Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Sja, andere manier van benadering maar dat uitgaan van positie komt me omslachtig voor,
    ik bedoel, je hebt 6 snaren en je moet nog steeds kiezen waar je jouw root op laat beginnen dus wat boeit die positie nou, dat is een consequentie van je keuze, niet andersom.

    Maar ik snap het volkomen hoor, je probeert je te onderscheiden met iets dat al eeuwen oude koek is.
    Misschien is het een idee voor hem om met een capo te werken, kan je positie schuiven.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 augustus 2020 om 22:53
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Sja, andere manier van benadering maar dat uitgaan van positie komt me omslachtig voor,
    ik bedoel, je hebt 6 snaren en je moet nog steeds kiezen waar je jouw root op laat beginnen dus wat boeit die positie nou, dat is een consequentie van je keuze, niet andersom.
    Toch wel, bij een reeks snelle akkoorden wisseling bijvoorbeeld, of waarbij je de melodielijn verpakt in akkoorden.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Maar dan ken je al akkoorden.
    Als je een akkoord pakt is dat een van de drie (4 of 5 arbitrair) basisvormen, dan weet je al blind waar de 1, 3 en 5 zitten, very basic stuff. Dan hoef je toch niet meer aan te komen met die malle 4 positie vinger strech om uit te dokteren waar je tonica's zitten?

    Maar ik ga er van uit dat een beginnende gitarist met akkoordje begint te klooien en niet met een vier positie strech op zijn toets.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar dan ken je al akkoorden.
    Als je een akkoord pakt is dat een van de drie (4 of 5 arbitrair) basisvormen, dan weet je al blind waar de 1, 3 en 5 zitten, very basic stuff. Dan hoef je toch niet meer aan te komen met die malle 4 positie vinger strech om uit te dokteren waar je tonica's zitten?

    Maar ik ga er van uit dat een beginnende gitarist met akkoordje begint te klooien en niet met een vier positie strech op zijn toets.
    Even zo teruglezend denk ik wel dat je gelijk hebt...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Hij heeft ook gelijk maar ik bekijk het zo,
    je hebt 12 noten, alles wat meer is is herhaling en je toetsenbord is niet anders dus benader dat dan ook zo anders wordt het ongelofelijk ingewikkeld en dat is juist niet de bedoeling,

    Als je net doet alsof elke positie een unieke situatie oplevert, behalve dat dat niet waar is, maak je de boel ondoorzichtiger ipv doorzichtiger.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top