Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard Buizen defect van Laney SLS ?

    Ik heb een Laney SLS van iemand overgenomen. Nu zakt het volume steeds na een minuut. Volgens google kan het zijn dat de tubes kapot/op zijn. Ik zie dat de tubes vast gesoldeerd zijn op de printplaat. Weet iemand een reparateur die dit kan maken ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Cluseau hier op het forum zou dit zeker kunnen fixen voor je!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens Laney zit er 2 xECC83 in. Lijkt me sterk dat die erin gesoldeerd zijn, ben je niet in de war met het buisvoetje?

    Doe anders effe een foto.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Gratis tip: Even met een jackplug de fx send / return bussen 'schoonraggen'. Als die weinig of zelfs nooit zijn gebruikt kan daar wat corrosie zitten en volumedrops verooraken.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens Laney zit er 2 xECC83 in. Lijkt me sterk dat die erin gesoldeerd zijn, ben je niet in de war met het buisvoetje?

    Doe anders effe een foto.




  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Wink

    Vast gesoldeerde buizen. Ik zou niet eens weten hoe het moet. Het zijn geen lampen met fittingen hè, wat je ziet aan de onderkant van de buis zijn de buisvoetjes.

    edit: Wat je eroverheen ziet, moet je wat indrukken en draaien. Maar ik krijg de indruk dat je de versterker beter even naar een amptech kan brengen, lijkt me wat verstandiger.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Breng 'm naar een tech.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Gratis tip: Even met een jackplug de fx send / return bussen 'schoonraggen'. Als die weinig of zelfs nooit zijn gebruikt kan daar wat corrosie zitten en volumedrops verooraken.
    Dit lijkt dus serieus de oplossing te zijn. Geen storingen meer... Hoe kan dat ? Bedankt trouwens

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Er zitten schakelcontacten in die jacks. Als je de fx loop gebruikt, onderbreek je het signaalpad om het signaal uit de fx send door je effect apparatuur te sturen. Vervolgens stuur je via fx return dat signaal weer terug de versterker in.

    Als je de fx loop niet gebruikt zetten schakelcontacten het signaal tussen fx send en fx return intern direct door. Als je die schakelcontacten nooit bedient, gaat ze wat corroderen en ontstaat er overgangsweerstand wat je hoort als verzwakking.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top