Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Synergy Amps

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Als ik je een tip mag geven wat betreft die C.A.B. M, 3rd party IR's klinken echt beduidend beter.
    Bedankt voor deze nuttige tips. Ik wil inderdaad wat externe IR's aanschaffen maar had verwacht dat de originele Celestions IR (o.a. Greenback, V30 etc) vanuit de store ook goed klinken. Die kun je ook aanschaffen vanuit de 2 Note store. Dus gefabriceerd door Celestion met de regelbare microfoon posities van 2 Notes.

    Of zie ik dat verkeerd?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 augustus 2020 om 20:16

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De mic opties bij Two Notes vind ik niet echt perse een pluspunt eigenlijk. Als ik kijk naar bijv. de IR's van Ownhammer zelf, dan zijn die packets zo uitgebreid, met zoveel keus aan mics en afstanden van die mics. Ze klinken ook beter, die mics van Ownhammer en je hoeft eigenlijk alleen maar wat fijne combinaties te maken, zonder zelf te kloten met dat geschuif. Werkt voor mij heel veel beter. Ik heb ook nog een A-type packet van Celestion zelf, da klinkt ook heel behoorlijk (alleen doen de A-types me niet zoveel).

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De mic opties bij Two Notes vind ik niet echt perse een pluspunt eigenlijk. Als ik kijk naar bijv. de IR's van Ownhammer zelf, dan zijn die packets zo uitgebreid, met zoveel keus aan mics en afstanden van die mics. Ze klinken ook beter, die mics van Ownhammer en je hoeft eigenlijk alleen maar wat fijne combinaties te maken, zonder zelf te kloten met dat geschuif. Werkt voor mij heel veel beter. Ik heb ook nog een A-type packet van Celestion zelf, da klinkt ook heel behoorlijk (alleen doen de A-types me niet zoveel).

    Bedankt Brum. Ik heb er even naar gekeken en denk eraan om de "Core Tone Bundle" van Ownhammer aan te schaffen. Dat is een beperkte set maar wel van de meest gangbare speaker IRs waarmee ik het verschil met de Torpedo stock IRs hopelijk wel zou moeten horen.

    Als alles goed gaat heb ik straks de Egnater M4 preamp met verschillende buizen preamps van o.a. Egnater, Randall an Salvation Audio. Ik verwacht de Lexicon MPX G2 in te zetten als FX unit. Om zodoende een classic rock set aan hybride modeling amps te maken (denk in eerste instantie aan JTM, Plexi, Fender Twin/Deluxe/Bassman en Vox maar uiteindelijk ook aan Soldano, Custom Audio en Rectifier sounds).

    Het lijkt mij een leuk experiment om te beoordelen of die specifieke tuned sounds nog iets beter gaan worden dan die van mijn Fractal AX8 waar ik ook al vrij veel werk in heb gestopt. Voorwaarde is dan wel dat de Torpedo doet wat hij zou moeten doen (eindtrap, cabinet en mic modeling).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 augustus 2020 om 20:21

  4. #14

    Standaard

    Na wat onderzoek heb ik de Ownhammer (r)Evolution library aangeschaft. Deze bestaat uit de volgende cabinets:

    - 1981 Fender® Deluxe Reverb® 1x12 open back combo met Fender CTS speaker
    - 2001 Vox® AC15 hardwood 1x12 combo met Celestion® blue alnico speaker
    - 1971 Marshall® basketweave 4x12 cabinet met Celestion® 12M Greenbacks
    - 1970 Marshall® checkerboard 4x12 cabinet met Celestion® Vintage 30 speakers
    - Orange™ PPC412 4x12 cabinet met Celestion® G12H-30 speakers
    - MESA/Boogie® Rectifier® Traditional 4x12 cabinet met Celestion® Vintage 30 speakers

    Daarvan hebben ze diverse mixes gemaakt met verschillende microfoons (7 industry standard microphones 57 - 87 - 121 - 160 - 414 - 421 - 84). Een indrukwekkend aantal wav files met enorm veelzijdige mixes vanuit diverse perspectieven gemaakt.

    Ik heb de Egnater M4 preamp in de 1e test gecombineerd met 3 Egnater modules, te weten een Twin/Deluxe, de Vox en de Marshall SL2 module. De test setup bestond uit de volgende componenten: de Egnater M4->Torpedo CAB M+->Eventide H9->Presonus mixer->HK Lucas PA systeem.

    Ik heb met deze 3 preamps redelijk goede resultaten weten te behalen maar moest wel flink regelen aan de Torpedo power amps settings die toch meer van invloed zijn dan ik had gedacht. Ik denk dat Torpedo hier nog wel wat kan verbeteren (qua vergelijking met Fractal Audio). Dus D3nnis, je had hier zeker een goed punt ;-)

    Het leuke is wel dat wanneer je goed let op de selectie van de bijpassende speaker cabinets en het type power amp, je toch wel verassend accurate resultaten kunt behalen, met gevoelsmatig ook iets meer dynamiek maar waarbij ik soms toch ook de compressie van de modeler mis.

    De juiste keuze van de OH cabinets maakt het wel af. Het is dus zeker mogelijk om een klassieke mix te maken waarmee je vintage of moderne amps tot op zekere hoogte kunt reproduceren.

    Ik ben ook wel benieuwd hoe een Synergy preamp zich zal gedragen in deze test setup...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 augustus 2020 om 19:43

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb die bibliotheek ook, maar eigenlijk nog niets mee gedaan. Gebruik momenteel m'n amp sim alleen om te spelen.

  6. #16

    Standaard

    Na flink uitproberen met verschillende Egnater M4 preamp configuraties en de Two Notes CAB M+ i.c.m. een Eventide H9 als effect unit is mijn conclusie dat de verschillen te marginaal zijn om een voorkeur uit te kunnen spreken. Bij sommige preamps leek de hybride oplossing wat opener maar bij ander preamps bleef het soms zoeken om een goede sound te maken. In andere gevallen was mijn AX8 modeler weer eenvoudiger in te stellen. Wel viel me op dat de IR responses erg belangrijk zijn om de sound goed te definiëren. Ik heb alles overigens over dezelfde HK Audio PA beluisterd.

    Ik had zelfs een set Salvation Audio preamps (Bassman, MarkUS, Vox/Hiwatt, TwinFace etc.) bijgekocht om die ook in de vergelijking mee te nemen en eens tegen de Egnater preamps te houden. Wat me opviel is dat de verschillende modulaire preamps echt een openbaring zijn qua klank palette en pure sounds wanneer ze worden toegepast in de klassieke opstelling met de Ernst Flieck buizen eindversterker en 2x PL cabinet. Dus voorlopig blijf ik mijn AX8 gebruiken als recording en PA oplossing en worden al mijn preamps in de klassieke rack opstelling voor thuis gebruikt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top