Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Isolatie pads voor monitoren

    Kort vraagje aangaande isolatie pads voor monitoren. Ik heb op een zolderkamer een setje Mackie CS3's op een bureau staan. Voor thuisgebruik op amateurniveau prima monitoren, maar wel met nog best veel basweergave en dan ook vooral naar beneden toe. Ik wil het boomy er een beetje uit halen, ook voor het gebruik met IR's, waar de monitoren eigenlijk wat te boomy voor zijn op zo'n kleine ruimte, onder een schuin dak. Ik wil dus isolatie pads onder m'n monitoren. De vraag is eigenlijk, merk je echt verschil tussen goedkopere isolatieopads, of de iets wat duurdere? Ik twijfel namelijk een beetje tussen de t.akustiks van Thomann, of de wat duurdere Auralex pads. Niet dat die tweede me nou een extra hypotheek gaat kosten, maar zelfs een tientje is op die prijs al best wat. In principe is het toch alleen om je monitoren los van de ondergrond te maken en de bas wat te isoleren? Maakt dan een wat zachter isolatiemateriaal wat uit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ik heb zelf zo'n Auralex Gramma plaat voor onder een 2x12 cab. Best een duur ding voor een plank op wat schuim. Ik kan me haast niet voorstellen dat voor jou gebruik onder de monitorspeakers je een verschil gaat horen tussen de Auralex en de Thomann akustiks.
    De Auralex ziet er wel wat strakker uit, persoonlijk zou ik daarom die nemen, dat tientje ben je zo weer vergeten. Mogelijk houden ze ook langer hun vorm.

  3. #3

    Standaard

    Ik gebruik 4 stukjes gum per monitor
    Werkt prima bij mio

    Btw
    3 inch woofers boomy ???
    Vind ut knap Van je
    Maar een low cut doet wonderen
    Maw er wat bas er uit eqen
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 5 augustus 2020 om 14:48

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, deze zijn behoorlijk boomy. Dat in combinatie met een schuin dak met MDF platen, dat dreunt nogal en je gitaargeluid verzuipt dan al gauw in het laag. Dan kan ik wel weg gaan eq'en, maar dan ben ik normaal laag ook ver kwijt als ik het op gewone audioboxen afspeel. De Mackies kunnen in ieder geval behoorlijk wat laag eruit spugen, wat op zich met isolatie pads wel wat beter moet klinken. Nu is het een wat rommelig geluid door het laag.

    Ik denk ook dat het verschil tussen de goedkopere of wat duurdere pads niet veel verschil maakt. Alleen heb ik heel weinig ervaring op dit vlak (zeg maar geen) en ook duurzaamheid is misschien een dingetje. Dat extra tientje op zich overleef ik wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zelf heb ik onderstaand setje onder mijn monitors op het bureau. Er zit een bescheiden laagje rubber op en de tweeters van mijn monitors komen precies mooi op oorhoogte uit als ik deze steunen in de laagste stand zet. Aardig setje voor niet te veel geld.

    https://www.gear4music.nl/nl/Opname-...Set-van-2/1DP7

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zoiets heb ik ook naar zitten kijken. Ook om de monitoren wat meer op oorhoogte te krijgen. Doet dat rubber laagje ook de bas isoleren? Of misschien een combinatie van die bureaustandaard met isolatiepads.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Idd het idee van die pads hetzelfde als van die spikes die je in de audio wel tegen komt?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Voor mij was het voornamelijk belangrijk om de monitors op oorhoogte te brengen met deze steunen. Volgens mij is dat ook wel de aangeraden hoogte voor ideaal geluid. De rubber stripjes zullen wel wat toevoegen in isolatie van de ondergrond denk ik. Het lijkt me met de steunen sowieso al een verbetering t.o.v. monitors laag geplaatst op je bureautafel. Zelf heb ik geen behoefte aan extra isolatiepads op de steunen die ik heb maar het zou altijd kunnen natuurlijk, extra. Ik gebruik 6" KRK Rokits monitors. Weet niet of dat nog uitmaakt t.o.v. 3 inch monitors.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ga het eerst 's proberen met alleen pads onder de monitoren. Je kunt ze ook wat schuin zetten op die pads, misschien is dat in mijn geval afdoende, gezien ook de ruimte. Ik ben er alleen nog steeds niet aan uit of de goedkoopste neem, of die van een pak 'm beet €15,- duurder... Gaat me niet eens om die €15,- ansicht, maar als de goedkopere pads eigenlijk precies hetzelfde doen, is een dubbele aanschafwaarde toch iets waar ik naar kijk. Ik ben alleen wel benieuwd of die Thomann pads uiteindelijk niet te zacht zijn en gaan inzakken of zo. Want dan wordt goedkoop toch nog duurkoop.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb deze onder m'n Behringer B2031 monitors. Woofer is 9"

    Feitelijk niet meer dan een dikke aluminium plaat op een high density schuimblok, maar functioneert prima. Het spul staat op een teakhouten bureau en kan volgas zonder dreunen.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top