Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Met alleen een potmeter in een bakje ga je misschien wat hoog verliezen. Als je wat wilt hobbyen, dan zoiets misschien, van:

    https://www.modelectronics.com/pedal/step-ladder

    Schema: https://www.modelectronics.com/sites..._schematic.pdf

    Instructie: https://www.modelectronics.com/sites...ructions_0.pdf

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Da's inderdaad wel een leuke om in elkaar te knutselen. Zelfs met mijn niveautje zwakstroom moet dat lukken. En een goed formaat ook. Enige waar ik een beetje tegen op zie is bestellen vanuit Amerika... Tegenwoordig krijg je standaard er nog even een leuk bedrag aan inklaringskosten overheen en momenteel vanuit de US bestellen duurt lang... Maar dit is wel een goeie!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nee joh, niet bestellen in amerika!
    Die footswitch heb je niet nodig, die toggles ook niet.
    Blijft over een hammond behuizing, twee jacksockets, potmeter, condensator, een weerstand en een beetje draad.
    Dat hebben ze voor een paar euro ook wel bij bijvoorbeeld newtone.

    Zou ik zelfs kunnen.
    Maar ik heb dan ook mavo 6 gehad.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 11 augustus 2020 om 23:16

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Jij overschat mij. Als ik geen voorbeeld heb middels een schemaatje en ik weet niet precies welke waardes ik moet hebben, dan raak ik in paniek!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Aliexpress zal het vast ook wel leveren.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Daar had ik al wat behuizing gezien voor de helft minder dan bij Newtone. Potmetertje, er van uitgaan dat ie 500K moet/mag zijn, heb ik ook nog wel liggen. Maar een condensator of een weerstandje, ik heb geen idee welke ik moet hebben, laat staan waar ik ze precies moet in solderen... Daar heb ik echt totaal geen kaas van gegeten. Solderen ansicht is het probleem niet, maar ik heb wel iets van een voorbeeldje nodig en dan lukt best veel.

    edit: Stel ik zou iets van een treble bleed er bij in bakken, net zoals in een gitaar (heb ik nog ergens liggen ook, een treble bleed. Een gitaar ook), kan dat dan op dezelfde manier aan een potmeter zoals in een gitaar? Vergeef me m'n blondheid in deze...
    Laatst gewijzigd door Brum; 11 augustus 2020 om 23:44

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    AoDf gaf een linkje nadat een schema. Daar staat precies in wat je nodig hebt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die heb ik ook bekeken. Maar stel, ik haal daar de toggle switches en footswitch tussenuit, veranderen dan de waardes van de rest niet?

    Ik zat aan een JHS Little Black Amp Box te denken, maar dan met een treble bleed op de potmeter, zoals in een gitaar. Zou dat werken? Dat JHS geval is echt schijtgemakkelijk, daar heb ik zelfs geen schema voor nodig op zich. Dit kan iedereen lijkt me:


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zou mischien ook moeten werken. Diegene die ik poste kan denk ik ook niet helemaal stil gedraaid worden. Van 0 tot -14 db afhankelijk van miniswitch settings. Die footswitch heb je wel nodig toch voor jouw beoogde doel? Schakelen tussen normaal en zachter

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, niet nodig op zich. Hij gaat in de Musicomlab, dus staat niet in de keten als ik het kanaal waar ie in staat niet aan heb.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top