Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: HNAD: Orange OR15

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard HNAD: Orange OR15

    Een Orange OR15 top, met Orange PPC112 cab. Versterker derdehands maar zeker niet veel gebruikt. Nette prijs: 475 inclusief de vrijwel nieuwe cab. Weinig headroom, populair onder doom-spelers, en ik ben zelf helemaal geen high gain speler. Maar juist voor thuis is het prima dat hij bij laag volume al een beetje lekker begint te gainen. Zeker op de 7W stand een prima amp voor in de woonkamer. Ben erg te spreken over hoe hij klinkt! Daarnaast vind ik dat Orange er gewoon heel cool uitziet en ja dat maakt toch ook uit.
    Tips en tricks van ervaringsdeskundigen zijn welkom. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een clean boost in de effects loop om hem wat harder clean te kunnen laten spelen. Dan kan ik hem misschien ook wel in een bandje gebruiken voor pop of classic rock. Er schijnt ook een "clean mod" te bestaan maar lijkt me voorlopig niet nodig.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Geen ervaring met Orange (behalve dan een keer een tiny terror top gehad, kort). Maar wel met (veel) andere amps, klein en groot. Weet niet of boost in fx loop gaat werken. Je stuurt dan de power tube harder aan, kan zijn dat ie dan gaat vervormen. Of 15 watt met 1x12 genoeg is een band (hangt ook van welke band af natuurlijk) weet ik niet. In mijn ogen is het een voordeel dat je een amp hebt die op laag volume al vervorming geeft, vaak is immers het omgekeerde het probleem. Maar ja, als je niet hard genoeg kunt heb je ook een probleem. Blijft kwestie van (zelf) uitproberen.

  3. #3

    Standaard

    Zit ergens in mijn hoofd dat uit deze amp een prima cleane sound te trekken valt dmv volume knop op den gitaar
    Kan het mis hebben

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zit op de lijn van NLF. Ik denk niet dat deze versterker bedoeld is voor veel headroom. Bij een versterker met hoger vermogen werkt een clean boost in de fx loop op zich wel om wat extra volume te krijgen, zonder al te veel extra oversturing. Maar ook dan wordt dat voornamelijk gedaan om de leads er meer uit te laten springen, met oversturing dus. De meest voor de hand liggende oplossing is inderdaad een draai aan je volumeknop op je gitaar geven, of bijv. een pedaaltje zoals de EHX Signal Pad ervoor zetten, die feitelijk hetzelfde doet als de volumeknop op je gitaar.

  5. #5

    Standaard

    Fijne amp, ga je veel plezier aan beleven. En op het gebied van looks ga niet cooler vinden

    Heb m ook een aantal jaar in gebruik gehad, ik vond m nogal donker klinken, en hij had wat te weinig gain voor mijn smaak, maar hele toffe versterker. Goeie prijs ook!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Meer headroom erin laten schroeven kan soms niet meer zijn dan een paar grotere Elco's in de voeding.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Leuke aankoop Twoerd. Ik heb onder meer een Rockerverb 50 MKI head. Het drivekanaal van de OR15 is more of less van de RV afgeleid.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    O ja: dat ze er cool uitzien, absoluut! Daarom moet ik er eigenlijk ook ooit nog eentje aanschaffen :-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank je wel jongens. Ben het eens met NLF, de meeste versterkers hebben voor mij te veel headroom en moeten veel te hard staan om een mooie vervorming te krijgen. Moet nog even uitproberen of ik selectief voorversterkervervorming of juist eindversterkervervorming kan toepassen.

  10. #10

    Standaard

    Zou iig van 3 hands even de eind valves vervangen
    Is ook geen hele grote investering met 2 el84tjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top