Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 76
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard Fender Hot Rod DeLuxe III brom

    Hoi, ik speel al een tijdje niet meer in een bandje en heb ook niet de intentie om dat weer te gaan doen.
    Heb twee buizenversterkers over dus. Een Peavey Valveking II die ik aan de straatstenen niet kwijt kaan en dus maar houd en een Fender Hot Rod. Die heeft het altijd goed gedaan in de oefenruimte, maar nu zit er sinds een tijdje een brom in. De brom is er ook met humbuckers en een geaard stopcontact, dat zal het dus niet zijn. Als je de versterker aanzet is hij er niet, maar na een paar seconden als de buizen warm zijn komt het gitaargeluid en weer een paar seconden later de brom. Soms valt de brom nog even weg, maar komt dan terug. Is dit goedkoop te verhelpen denken jullie of kan ik de versterker beter "as is"met disclaimer voor 300€ of zo op marktplaats zetten?
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Kunt proberen één voor één de voorversterker buizen te verwijderen, beginnen bij de ingang, waarschijnlijk bevindt die zich het dichtst bij de inputjack.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Ok, aankomend weekend wel even tijd. Werkt gewoon met 1 buisje minder? Zit 3x 12ax7 en 2 x 6l6 in. Wil hem toch maar gerepareerd hebben voor ik hem verkoop.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Ding moet gefixt. Is de brom trouwens afhankelijk van het volume? Eerst V1 eruit halen, als er dan nog brom is de volgende. Maar wacht even op cluseau, want ik zou niet weten wat het is, behalve een gesneuveld buisje.

  5. #5

    Standaard

    Andere plekken in huis proberen kan helpen.
    Heb hier zelfs een versterkertje waarbij het uitmaakt hoe de stekker in het stopcontact zit.

    Neem aan dat je brom hebt als er niets in de inputs zit?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Ja, ook brom met niets in de input. De brom is licht volumeafhankelijk. Als ik de versterker veel harder zet, wordt de brom niet evenredig veel harder. Daarom is het waarschijnlijk in de oefenruimte nooit opgevallen.
    Heb er net een voorversterker buis uitgetrokken, maar dan doet hij dus helemaal niets.
    Durf verder ook niet veel te doen als leek, weet dat er hoge voltages in de condensatoren zijn opgeslagen. Misschien maar even naar Dr. Tube rijden. 35 minuten rijden vanaf Emmen zegt Google

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    ...... Heb er net een voorversterker buis uitgetrokken, maar dan doet hij dus helemaal niets. .......
    Geen brom dan? Kun je 'm beter naar Anne Doedens brengen, heeft verstand van Fenders in het bijzonder.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Kunt er ook een buisje aan wagen, 12 euro. Of probeer V1 van de Peavey even.

  9. #9

    Standaard

    Je kan de fasedraaier er uit trekken. Heb je dan nog brom, zit het in de eindtrap. Heb je geen brom, is het de voortrap.

    Daarnaast kan je misschien horen of het een 50 of 100hz brom is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Geen idee wat een fasedraaier is. Als gezegd, ik ben leek en durf er ook niet te veel aan te prutsen. Ik heb 1 12ax7 vervangen voor een valveking 12ax7 en zowaar was de brom verdwenen, even gespeeld en verdomme, na een minuutje of zo kwam de brom toch terug. Doet me toch vermoeden dat het in die hoek zit. 50 hz brom trouwens. Zal de andere buisjes ook uit mijn vk halen.
    Wel gepruts, zit een behuizing om die met moeilijke schroefjes vastzit, waar een soort zegellak opzit. Maar goed, zit toch geen garantie meer op en ik heb tijd zat vandaag.



    Laatst gewijzigd door grayfink; 23 augustus 2020 om 12:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top