Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard EHX Signal Pad attenuator alternatieven

    Ik ben een beetje aan het kijken naar een pedaaltje dat werkt zoals een EHX Signal Pad. Dit om een éénkanaals versterker met één klik dusdanig op te schonen, zodat ik een acceptabel clean met randje heb. Ik heb een hekel aan draaien aan de knoppen van m'n gitaar, temeer dat niet echt een strakke overgang geeft, wat ik soms wel nodig heb. Kan elke passieve attenuator in pedaalvorm dat trucje? Ik zou voor een Signal Pad kunnen gaan, maar wil het eigenlijk kleiner houden, omdat ik geen ruimte meer heb op m'n pedalboard. Zou bijv. een JHS Little Black Amp box dat kunnen (of alternatieven van vergelijkbare grote) als ik die niet in de fx loop zet, maar voor de versterker, of heb ik ook te maken met bepaalde waardes of zo?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Is het niet zo dat je dat met bijvoorbeeld een Boss GE-7 niet ook moeten kunnen realiseren?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik wil even opmerken dat dat doosje van JHS geen aan/uit knopje heeft....is dat geen probleem?
    Of sluit je hem aan via je musicomlab?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Yep, da's het idee. Dan kan ik het overdrive pedaal ook meteen uit de keten halen en werkt bijv. die JHS als de volumeknop op m'n gitaar.

    GE-7 zal misschien ook werken, ook niet eens zo raar gedacht. Alleen wel al weer teveel voor wat het moet doen. Alleen een volumeknop is voldoende en dan het pedaal ook het liefst in mini vorm. Die Signal Pad is eigenlijk al aan de grote kant. Mijn gevoel zegt dat elke passieve attenuator in pedaalvorm zou moeten werken voor wat ik wil, dus dan zou het ook best een pedaaltje in mini formaat kunnen zijn en dat past met een beetje passen en meten nog wel op m'n pedalboard en anders er maar onder. Alleen word ik niet gehinderd door enige kennis...

  5. #5

    Standaard

    Of andersom redenerend, zou je hetzelfde niet met een booster voor elkaar kunnen krijgen? Dus booster uit = clean randje en booster aan = gaan met de banaan.

    Want als ik het goed begrijp gaat het bij jou niet om spelen op slaapkamer volume waarvoor een attenuator meestal wordt gebruikt.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, werkt helaas niet zo. In dit geval gaat het om een Ceriatone JCM 800 2203HW. De preamp staat al helemaal open om zoveel mogelijk oversturing eruit te persen en ik heb er een Maxon OD808 voor staan voor net dat beetje extra drive en compressie en om de boel wat strak te trekken. Alleen de Maxon uit zetten is dan onvoldoende, dat geeft nog steeds behoorlijk wat oversturing. Veel gitaristen lossen dit op door een draai aan de volumeknop op de gitaar te geven, maar dat werkt voor mij niet. Vandaar dat ik zoiets zoek als de Signal Pad, maar dan met het liefst alleen een volumeknop. Een zelfbouwkitje zou ik ook al prima vinden, mits wel een voorgeboord trapdoosje. Zo iets simpels solderen lukt me nog wel. Als het maar klein is en dat zou moeten kunnen zeg ik met m'n niet al teveel verstand ervan. Lijkt me toch dat dat mogelijk moet zijn met een klein doosje met alleen een volumepotmeter? Slaapkamervolume is geen probleem. Thuis speel ik via IR's over monitoren.

    Bijkomend voordeel is dat ie ook voor een andere versterker werkt, waar het clean nog steeds behoorlijk overstuurt, op een niet zo'n mooie manier. Dus kan ik dan alles afdoen met hetzelfde pedalboard, ongeacht welke versterker ik gebruik.
    Laatst gewijzigd door Brum; 11 augustus 2020 om 18:19 Reden: kut met dt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Misschien zoek je zoiets:

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bedankt voor het filmpje, maar ik ben bang dat dat een beetje overkill is voor wat ik wil. Dit apparaat doet wel wat ik wil, dat zonder meer. Maar naast de prijs gaat ie sowieso niet op m'n pedalboard passen. Ik krijg ook sterk de indruk dat dit een deluxe versie van een volumeknop is, met extra eq en een switch. Zal wel ongetwijfeld kwaliteit zijn, gezien het van Mad Professor is. Maar nee, sorry, ik denk dat deze een beetje too much is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heb je niet nog ergens een potmeter liggen?
    Dan zou ik het gewoon eens proberen. Omdat je hem toch via je switcher aansluit hoeft ie ook niet gebypassed te kunnen worden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een potmetertje wel, maar geen jacks en bedrading. Ik zou het best goed zelf kunnen maken, dat JHS doosje is echt retesimpel van binnen. Maar dan moet ik wel weten of het werkt en dat weet ik nu nog steeds niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top