Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 102
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hij heeft nogal wat dingetjes verzonnen ja, gaf hij zelf later ook toe. Maar het variac verhaal klopt wel, ook door wat amp goeroes bevestigd.
    Ik wil het best eens navragen, maar ik schat dat hij een EU amp had en daar de Variac voor gebruikte. En dan ga je nog wel eens ergens aan draaien....
    Het meeste heeft hij sowieso al niet op de Frankenstrat gespeeld en laten daar nu juist de meeste beweringen vanuit gaan.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die amp kwam uit de UK voor zover ik begrepen heb. Op Woodytones staan wat leuke artikelen over VH, al is die site niet erg actief meer. De amp goeroes spreken elkaar ook wel 's tegen. Volgens de één zou VH z'n plexi origineel zijn en volgens de ander had José er toch wel degelijk het e.e.a. aan versleuteld. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat die versterker origineel was, maar het zal.

    En nu hou ik weer op Jan z'n topic te vervuilen. Sorry Jan!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die amp kwam uit de UK voor zover ik begrepen heb. Op Woodytones staan wat leuke artikelen over VH, al is die site niet erg actief meer. De amp goeroes spreken elkaar ook wel 's tegen. Volgens de één zou VH z'n plexi origineel zijn en volgens de ander had José er toch wel degelijk het e.e.a. aan versleuteld. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat die versterker origineel was, maar het zal.

    En nu hou ik weer op Jan z'n topic te vervuilen. Sorry Jan!
    Peter van Weelden heeft 'm thuis gehad.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Jan, kan het niet zo zijn dat je "gewoon" een technisch probleem hebt met je versterker? Kan zo maar zijn dat je een breuk in een las hebt op een van je printplaten die pas aan het licht komt na een tijdje spelen (thermisch). En al zeker dat het optreedt ongeveer rond hetzelfde tijdstip.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Peter van Weelden heeft 'm thuis gehad.
    En was ie origineel, of toch gemod?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    En was ie origineel, of toch gemod?
    Niet gemod, maar dat heb ik via-via, heb het hem zelf nooit gevraagd. Weet wel dat ze destijds 600 gulden boden voor de OT van mijn 1959 Plexi. Niet gedaan overigens

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Jan, kan het niet zo zijn dat je "gewoon" een technisch probleem hebt met je versterker? Kan zo maar zijn dat je een breuk in een las hebt op een van je printplaten die pas aan het licht komt na een tijdje spelen (thermisch). En al zeker dat het optreedt ongeveer rond hetzelfde tijdstip.
    Zou ook kunnen. Al is hij vrij recentelijk nagelopen.
    Maar voordat hij eventueel de deur uit gaat wil ik zelf eerst meer duidelijkheid hebben over wat er gebeurd.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat er helemaal niets gebeurT, want dat is het bijna altijd met buizenversterkers. De buizen worden langzaam ouder, net als de Elco's en dan kom je langzaam eens in de buurt van een opknap traject.
    Had ik al eens gezegd dat ik nog nooit (in de afgelopen 35 jaar) buizen heb vervangen vanwege kapot? Bij deze dan.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb deze amp sinds mensenheugenis. Ik weet en hoor echt wel als er iets is. De buizen zijn recentelijk vernieuwd. Verder is hij ook goed onderhouden.
    Het fenomeen doet zich vrij plotseling voor. De enige grote variabele is de oegenomgeving.
    Vandaar mijn theorie.
    Ik ga meten zodra ik er weer ben.
    Maar ga mij nou niet van achter je toetsenbord vertellen dat er niets is.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb deze amp sinds mensenheugenis. Ik weet en hoor echt wel als er iets is. De buizen zijn recentelijk vernieuwd. Verder is hij ook goed onderhouden.
    Het fenomeen doet zich vrij plotseling voor. De enige grote variabele is de oegenomgeving.
    Vandaar mijn theorie.
    Ik ga meten zodra ik er weer ben.
    Maar ga mij nou niet van achter je toetsenbord vertellen dat er niets is.
    Erik is druk bezig met bewijzen dat ie ook met dit weer de grootste piemel heeft.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top