Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik zie bass reflex in de achterkant.



    Da's op een bureau vragen om problemen, want dat vergt een vrije opstelling ≥ halve meter vrij van wanden.

    Kan of wil je dat niet, dan kun je die gaten het beste dichtstoppen met passende foam plugs. Je haalt de functionaliteit niet helemaal weg, maar je haalt de boomy sound er wel uit.

    Trillingen is natuurlijk een ander verhaal.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nu had ik al niet zo'n hoge pet op van Mackie nieuwe stijl maar dit slaat alles. Inderdaad dichtstoppen die reflexpoort. Een bolletje sokken werkt ook hoor, hoeft geen ruimtevaart polymeer te zijn

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Toch werden deze Mackies best goed aangeschreven her en der. Kijkend naar prijs/kwaliteit natuurlijk, want dit is ook zeker niet top of the bill. Ik heb ze via used products best goedkoop kunnen krijgen, wilde er voor mijn gebruik ook niet teveel aan spenderen. Helaas zaten de pads, die er wel bij zitten oorspronkelijk, er niet bij.

    Die baspoorten is een goeie, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan! Die inderdaad eerst maar 's even dicht proppen. Ik denk dat ik nog wel wat foam van verpakkingsmateriaal heb liggen. Vaak bewaar ik dat soort dingen, dus zal vast nog ergens liggen. Ga ik morgen 's proberen! Desalniettemin wil ik er ook pads onder doen voor het trillen naar beneden toe. En wat naar beneden trilt, zal ook richting buren gaan, gezien de houten tussenvloeren van een jaren '50 woning. Moet ik eigenlijk wel wat aan gaan doen. Ze klagen nooit, ik speel ook niet heel vaak, maar ik weet zeker dat ze me dikwijls hebben horen gitaar spelen. Dat was dan op een 2x12, wat op zich qua volume ook nog wel goed te behappen is voor thuis. Maar de bastonen voorkom je niet met een 2x12. 's Avonds spelen doe ik sowieso al niet doordweeks en in het weekend tot ergens tussen acht en negen, bij uitzondering. Wellicht is dat nu geen probleem meer met de monitoren en IR's, mits ik dat boomy wel oplos. Bijkomend voordeel is uiteraard m'n eigen ideeën opnemen.

    Thanks! Ik ga het 's proberen met die baspoorten!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wie betaalt, bepaalt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb die baspoorten zojuist dicht gepropt met wat foam en dat werkt perfect! Het boomy is helemaal opgelost. Ik heb nog steeds wel wat laag, maar het is totaal niet meer zompig. Zat net bijv. het Painkiller riffje van Judas Priest te spelen, wat je een beetje met je duim tegen de snaren moet spelen, om dat piekige in de hogere noten te krijgen en die hoor ik nu ook gewoon weer. Ook voor muziek hoef ik nu niet meer met de eq alle bas weg te halen. Werkt goed! Bedankt!

    Ik ga nog wel van die pads aanschaffen, ben er nog steeds niet uit welke, dus adviezen omtrent dat zijn nog steeds welkom. Ik zou met die pads, denk ik, dan ook 's avonds kunnen spelen, zonder de kleine wakker te maken, die er recht onder ligt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zat net bijv. het Painkiller riffje van Judas Priest te spelen, wat je een beetje met je duim tegen de snaren moet spelen, om dat piekige in de hogere noten te krijgen en die hoor ik nu ook gewoon weer.
    Wat bedoel je? Die pinch harmonics?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, soort van. Wel een beetje hetzelfde principe als een pinch harmonic, alleen je dempt ze uiteraard iets. Ja, eigenlijk zijn het wel pinch harmonics. Die hoor ik nu weer, zonder al die zompige bas. Kan ik me nu eindelijk 's richten op de solo.

  8. #18

    Standaard

    Die goedkope van Thomann zijn prima. Ik gebruik ze al tijden voor mijn A5X’s.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard


    Ik heb deze dingen voor mn krks, mahonie hout ook nog eens, wel chill dat je daardoor meer plek vrij hebt op je bureau ook


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het bureau staat in een hoek, onder een schuin dak, dus dat wordt een iets wat lastig...

    Ik denk dat ik dan toch maar voor de Thomann pads ga. Als ik al zie wat alleen al de baspoorten volproppen met foam doet, dan geloof ik wel dat die Thomann dingen werken. Als ze verder niet inzakken of zo, moet ik het er maar op wagen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top