Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen idee welke ik in m'n HSS strat heb. Nooit open gehad.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Bill Lawrence elementen, zijn die niet vrij fel in het hoog? Ik heb geen ervaring met die elementen verder hoor, maar ik kan me voorstellen dat die het vooral aardig doen in mahonie gitaren. Maar da's een aanname hoor en sowieso voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

    Die Abraxas heb ik momenteel in de Rikkers tele deluxe zitten. Ik vind het een erg tof element, maar ze zijn wel wat rond in het hoog, cq vrij warm gevoiced (of zo). Dat kon mijn tele goed hebben, want een felle gitaar, maar kan in een andere gitaar maar zo 's wat te donker zijn. Wel een mooi mid, maar dat zit natuurlijk ook niet alleen in een element.

    Het Motor City verhaal, ik kan me zo voorstellen dat je daar niet aan begint. Ik in ieder geval ook niet meer na dat gekke voorval. Lijkt er bij die vent een beetje op dat hij zijn klandizie van wat grotere namen belangrijker vindt dan Jan met de pet op in Nederland, wat de hoofdstad van Denemarken is of zoiets. Er is ook zat ander mooi spul te vinden. Bedenkt me trouwens, wat ik zei over een Afwayu in m'n maat z'n Charvel strat klopt niet. Dat was een SD Custom Custom geloof ik. Was hij wel heel tevreden over en in mijn oren klonk het ook niet heel verkeerd. Maar die zijn ook vrij donker heb ik me wel 's laten vertellen. Zou best 's kunnen dat ze het daarom wel erg goed doen in een superstrat, om een lekker vette rocksound eruit te toveren. Dat hoog komt er sowieso wel uit. Bovendien, je hebt ook nog 's knopjes op je versterker.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bill Lawrence pups zijn helder. Ik beschouw ze niet als fel in het hoog, totaal niet. Ik heb er niet `zo veel. Een HB in m'n Peer Strat en twee HB's in m'n SG.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Misschien heb je hier wat aan:

    https://youtu.be/3wdh4maIWFk

    1 op 1 vergelijking tussen de JB en de Norton:

    https://youtu.be/mXid05ZEF44

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mules zou ik graag nog eens ooit in een Les Paul hebben. Kun je alles mee; Tim Mills gebruikt die tijdens zijn blauwe maandag bij Iced Earth ook gewoon.
    Voor een strat lijken ze me iets minder geschikt. Dat wil zeggen, zelf zou ik dan eerder naar de Abraxas neigen denk ik.

    Rebel Yell is misschien ook nog wel een hele goeie optie; Holy diver twijfel ik over, die lijkt wat donkerder dan de Nailbomb, en dat kan deze gitaar niet zo goed hebben.

    Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over de Air norton, die ken ik niet (anders dan van naam).

    Dat Motor City heb ik vaker voorbij zien komen. Ik ga er niet eens aan beginnen. Ik denk dat ik mijn zin ook wel kan krijgen met meer algemeen verkrijgbaar spul. Moeilijk doen kan altijd nog

    Pearly Gates lijkt me ook zeer geinig, maar nu las ik dat die HSS strats uit de jaren 90, die voor wat ik me herinner best geinig waren, geen pearly gates maar een pearly gates plus hadden. Zo is het altijd wat.

    Bedankt voor de input tot zo ver!
    Rebel Yell is wat slanker in het laag vergeleken met de Nailbomb waar hij enige verwantschap mee heeft, met een lichte nadruk op de (upper)mids en duidelijk minder hairy dan de Nailbomb. Zit op de doorstep tussen vintage en modern. Ik vind het een toffe pickup in de juiste gitaar. Als je MM niet te bright is van nature, en dat is ie niet schrijf je, dan kan de RY wel eens een goede optie zijn. Snap heeft ie.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Oh man, wat een keuze toch!

    Het ergste is, ik heb helemaal geen zin om een berg pickups te proberen, ik moet gewoon iets hebben dat werkt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het leuke is, het werkt allemaal wel eigenlijk. Met alles wat hier genoemd is, zou ik persoonlijk voor de Rebel Yells gaan. Ik heb geen ervaring met deze elementen, maar dat lijken me wel aardige alleskunners. Sowieso voor rock. Mijn aanbod staat uiteraard nog steeds, maar ik betwijfel wel of je wel gelukkig wordt met JB's, als ik het zo lees.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het leuke is, het werkt allemaal wel eigenlijk.
    Mwah, de originele humbucker eigenlijk niet echt
    Verklaart wel waarom ik die destijds al vrij snel uit de gitaar gegooid heb.
    En dan hebben ze origineel ook nog 250k potmeters.

    Misschien moet ik het er eens op wagen met de Rebel Yells; dan heb ik nog wat kans dat die goed combineert met de BKP Irish Tours single coils, tov een echt low output humbucker.
    Marktplaats maar eens in de gaten houden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top