Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Quilter 101 Reverb vs DV Micro 50 CMT (of andere opties?)

    Ik ben eigenlijk al best lang op zoek naar een compacte allround head... fijne cleans, ingebouwde reverb, niet te hard (gehorige flat), mogelijkhede tot lekkere distortion/overdrive (meer in de richting classic rock, acdc, niet enorme metal sounds), liefst met eq (bass, mid, high).

    Ik heb wel wat pedalen voor reverb en overdrive, maar eigenlijk wil ik gewoon een simpel compacte head naast de bank hebben staan die niet in de weg staat en er makkelijk even bij te pakken is. Merk dat het met losse pedalen + head net iets meer 'gedoe' is...

    Ik heb op dit moment de volgende heads:

    * Hotone British Invasion: Superleuk dingetje, prima geluiden maar geen reverb en geeft een enorme plop als ik hem aanzet. Hou deze vooral omdat hij zo klein is

    * Vox MV 50 CL: Heerlijke cleans, prima volume, goede controle maar geen reverb of overdrive

    * Vox MV 50 AC: Lekkere distortion geluiden, cleans wel wat minder dan de CL. Maar lekker rauw randje en met een LP ook wel echt vies geluid. Geen reverb.

    * Bugera T5 Infinium top: Fijne cleans, mooi compact. Prima bruikbare reverb en overdriven kanaal... Alleen werkt de EQ alleen op clean en niet op dit OD kanaal waardoor deze geluiden voor mij niet lekker bruikbaar zijn. Op dit puntje na perfect zo'n beetje (vind hem er ook heerlijk uitzien). Als deze te modden zou zijn zou het ideaal zijn, maar ik ben niet handig, volgens mij zijn het gewoon PCB's waar weinig mee te doen is en als ik het verklooi kan ik hem weggooien (sta nu op het punt hem te verkopen).

    * Bugera G5 Infinium top: Qua geluiden alles wat ik zoek, volledige controle op clean en overdrive, fijne reverb. Instelbaar op 0.1, 1 en 5W... alleen vrij fors om op het tafeltje naast de bank te hebben

    Amps die ik heb gehad/geprobeerd:

    * Blackstar HT1RH: Was hier niet zo'n fan van, zit 1 enkele tone knob op waarmee je het geluid globaal kan afstemmen maar ik werd er niet enthousiast van... terug gegaan

    * Yamaha THR10c: Jaren gehad, raakte er op uitgekeken. Denk door de kleinere speakers (heb nu een 12" cab in de hoek van de kamer staan. Deze kan daar blijven staan terwijl ik speel, zoadt ik evt alleen de head erbij hoef te pakken)

    * Boss Katana 100: Geen cab, was net te fors, etc...

    * Monitors/speakers icm oa een Line Pod 500HD: Omdat ik vooral in de woonkamer speel en positionering van de speakers nogal een ding was uiteindelijk van af gezien... te veel gedoe en kon het niet mooi wegwerken. Ook een koptelefoon heeft me nog niet kunnen overtuigen.

    Dus kom ik na wat rondzoeken weer op de heads uit die ik in de titel heb genoemd...

    Compact, lijken alles te hebben wat ik zoek... De Quilter is bij Thomann te krijgen voor 430 euro, de DV Micro op iets meer plekken en voor zo'n 330 euro.

    Zijn er mensen met ervaringen met deze apparaten? Of met tips qua heads/andere opties die ik over het hoofd zie?

    De 430 voor de quilter is wel een beetje de top qua budget voor me, rekken tot 500 kan ook nog wel. Maar vooral omdat ik nog zo zoekende ben (en leren spelen nog steeds genoeg uitdagingen biedt) wil ik ook weer niet TE veel uitgeven.

    Ik kan natuurlijk gewoon de bestelliong bij thomann plaatsen en retourneren als het niet bevalt, maar wilde toch wat meer info zien te winnen.

    Reviews bekeken en komen er beiden goed uit, waar de DV hier en daar wordt genoemd als wat lastiger een goede tone te krijgen icm OD (door bijzondere opzet controle oid).
    Laatst gewijzigd door dagrim1; 4 augustus 2020 om 17:59

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Zelf geen ervaring mee, maar ik zou in jouw situatie ook benieuwd zijn naar de Mooer Little Tank D15.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Zelf geen ervaring mee, maar ik zou in jouw situatie ook benieuwd zijn naar de Mooer Little Tank D15.
    Goed punt, zag hem ook voorbij komen maar weet even niet waarom ik die niet heb meegenomen... dacht me te herinneren eerder iets negatiefs erover te hebben gelezen maar kan het me niet voor de geest halen. Die ga ik ook nog een keer goed bekijken! (Zie dat deze wel meteen weer een hele sh*tload aan amps, cabs, etc heeft. Ik wil eigenlijk liever een simpele setup... geen eindeloos geklooi met opties en settings. Maar toch een interessante!)

    Volgens mij ook al eens de Hotone Mojo Attack bekeken (en/of brittwind) maar volgens mij overtuigden die uiteindelijk ook niet helemaal...
    Laatst gewijzigd door dagrim1; 4 augustus 2020 om 14:30

  4. #4

    Standaard

    Je heb dus je "perefcte" ampje al in huis
    De B 5 maar dies wat groot
    Zou um uit het kabinetje slopen en kaal gebruiken
    Niet geheel adult en kindervriendelijk maar met moed beleid en trouw prima te doen
    Best een slok op een borrel qua ruimte
    Toch ?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Je heb dus je "perefcte" ampje al in huis
    De B 5 maar dies wat groot
    Zou um uit het kabinetje slopen en kaal gebruiken
    Niet geheel adult en kindervriendelijk maar met moed beleid en trouw prima te doen
    Best een slok op een borrel qua ruimte
    Toch ?
    Ha! Dat is letterlijk out of the box denken... Het is alleen de head versie (dus geen cab), was inderdaad niet duidelijk in mijn post...

  6. #6

    Standaard

    Die bedoelde ik ook
    Amp er uittrekken headphone inpluggen en gaan

    Of als het echt klein moet
    Iets irigtigtis in je telefoon pluggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top