij 1e vakje tussen kan. Maar erg grappig dat dit enorm effect heeft op de tonen.
    Ik ga me hier nog even in verdiepen wat beste hoogte is enzo.
    Enorm bedankt!

  5. #15

    Standaard

    Voor instelling van hoogte topman: indrukken op het 3de vakje. De snaar moet dan nog net vrij blijven van de 1e fret. Kun je testen met een tikje op die snaar boven de 1e fret. Zolang je " klik " hoort zit je nog veilig. Geen " klik " meer = te laag.

  6. #16

    Standaard

    topKam is het, stomme auto-nooit-goed-correctie

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onnione Bekijk bericht
    Maar erg grappig dat dit enorm effect heeft op de tonen.
    Niet alleen op de tonen, ik vind zelf dat het enorm vervelend speelt als je topkam (sleuven) veel te hoog zijn.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    topKam is het, stomme auto-nooit-goed-correctie
    Kan iemand mij, half-digiletterde, aub vertellen hoe ik mijn eigen post kan herstellen zonder een nieuwe aan te moeten maken?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onnione Bekijk bericht
    De lengte van de hals is gelijk aan die ik gekocht heb . (dit bedoel je toch met mensuur?)
    De topkam heb ik een heel stuk omlaag gebracht. Dit heeft een enorm effect gehad.
    Begrijp eigenlijk niet helemaal hoe dat werkt, maar vrijwel perfect!
    Erg bedankt voor de snelle feedback!
    Als je frets onderling op dezelfde afstand staan dan is dat dezelfde mensuur (dus halzen tegen elkaar zetten, fret tegen fret en als dat dezelfde afstand is, dan is de hals correct.

    Als je topkam hoog is, dan rek je de snaar veel verder uit door de eerste fret in te drukken (scherpe knik), dan de 12e, mooi in het midden van de hals. Dat kan een deel verklaren.

    Zorg dat je topkam zo laag mogelijk ingesneden is. Zet dan je hals zo recht als mogelijk is en pas dan de hoogte van de brug aan. Als alles dan zo laag mogelijk is, zonder te veel geratel, dan ga je de zadeltjes stellen in de lengterichting voor de intonatie (tenminste, zo heb ik het geleerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Kan iemand mij, half-digiletterde, aub vertellen hoe ik mijn eigen post kan herstellen zonder een nieuwe aan te moeten maken?
    Als je naar je post kijkt zie je in het midden onderaan "Bericht bewerken" staan. Als je daarop klikt kun je je post bewerken, die kun je tot ongeveer een dag na het plaatsen aanpassen, daarna is de optie weg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top