Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    vraagje Welke bridge pickup voor mijn telecaster met SD Antiquity Humbucker in de neck?

    Hoi, ik ben sinds kort eigenaar van een geweldige MJT Telecaster.
    Swamp Ash body, maple neck, Antiquity Tele pu (single coil) in brug, Antiquity humbucker in neck.

    Supergitaartje, maar ik vind mijn draai niet echt met mijn bridge pickup.
    De Antiquity in de neck klinkt fenomenaal, maar ik vind de brug iets te zwak en trebly klinken.
    Heb al wat gespeeld met de pickup hoogte van beide pu's, maar geeft nog niet het gewenst effect.

    Dus wat ik zoek is een vervanger van de Antiquity Tele bridge pu.
    Liefst iets met wat meer output en wat meer bass, maar zonder het tele karakter te verliezen.

    Van Seymour Duncan heb ik op hun site de Hot Tele gevonden die mij wel wat leek, maar is die 16.2k output niet iets te veel om te combineren met de low-output humbucker (7.7k) in de neck?

    Nog iemand hier die mij een duwtje kan geven in de juiste richting?

    Genre: clean/blues/rock/classic rock - geen metal.
    Laatst gewijzigd door Methoxy7; 7 augustus 2020 om 16:34
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb in 1 van mijn tele's ook de ant tele bridge pup en vind hetzelfde, te dun en te trebly
    ik moet wel zeggen, niet schel of shrill en klinkt zangeriger dan een hoop andere pickups maar... gewoon te weinig van alles.
    Hiervoor had ik er een duncan broadcaster in, was wat rafeliger & brutaler maar aan hoog ook geen gebrek,
    de tele in kwestie is een Fender broadcaster, die hoort ook wat feller te klinken natuurlijk

    Ik vind de Lollar erg goed maar zijn prijzig en van Fender de Nocasters, lekker rocky.
    Van Duncan zijn naast de ant's, de broadcaster en Donahue favoriet, de rest vind ik, zover ik ze ken, al snel te dozig kwa mid.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    [QUOTE=Pepe;3487540]Ik heb in 1 van mijn tele's ook de ant tele bridge pup en vind hetzelfde, te dun en te trebly
    ik moet wel zeggen, niet schel of shrill en klinkt zangeriger dan een hoop andere pickups maar... gewoon te weinig van alles.
    Hiervoor had ik er een duncan broadcaster in, was wat rafeliger & brutaler maar aan hoog ook geen gebrek,
    de tele in kwestie is een Fender broadcaster, die hoort ook wat feller te klinken natuurlijk

    Ik vind de Lollar erg goed maar zijn prijzig en van Fender de Nocasters, lekker rocky.
    Van Duncan zijn naast de ant's, de broadcaster en Donahue favoriet, de rest vind ik, zover ik ze ken, al snel te dozig kwa mid.[/QUOTE]

    Helemaal mee eens.

    Ik vind de ant tele bridge ook slapjes.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Methoxy7 Bekijk bericht
    Hoi, ik ben sinds kort eigenaar van een geweldige MJT Telecaster.
    Swamp Ash body, maple neck, Antiquity Tele pu (single coil) in brug, Antiquity humbucker in neck.

    Supergitaartje, maar ik vind mijn draai niet echt met mijn bridge pickup.
    De Antiquity in de neck klinkt fenomenaal, maar ik vind de brug iets te zwak en trebly klinken.
    Heb al wat gespeeld met de pickup hoogte van beide pu's, maar geeft nog niet het gewenst effect.

    Dus wat ik zoek is een vervanger van de Antiquity Tele bridge pu.
    Liefst iets met wat meer output en wat meer bass, maar zonder het tele karakter te verliezen.

    Van Seymour Duncan heb ik op hun site de Hot Tele gevonden die mij wel wat leek, maar is die 16.2k output niet iets te veel om te combineren met de low-output humbucker (7.7k) in de neck?

    Nog iemand hier die mij een duwtje kan geven in de juiste richting?

    Genre: clean/blues/rock/classic rock - geen metal.
    DCR zegt helemaal niks over output. Echt geen ene fluit.

    Over tele pups. Ik vind de Jerry Donahue van Seymour Duncan heel, heel erg tof maar is wel behoorlijk 'vol' klinkend voor een tele. Ik vind zelf de BKP Yardbird écht serieus te gek. Heel mooie blend tussen output, beefiness en twang. Maar, niet goedkoop helaas.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Kijk eens naar een kloontje van de allereerste Tele pickups, dit noemen ze vaak de 'Broadcaster' pickup. Deze hebben dikwijls andere magneten en dunner 43 AWG draad waardoor ze meer windingen hebben. Hierdoor wordt 'ie niet per se heter maar samen met de A2 of A3 magneet wel wat ronder, vetter en minder fel. Minder twangy.

    Kort geleden zocht ik voor mijn oude Tele ook een vetter 'vintage' setje. Uiteindelijk op basis van reviews bij de Mojo Pickups Broadcaster set gekomen.

    Vergelijkbare pickups zijn de Bareknuckle Fat '50 Tele, de Oil City 49er, Creamery Vintage 2 'Broadcaster', etc. De eerder genoemde Seymour Duncan Donahue is ook gebaseerd op een Broadcaster pickup geloof ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Hierdoor wordt 'ie niet per se heter maar samen met de A2 of A3 magneet wel wat ronder, vetter en minder fel. Minder twangy.
    .
    Dat is niet de geldende, en mijn, opvatting van de broadcaster pickup hè,
    dit zegt Duncan er over:

    and higher output coax biting treble and snarly mids for raucous riffs and stinging lead runs from any Telecaster.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 augustus 2020 om 19:31
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat is niet de geldende, en mijn, opvatting van de broadcaster pickup hè,
    dit zegt Duncan er over:

    and higher output coax biting treble and snarly mids for raucous riffs and stinging lead runs from any Telecaster.
    Zo te zien is dat de beschrijving van Seymour's pickup. Ik zie dat hij i.t.t. andere bouwers een A5 magneet gebruikt, dat kan een reden zijn voor wat Seymour 'bijtend' hoog noemt.

    Ik ben het niet oneens met Seymour hoor. Wat ik bedoel te zeggen is dat het geen heldere '60s stijl pickup is. Het is wat vetter, ruiger maar zonder dat befaamde 'ice-pick' hoog. Ergens lijkt het een beetje op een P90. Dat is ook wat o.a. Mojo en Oil City zeggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top