Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 110
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ziet er gaaf uit! Houd wel van zulke strats maar mijn ervaring met Kauffmann zie ik niet zo snel een vervolg krijgen...
    Grappig, dit heb ik al veel vaker gehoord van verschillende mensen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kek ding! Weer eens wat anders dan Olympic White of Sea Foam Green.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Grappig, dit heb ik al veel vaker gehoord van verschillende mensen.
    Die Kauffmanns zijn toch partscasters en was er ook niet iets met de onmogelijkheid van non-relic?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Op zich hoeft een partscaster geen probleem te zijn natuurlijk, elke productie-Fender is dat uiteindelijk ook.

    Maar hij bouwt zelf geen halzen en zo, dacht ik.
    Nu zijn er meer (gerenommeerde NL) bouwers die zelf geen hals of body bouwen, en dat betekent natuurlijk niet dat het niks is.
    Ook die fender customshop bouwer staat geen blok hout met een vijl te bewerken tot ie een hals heeft.
    Maar zelf ben ik er wat dubbel in, ik kan het wel waarderen als een bouwer zelf ook het houtwerk doet, ook al is het niet per definitie zo dat dat ook een betere kwaliteit geeft.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard HNGD: Toch weer aan de Strat gegaan...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom niet?
    Optelsom van dingen. Vond de nek erg dik en dat is sowieso niet mijn voorkeur. Was daardoor ook enigszins topzwaar.
    Daarnaast bleek de gitaar ook niet echt heel goed afgewerkt. Minuscule randjes aan de frets die uiteindelijk pas na wat langer spelen begonnen te irriteren, de brug zat niet helemaal recht.

    De gitaren lijken redelijk gehyped(?) te worden. Wat ik deels snap obv specs vs prijs, maar in de praktijk was ik er niet zo van onder de indruk.

    Wellicht pech gehad hoor. Zie heel mensen die er enthousiast over zijn en die ik beter dan mezelf acht een gitaar te kunnen beoordelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat slecht afgewerkte, ook bv topkam, heb ik vaker vernomen.
    Ik vraag me daarom af of dat toevalstreffers zijn, of dat het een algemeen iets was.
    Ik zeg was, want zo iemand kan ook bijleren, dingen verbeteren.

    Qua hype...ik weet niet, ik heb het idee dat ik er wat jaren terug meer van vernam dan recent, maar dat kan ook aan mij liggen.
    Zelf vind ik het weinig toevoegen ten opzichte van wat er al allemaal te krijgen is van Nederlandse bodem, maar goed, stel je vind een exemplaar dat helemaal naar de zin is....waarom niet.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat slecht afgewerkte, ook bv topkam, heb ik vaker vernomen.
    Ik vraag me daarom af of dat toevalstreffers zijn, of dat het een algemeen iets was.
    Ik zeg was, want zo iemand kan ook bijleren, dingen verbeteren.

    Qua hype...ik weet niet, ik heb het idee dat ik er wat jaren terug meer van vernam dan recent, maar dat kan ook aan mij liggen.
    Zelf vind ik het weinig toevoegen ten opzichte van wat er al allemaal te krijgen is van Nederlandse bodem, maar goed, stel je vind een exemplaar dat helemaal naar de zin is....waarom niet.
    Ja zo gaat dat met hypes
    Maar klopt wat je zegt hoor, het was toen zo een tijdje... de tijd waarin ik de mijne ook kocht.

    Of het iets toevoegt... in vergelijking met Smitty, Haar etc op kwaliteit niet lijkt me. Maar prijs en beschikbaarheid wel denk ik.

    Ik GAS wel op een leuke relic tele van Smitty maar zou niet weten waar ik er een paar zou kunnen proberen en evt direct kopen voor onder de 1500 euro. Nieuw is dat gewoon altijd een custom order met bijbehorende prijs, wachttijd en niet vooraf kunnen testen.

    Voor Haar kan je nog wel op een paar plaatsen terecht maar is iets duurder, Rebel Relic is bijna twee keer zo duur... Smitty’s weet ik in NL niet te hangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heb je Smitty's onder de €1500,-?
    In Nederland weet ik het niet, maar in de UK nogal wat duurder:
    https://worldguitars.co.uk/collections/smitty-guitars
    Geen idee wat ze er bovenop zetten tov bij Smitty zelf kopen overigens.

    En als je mastergrade flamed maple etc wel leuk vind, net als ik, dan schiet de prijs natuurlijk wel omhoog..
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 15 augustus 2020 om 11:46

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik GAS wel op een leuke relic tele van Smitty maar zou niet weten waar ik er een paar zou kunnen proberen en evt direct kopen voor onder de 1500 euro. Nieuw is dat gewoon altijd een custom order met bijbehorende prijs,


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je Smitty's onder de €1500,-?
    Zoals ik al zei; ik zou niet weten waar...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb ook wel 'ns vernomen dat Kauffmann niet alles zelf doet, maar ik vind dat niet heel erg.
    Ik heb ook een Gun en dat is echt het tegenovergestelde. Eugen doet wel echt bijna alles zelf. Die Gun voelt wel wat meer solide aan, maar die Kauffmann doet qua klank echt niet onder. Maar goed, ik zit nog een beetje in de honeymoon fase met deze gitaar.
    Ik moet zeggen dat dit een van de weinige Kauffmanns is die mij echt heel erg bevalt. Één keer eerder een Strat bespeeld die ik ook heel goed vond. Dat was in de opname van mijn podcast met Albert. Die klonk gewoon erg fijn.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top