Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Tips voor song structuur?

    hallo Forum,

    Ik had al een Digitech Trio+ om drum en bass en loops mee te maken, ik heb nu ook een Zoom R8 digitale recorder gekocht om met deze loops simpele nummers te maken, en er nog meer overheen te spelen.

    Dat werkt prima, de Trio+ kan per song 5 blokken onthouden, en deze blokken kan ik in een bepaalde volgorde afspelen en herhalen, en opnemen op de recorder.

    Punt waar ik mee worstel, ik heb eigenlijk geen ervaring met songs schrijven, is een interessante songs structuur bedenken, met intro, verse, chorus of refrein, bridge, outro, etc.

    Ik heb net dit gelezen en het geeft al veel richting:

    https://petercrosbie.net/2016/08/25/...ructure-works/

    En er zal nog veel meer te vinden zijn op i-net. Maar ik zou wel eens van anderen willen horen hoe je zoiets aanpakt voor simpele songs, soort van eigen backing tracks die wel een verhaal vertellen ipv eindeloos doorgaan.

    Ik zou b.v. eerst stukjes kunnen neurien of zingen, en dit omzetten in akkoorden en een melodie. Hoe doen jullie dat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ik heb een setje ebooks gekocht op https://www.secretsofsongwriting.com/

    hiermee moet het lukken denk ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is het niet veel handiger om dit op een computer te doen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik vind het van alle kanten beter vanuit een tekst te starten maar andersom kan ook natuurlijk,