Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 102
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Factuurnummer 101832
    ;-)
    Auw, heb ik die zeker niet gezien en mn geheugen is net een prakkie bloemkool. En over bloemkool gesproken .... ik mag blij zijn als ik weet wat ik gister gegeten heb.

    edit:
    Even de omschrijving opgezocht bij de factuur. Bij aanvang slechts 40Watt output dus de buizen uit 2015 waren flink op hun retour. Na een buizenwissel 51Watt volgens spec. Leek me duidelijk verhaal en de amp is idd in goede conditie.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 augustus 2020 om 12:55

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Auw, heb ik die zeker niet gezien en mn geheugen is net een prakkie bloemkool. En over bloemkool gesproken .... ik mag blij zijn als ik weet wat ik gister gegeten heb.

    edit:
    Even de omschrijving opgezocht bij de factuur. Bij aanvang slechts 40Watt output dus de buizen uit 2015 waren flink op hun retour. Na een buizenwissel 51Watt volgens spec. Leek me duidelijk verhaal en de amp is idd in goede conditie.
    Mag dit soort info wel van de Autoriteit Persoonsgegevens 😁


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb al een melding gemaakt.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Een poos terug had ik een Engl Savage, waarbij ik ook het gevoel had dat het geluid steeds, uhm, hoe omschrijf je geluid eigenlijk, 'kuttiger' werd. Prikte voor mijn gevoel steeds minder goed door de mix heen.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik heb de stroomschommelingstheorie laten varen. Niet zozeer door metingen maar door het tijdstip waarop het zich voordeed. Voorheen deed het zich rond 23.00 voor. Vandaar dat ik mij afvroeg of het met hoog/laagtarief op een industrieterrein te maken zou kunnen hebben. Gisteren zijn we vroeger gaan repeteren en deed het euvel zich eerder voor. Dan ligt de temperatuur van de amp meer voor de hand als oorzaak. Afspraak met de tech is reeds gemaakt.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Goede keuze! Ik ga nog steeds voor de alcohol en/of oren vermoeidheidstheorie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Die sluit ik uit.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb al eerder aangegeven dat ik het herken. Ik geloof niet in vermoeidheid, en in mijn geval is alcohol ook uitgesloten. Ik merkte het op lange zondagochtenden in de kerk, waarbij we niet constant speelden, maar wel over een tijdspanne van meer dan vier uur. Op een gegeven moment lijkt de strakheid en dynamiek er gewoon uit. Ik denk dat het het heet worden van de buizen is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Erik is druk bezig met bewijzen dat ie ook met dit weer de grootste piemel heeft.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    En die blijk ik dan ook nog te hebben.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb al eerder aangegeven dat ik het herken. Ik geloof niet in vermoeidheid, en in mijn geval is alcohol ook uitgesloten. Ik merkte het op lange zondagochtenden in de kerk, waarbij we niet constant speelden, maar wel over een tijdspanne van meer dan vier uur. Op een gegeven moment lijkt de strakheid en dynamiek er gewoon uit. Ik denk dat het het heet worden van de buizen is.
    Ik denk dat de buizen daar zelf nog het minste last van hebben. Maar componenten er omheen wel.
    Sluit maar eens een condensator aan op een capaciteitsmeter, warm die condensator op met een föhn en kijk wat de waarde doet.
    Dan is het niet moeilijk voor te stellen dat een vast ingestelde tonestack in opgewarmde toestand (en dus aan het eind van een sessie) ook anders filtert.
    Of dat een verschil van dag en nacht is, is een tweede. Het zal denk ik een optelsom zijn van genoemde factoren. Opwarming van apparatuur, vermoeide oortjes, drankjes...

    Ik vermoed ook zo dat de tech weinig gaat vinden, maar we gaan het lezen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top